[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:17

Seven schreef:
Mooi zo dat silhouette

Dankjewel, jij hebt ook weer hele gave dingen gemaakt.

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:56

Iedereen heel erg bedankt voor hun commentaar!

Pharootz schreef:
3. Lekkere kleurtjes! Nek had denk ik iets breder gemogen, maar vind hem erg leuk geworden! Mag ik vragen hoelang je met zo'n schets bezig bent?

Volgens mij was ik er zo'n kwartiertje mee bezig, tijd niet echt bijgehouden.

Ik ga binnenkort ook weer eventjes op iedereen reageren, maar momenteel een beetje te druk, sorry.

Ben dan wel weer erg blij hoe deze geworden is, zeker omdat'ie in iets meer dan een uurtje gemaakt is.

09/01
Afbeelding

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:58

10/365
Een doodshoofdaapje met pastelkrijt. Het lichaam is veuls te groot :+ Ik ben niet on te vrede voor die paar minuten wat ik er aan besteed heb!

Afbeelding

EvaLuna

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:47

Even de laatste drie pagina's, zo veel terug te lezen. Wat een mooi werk allemaal en zo verschillend en divers.

Eclair98: schattig die roze oortjes van je aapje!
Joeylover: jeetje die haas, lijstje erom en aan de muur, ik ben fan!
Anniekow: mooi zon'n silhouette in het zwart
Steven: stoere kat, net als de hond, strak!
Jeika: mooie kleuren, leuk aan het werk met ecoline.
Amylyklama: leuk, wat een mooi paardje
Pharootz: heel mooi, aansprekend zeg!
Eclair98: stoere beer heb je gemaakt
Joeylover: mooi zeg dat kleurgebruik, past mooi bij elkaar.
Malenka: jeetje echt prachtig!
Sanneb: wat mooi gedaan zeg.

52/3 ik loop een weekje voor. Even wat anders, een potloodschetje, klein meisje geeft paardje een knuffel;

Afbeelding

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:13

9/365
Afbeelding

10/365
Afbeelding

Ecoline en fineliner A4

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:52

Wat is die haas ontzettend gaaf Joey lover!!!

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:10

Vandaag pastel op velours
Afbeelding

kallipooh

Berichten: 1639
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Cambridge, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:28

p. 16:
sanneb: Ik vind dat je echt al een herkenbare stijl hebt ontwikkeld, mooi!
Malenka: Prachtig werk! Het blauwe licht is erg mooi en je kleurgebruik is enorm sprekend.
joey_lover: Mooi, ziet er leuk uit met dat blauw en rood!
eclair98: Netjes :)
Seven: Deze is ook overduidelijk van jouw hand, erg leuk.

p. 17
AmyLyklama: Mooie lineart.
Jeika: Zo, die is vrolijk! Mooie dynamische houding heb je gekozen.
Seven: Leuk :j
anniekow: Het silhouet ziet er goed uit en ik vind de achtergrond ook mooi.

p. 18
joey_lover: Die haas is echt prachtig! Ongelofelijk dat je zoiets in een uurtje kan maken...
eclair98: Schattig aapje :)
EvaLuna: Mooie schets!
sanneb: Vooral je tweede tekening spreekt me qua kleurgebruik aan, mooi!
Seven: Ah wat schattig, ik vind de kleuren erg sprekend.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:41

Pfoe wat gaan jullie hard zeg :D

Ik ga zometeen vanaf de computer even op de andere tekeningen reageren :j

Ik heb zelf weinig tijd gehad afgelopen week, maar ben nu bezig met een oud idee voor een strip uittekenen. Een beetje door elkaar omdat ik van de eerste panels nog niet zeker weet hoe ze er uit gaan zien. Elke dag een plaatje was het idee. En dan achteraf allemaal digitaliseren en de tekst erbij.
Dag 6 t/m 9:
Afbeelding

En dag 10, vandaag, heb ik een naambordje in opdracht gemaakt, dus die tel ik voor het gemak maar als tekening voor de challenge mee :Y)
Afbeelding

Zo, nu effe achter de computer kruipen en de andere tekeningen bekijken/beoordelen :D

Edit:
Vanaf pagina 16:
Pharootz: Heel gaaf, de dino! Erg mooie compositie, en heerlijk kleurgebruik.
Jasmijn: Creatief :j Met een andere tekst zou het een erg leuke verjaardagskaart zijn haha!
sanneb: Mooi hoe je de beweging in het paard hebt vastgelegd en hoe je dat versterkt met de spatten.
Malenka: Geweldig mooi! Heerlijk kleurgebruik en mooie details! Vooral de vacht vind ik knap.
joey_lover: Lekker kleurrijk, hou ik van! De mond lijkt me wat te veel naar boven gekruld? Maar verder heel mooi.
eclair: leuke beer! Het voorpootje ziet er een beetje apart uit met die knik, maar voor de rest netjes hoor, mooi in verhoudingen.
Seven: Heel leuk, je cartoon-hond :D Geen idee waarom maar ik vind honden-cartoons echt ontzettend lastig :+
Pagina 17
AmyLyklama: Super leuke stijl, je lineart paardje! De linker knie lijkt wat hoog te zitten, maar verder echt niks op aan te merken. Heel gaaf.
Jeika: Ik vind het een erg leuk idee, met ecoline over een lineart tekening heen, alleen zou ik het paard zelf daarna nog een beetje meer naar voren halen.. misschien met witte verf? Maar ik hou wel van dat ‘uit de box’ denken, letterlijk in dit geval :D
Seven: Leuke kat! Een naaktkat? Mooi :j
anniekow: Wat gaaf, dat silhouette. Leuk ook dat je nog een kleine witte zachte rand er omheen hebt gelaten. Net alsof de zon echt van achteren door de bomen schijnt :D
Pagina 18
joey_lover: _/-\o_ Heel gaaf, dat konijn! Zo grof en toch zo gedetaileerd!
eclair: Een opgeblazen doodshoofdaapje :D Hoewel je er weinig tijd voor had is het toch duidelijk herkenbaar :j
EvaLuna: Enorm schattige tekening! Juist doordat ie zo grof is vind ik hem extra vertederend <3 De hoek van de bovenarm klopt niet helemaal, maar dat valt bijna niet op.
sanneb: Knap hoe je die lastige houdingen van de paarden elke keer weer zo goed kan vastleggen! De ecoline past er ook super bij.
Seven: Heel mooi ijsvogeltje! Mooie kleuren. Is de foto een beetje onscherp, of komt dat echt doordat het op velours is getekend?

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:26

Het is inderdaad door de velours bijna niet te fotograferen op dit formaat 8.5 bij 12 cm
De andere is inderdaad een sphynx prachtige katten <3

Bedankt voor je feedback

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:48

Even van mij afschrijven :D Ik wou graag weer airbrushen maar mijn apparatuur laat het afweten (het is al meer als een jaar, misschien 2 jaar niet meer gebruikt). Maar na 2 middagen en een avond prutsen heb ik de boel toch weer aan de praat gekregen *\o/* Hoera!

Hierdoor loop ik inmiddels een dag achter :o Gisteravond was ik nog begonnen met een line art (een beetje uit wanhoop want met de airbrush ging ik nevernooit meer redden die dag) maar halverwege de tekening stopte de fineliner ook nog eens ermee. Zo irritant wanneer je dingen WIL maken, en je zit er helemaal klaar voor en je materiaal laat het afweten :)) Kortom frustratie, want ik heb zo veel zin om te tekenen.

Maar nu werkt de boel weer... vanavond kan ik los *\%/* YEAAAH

Ik heb ook meteen een vraag voor de mensen die met pastel(krijt?) werken, wat voor papier werkt daar prettig bij? Het papier is niet voor mijzelf maar als cadeau voor iemand die met pastel werkt, zelf heb ik er niet voldoende verstand van. Mijn voorkeur gaat naar iets van A3 of A2 formaat oid, zijn er aanraders daarvoor?

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:53

Ik gebruik pastelmat en velours
Is erg geschillend kwa werken het velours is hoogpolig zeg maar en pastelmat juist weer erg glad is maar net wat iemand fijn vind werken

Bij gerstaeker kun je alles wel vinden
https://www.gerstaecker.nl

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:19

Ah wat vervelend is dat ja, als je materiaal niet meer goed is of je het kwijt bent (vooral dat laatste heb ik veel ervaring mee :o )
Ik ben heel benieuwd naar je airbrush werkjes!

Ik haal mijn pastelpapier meestal bij de hobbyshop in de buurt. Ik hou zelf van glad papier wat nét grof genoeg is dat de pastel er goed op pakt, maar glad genoeg dat je elk haartje tot in het kleinste detail kan tekenen. Grover papier werkt ook heel fijn en heeft zeker zijn charme, maar niet ideaal als je gedetailleerd wil werken vind ik. Het ligt maar net aan je eigen voorkeur dus!
Ik heb zelf veel canson mi-teinte papier liggen.
Daar heb ik oa deze twee tekeningen lang geleden op gemaakt: http://i1.wp.com/www.abcreatief.com/art ... pastel.jpg http://i1.wp.com/www.abcreatief.com/art ... =560%2C420

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:30

Telpeva schreef:
Even van mij afschrijven :D Ik wou graag weer airbrushen maar mijn apparatuur laat het afweten (het is al meer als een jaar, misschien 2 jaar niet meer gebruikt). Maar na 2 middagen en een avond prutsen heb ik de boel toch weer aan de praat gekregen *\o/* Hoera!

Hierdoor loop ik inmiddels een dag achter :o Gisteravond was ik nog begonnen met een line art (een beetje uit wanhoop want met de airbrush ging ik nevernooit meer redden die dag) maar halverwege de tekening stopte de fineliner ook nog eens ermee. Zo irritant wanneer je dingen WIL maken, en je zit er helemaal klaar voor en je materiaal laat het afweten :)) Kortom frustratie, want ik heb zo veel zin om te tekenen.

Maar nu werkt de boel weer... vanavond kan ik los *\%/* YEAAAH

Ik heb ook meteen een vraag voor de mensen die met pastel(krijt?) werken, wat voor papier werkt daar prettig bij? Het papier is niet voor mijzelf maar als cadeau voor iemand die met pastel werkt, zelf heb ik er niet voldoende verstand van. Mijn voorkeur gaat naar iets van A3 of A2 formaat oid, zijn er aanraders daarvoor?


Zo voelde ik mij toen mijn vriend mijn mama haar 20jaar oude rotring pennen aan de praat kreeg :')
Ik ben benieuwd naar je werk ermee!!

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:44

Telpeva, ik ben echt enorm benieuwd naar je airbrush. Dat lijkt me zo enorm moeilijk!

Ik teken zelf ook mi teintes, maar papier is inderdaad erg persoonlijk. Ik zou ook heel blij zijn met velours als cadeau om eens te proberen. Ik heb las laast hier op bokt over weer ander papier. Ik ga eens zoeken.

Gevonden! Van Bitje, clairefontaine pastelmat papier! Veel enthousiaste reacties over gelezen, zelf (nog) geen ervaring mee.

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:28

Jeetje, er wordt wel heel hard doorgewerkt zeg. Heb alweer heel wat gave dingen zien langskomen. Eye candy heet dat, geloof ik.

Even vanaf blz.16, omdat het anders wel een heel erg lange post wordt.
Pharootz Gave dino! Die ene klauw, daar moest ik even goed naar kijken voor ik hem doorhad, maar verder is ie gewoon lekker ruig en fel.
Jasmijn203 Jammer dat het gedraaid is en dat er geen lijstje om zit, maar verder simpel maar mooi. Kalligrafie is inderdaad een kunst (gewoon netjes schrijven ook, voor sommigen :o ).
sanneb Mooi paard, ik vind de schaduwpartijen perfect en door de spetters heeft ie ook lekker vaart. De lijnen van die van gisteren vind ik ook erg mooi al vind ik daar het zwart iets te heftig.
Die van vandaag, 10, die is gewoon heel mooi. Netjes afscheuren en inlijsten.
Malenka Ik zie het niet zo snel, dat de neus scheef zit. Wel een heel mooi lief hertje (?), prachtige ogen en ik vind de lichtinval erg mooi.
joey_lover Knap voor even snel in elkaar flansen. Mooi koppie, ook door het kleurgebruik.
En wat is die haas gaahaaf :wow: !!!Lijst erom en ophangen.
eclair98 Ah, lieve beer. Ik vind de poten zo goed gelukt, vooral die linksvoor, dat is echt zo'n 'flappoot' zoals ze lopen. En die oortjes zijn snoezig.
Pipi Langkous aapje :D , wat een leuk koppie en voor een paar minuten werk zeker niet slecht. Als je het lijf iets meer verdoezelt dan lijkt het misschien wat langer en iets minder groot?
Seven Heerlijke hondenkop. Wat kijkt ie blij! De spynx kat (neem ik aan?) is ook gaaf. Leuke stijl zo, realistisch maar niet té en het heeft iets heel vrolijks met dat kleurgebruik en manier van werken.
De ijsvogel (moest even checken of je dezelfde was :D ) is dan weer zo anders, maar ook heel erg mooi. Dat blauw van het kopje, net alsof het echt iriserend is.
AmyLyklama Zo 'meh' is ie toch niet? Het ene been is misschien net iets dikker dan het andere, maar verder vind ik het een mooi paard zo.
Jeika Moeilijke pose, lijkt me, maar goed gelukt! Ben een beetje dubbel over de kleuren. Aan de ene kant vind ik het paard zo wat wegvallen, aan de andere kant geeft het wel iets dynamisch.
anniekow Prachtig silhouet, lekker strak. Geeft een beetje zo'n heel vroeg in de ochtend gevoel.
EvaLuna Oh, wat een ontzettend lieve tekening. Er zitten nog wel een paar verbeterpuntjes, maar die verdwijnen gewoon in de sfeer van het plaatje. Heel lief werk.
8nnemiek Je cartoonstijl blijft fijn om naar te kijken, en leuk om zo ook eens de opbouw te zien. En dan is dat naambordje ook alweer, net als bij seven, ineens zo anders. Maar wel heel erg mooi ook. Die details in de hals vind ik gaaf (de rest ook, maar dat valt me dan ineens heel erg op).

Voor week 2 weer eens wat anders. De vakantie is nu echt over en dus hebben we ook weer dansles. En daar kwam de inspiratie vandaan. Ja, ik doe flamencodansen en nee, zó goed ben ik niet :P .
Iets kleiner dan A3 formaat. Napjesverf (waterverf, maar ik vind napjesverf leuker klinken), acryl en een referentiefoto voor de pose. En een beetje Gimp, tussen de ene arm was het zwart en dat leek nergens op en de andere arm was te licht, leek ook nergens op. Gaan we van de week nog wel in het echt repareren maar dit ging even sneller.

Vuelta Izquierda
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:33

Verwacht er niet te veel van he ik ben geen pro :+ bedankt voor de reacties op het papier, nu weet ik in elk geval wat merken en termen zodat ik weet waar ik naar kan kijken! Van de week ga ik naar de speciaalzaak, dan kan ik rustig rondkijken en een beetje voelen en vergelijken, ik laat wel weten wat het geworden is :)

Reactie rondje komt morgen, heb niet genoeg tijd nu, maar ik zie steeds mooie dingen voorbij komen waarvan ik denk wow <3 en dat motiveert!

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:39

En omdat ik lol heb in het tekenen (en nieuw papier en witte pen) nog wat gemaakt met m'n markers
(het witte was nog nat dus valt het nu wel erg op)
Afbeelding

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:50

Pluizebolpum; eens een keer wat anders, gaaf!

Seven; ik ben echt fan van je werk <3

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:04

Wat een leuke reacties, dank jullie! De haas was voor mij ook echt een cadeautje, alles ging gewoon soepel, van schets tot schilderen.

Even weer een reageer rondje:

Pagina 15

Seven, mooi! Gaaf zo met dat blauw erbij. Ik vind de grove neus ook helemaal niet storend.

eclair98, wat een leuke schattige olifant.

Mira283, wat een heerlijke pony, met z'n grote bos manen. Vind hem leuk zo cartoonachtig. Hij is wel nog een beetje lichtjes, iets meer contrast maakt het denk ik nog beter.

AmyLyklama, wat een gave draak! Knap ook dat je dit zo uit je hoofd kan!

naarppc, leuke kaart! Denk dat de ontvanger hier erg blij mee is.

Nienke, wauw, wauw, wauw! Dit is echt helemaal mijn stijl +:)+

NynkeMarit, knap hoor, mensen tekenen! Daar waag ik mij nog niet aan. Vind haar ogen erg mooi! De vlek op de voor ons rechterwang trekt wel een beetje m'n aandacht. Ook denk ik dat hij nog mooier gaat worden als je wat minder gaat vegen, maar de schaduwen echt met laagjes opbouwt.

Michelle_S: wat een schattig hondje! Die ogen glimmen ook echt, en dat neusje <3 Super!

Seven, hij is leuk en eens een keer wat anders! Vind je marker tekeningen echt heel erg leuk :j

Pagina 16

Pharootz, wat een gave kleuren gebruik je hier! De verhoudingen lijken mij ook helemaal prima en ik vind die uitstekende poot ook hier weer erg tof gedaan!

Jasmijn203, erg leuk voor als je even geen tijd hebt! Knap ook dat je de letters zo sierlijk gekregen hebt. De D van dont valt wel een beetje weg door de achtergrond.

sanneb, deze is ook weer zo leuk, zit veel beweging in doordat je alles zo lekker grof hebt ingekleurd.

Malenka, wat een ontzettend mooi werkje. Erg mooie lichtinval en dat blauwe geeft het wat mysterieus. De neus vind ik ook absoluut niet storend en was me denk ik ook niet opgevallen als je het niet genoemd had. Ook weer met oliepastel gedaan? Hoe hou jij de krijtjes daarvan mooi schoon? Als ik met oliepastel werk en ik wil bijv. blauw gebruiken dan krijg ik er gratis rood, geel, groen en bruin bij omdat dat allemaal aan het blauwe krijtje zit :')

eclair98, leuke beer, hij kijkt lekker vrolijk. Verhoudingen lijken mij ook prima te zijn.

Seven, ook weer zo'n leuke marker tekening. Gaaf hoor!

Pagina 17

AmyLyklama, nou, ik zou niet weten wat er mis is met deze line art. Ik vind hem hartstikke goed! Verhoudingen lijken ook gewoon te kloppen.

Jeika, lekker fleurig werkje! Heb je het paard ook zelf gemaakt? Ziet er goed uit, al valt hij wel een beetje weg in de verf.

Seven, ik val een beetje in herhaling, maar ook deze vind ik weer erg leuk! De ketting past er ook echt helemaal bij :j

anniekow, leuk zo'n silhouette!

Pagina 18

eclair98, hihi, het lijfje is inderdaad een klein beetje groot uitgevallen :D Maar ik vind het kopje schattig hoor en het is duidelijk een doodshoofdaapje!

EvaLuna, wat een schattig werkje! Geeft een heel mooi intiem moment weer.

sanneb, ook deze zijn mooi. Vind vooral die 2de wel wat hebben :j

Seven, wat een schattige ijsvogel. Mooie kleuren ook.

8nnemiek, de tekst is een beetje moeilijk te lezen, maar vind de tekeningen erg knap! Ben erg benieuwd hoe het er straks gedigitaliseerd uit ziet.
En een erg mooi naambordje!

Pluizebolpum, vind deze erg gaaf zeg! Mooi dat grove werk! Moeilijke houden ook, zo met dat hoofd gedraaid.

Seven, deze is ook leuk! Vind dat wit wel geinig, zo op het hoofd.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:23

Leuk een fan bedankt eclair

Wauw Joeylover fantastisch bij lees post bedankt voor je leuke reacties

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:47

joey_lover schreef:
Jeika, lekker fleurig werkje! Heb je het paard ook zelf gemaakt? Ziet er goed uit, al valt hij wel een beetje weg in de verf

Het paard heb ik zelf gemaakt ja :)

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:55

Beetje een donkere foto.
Afbeelding

Reageren op iedereen doe ik morgen.

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:03

5/180
Random blij paard, digitaal
Afbeelding

Spoiler:
Mijn ondergrond om te airbrushen staat in de primer, hij was/is nog niet droog dus ik moest even iets anders verzinnen om te kunnen maken voor vandaag :+

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:06

Ik reageer later op iedereen maar deze moet ik op reageren want een ontzettend leuke tekening telpeva <3