De laatste dag van het jaar is weer aangebroken: tijd om de traditie in ere te houden en het jaaroverzicht met tekeningen in beeld te brengen. Mijn vorige jaaroverzichten zijn HIER en HIER te vinden.
In 2016 heb ik:
- zo’n 250 uur achter mijn tekentafel doorgebracht;
- 9 tekeningen gemaakt (waarvan 5 paarden, 2 vlinders, 1 hond en 1 kat);
- mijn soort van doel om elke maand 1 tekening te maken helaas niet gehaald;
- heel wat potloden versleten;
- veel motivatie kunnen halen uit jullie reacties - bedankt daarvoor!
In 2017 ga ik:
- hopelijk nog heel wat meer paarden (en andere dieren) vereeuwigen;
- wederom een poging doen om 12 tekeningen af te krijgen.
JANUARI
In deze maand heb de A5-tekening afgerond van de winactie waar ik in december 2015 mee gestart ben. De winnares was er gelukkig erg blij mee!

FEBRUARI
Deze maand werkte ik aan een leuke opdracht op A3 om een zwart-witte kat te tekenen.

MAART
Een volledig paardenlichaam tekenen leek me een leuke uitdaging. Deze dravende Santos van bokker Marleen_vA mocht model staan.

APRIL
Ik hou van vlinders én ik hou van groen (voor het geval dat nog niet duidelijk was). Reden genoeg om de muren in huis wat op te vrolijken met een tweeluik. Hieronder deel één: Papilio blumei op 30x30.

MEI
Daarna werkte ik aan de mooie vos Hirondelle die helaas niet meer in leven is.

JUNI
Deel twee van het tweeluik: Papilio lorquinianus. Deze tekening is gebaseerd op drie verschillende stockfoto’s.

JULI / AUGUSTUS
Haflinger Marietje van bokker Mariett; een relatief snel werkje op A5.

SEPTEMBER / OKTOBER
In het aanvraagtopic vond ik een gave foto van labrador Bowie van bokker Channiiiiej. Wat begon als tussendoorprojectje, werd uiteindelijk een behoorlijk tijdrovend project. Dit is absoluut mijn favoriet van dit jaar.

NOVEMBER / DECEMBER
Bonte paarden, altijd leuk. Als laatste tekening van dit jaar zette ik Tinker Mouse van bokker Kimley op papier.

Ontzettend bedankt voor het bekijken van mijn jaaroverzicht! Welke tekening is jouw favoriet?
Ik wens jullie allemaal een heel goed teken/schilderjaar!