[ART]Creativiteit van 2016 & komend 2017

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

quinnlovex

[ART]Creativiteit van 2016 & komend 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-16 10:01

Hallo allemaal, :D :D

Onze creativiteit van 2016, en komend 2017 is ….. Zadelkasten maken!

Wij zijn begonnen met zadelkasten maken, nadat wij een grote zadelkast aan het zoeken waren via internet en tot onze verbazing niet betaalbaar!

Nu dachten we, weet je wat? We maken er zelf wel éen… En dat werd een succes er kwam steeds meer vraag en interesse naar dus zijn we dit door gaan zetten tot een groot succes
We hebben meerdere maten geprobeerd te maken, de grootste maat die je op de foto’s ziet is 180 hoog, 120 breed en 60 diep de ideale kast voor veel paardenspullen!
We hebben daar tussenin gezeten door ze kleiner en kleiner te maken en hebben nu al 3 standaard maten die we zelf maken.

Ook hebben we mensen die eigen wensen, maten en indelingen aan een kast toe wilden passen, dit leek ons ook een leuke uitdaging en dit werden ook successen waardoor we dit ook door zijn gaan zetten.

We hebben gekozen voor OBS hout onze ervaringen hiermee zijn erg goed! Dit houtsoort is maar liefst 1,8 centimeters dik en dit hout is vocht en waterafstotend natuurlijk werkt hout altijd dus wanneer je de kast op de tocht zet adviseren wij behandelen of de kast een kleur geven.

Ik laat nu met trots zien wat wij doen voor onze hobby :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Warboel op 30-12-16 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd

8nnemiek

Re: Creativiteit van 2016 & komend 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:11

Mooie ruimte voor je spulletjes heb je gemaakt! Daar kun je een hoop in kwijt :D

OSB platen zijn alleen niet vochtafstotend, maar trekken juist vocht aan en nemen het op. Ik zou je kast dus wel goed beitsen.

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:13

Wat een mooie kast! Veel ruimte ook! Veel beter dan die kleine kastjes die ze meestal hebben waar alles tot de rand vol zit.

quinnlovex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-16 16:36

Annemiek @

wij hebben er een boekje bij van het hele houtsoort hierbij is de kast zeker water en vocht afstotentd!

Dankjulliewel :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:38

Dan hebben jullie misschien OSB-4 platen gebruikt? Die kunnen gebruikt worden in ruimtes met een vochtigheid tot 80% zoals badkamers, maar zijn dus ook niet waterdicht. Maar die zijn behoorlijk prijzig en alleen bij een aantal houthandels te krijgen.
In de bouwmarkt vind je meestal alleen de OSB-2 platen, die kunnen helemaal geen vocht hebben. Dat zou ik dus zeker even goed nakijken. Het zou jammer zijn als je een kast voor iemand anders maakt en die trekt binnen een jaar krom door het vocht.
Ik werk er zelf ook regelmatig mee en heb al genoeg zien kromtrekken en opzwellen helaas. Vooral waar zo'n hout op de grond staat/ligt.. Een plasje water en alles zwelt op. Misschien een idee om er pootjes onder te zetten?

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:05

Zoals ik in het vorige topic ook opgemerkt hebt, geloof ik ook niet in een lange levensduur.

Hoe oud is je eerste kast van dit materiaal nu? Als die al wat jaren staat dan kan je op die manier de kwaliteit van je product aantonen en neem ik mijn opmerkingen terug, niemand is te oud om te leren.

[o]

quinnlovex

Re: [ART]Creativiteit van 2016 & komend 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-16 22:58

Cobbie @

We hebben al tientallen jaren OBS kasten op stal staan in een loods waar het wel eens vochtig kan zijn, en nog geen enkele kast staat krom of heeft mankementen. Daarom hebben wij ook goede ervaringen met dit soort hout. Mensen die hier bijvoorbeeld aan twijfelen kunnen de kast behandelen en op pootjes zetten of andere mogelijke dingen aan doen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie