Het jaar loopt op het eind. Voor mij was het een geweldig jaar, en dat komt ook door het ongelooflijke succes van Wolliewat. Ik ben zowat elke dag aan het vilten, en het is nog net zo leuk als aan het begin. Ik heb al vreselijk veel heel fijne reacties gehad en er ook een stel goede vrienden aan over gehouden, dus ik ben heel gelukkig met mijn nieuwe hobby!
Ik stel even een paar van de later gemaakte viltjes voor:

Dit zijn twee labradoodletjes. Ze zijn nagemaakt van één hondje, maar dan in verschillende houdingen.

Dit is een heel oude labradorkruising. Chester heet hij. Hij was al overleden toen ik hem maakte, en er is haar van de echte hond in verwerkt.

Twee ijslandse pony'tjes. Voor de zwarte heb ik foto's gebruikt die ik van Koudbloedkim gekregen heb. Ik ben nu op zoek naar een manier om de viltjes op een ondergrond vast te zetten zodat ze ook bijvoorbeeld op twee benen kunnen staan. Maar ik heb nog niet echt tijd gehad om er over na te denken, dat is iets voor het nieuwe jaar!

Ik kreeg foto's van een prachtige, heel vreemd gevlekte rode kater. Funs. Het was een hele passerij om ook maar in de buurt te komen van de werkelijke vlekken maar ik was heel blij met hoe hij uiteindelijk werd.

Iemand wilde graag een eenhoorn..... leuk om met van die rare kleuren te kunnen werken!

Een kerstkrans voor twee lieve vriendinnen.....

En een bordercollie-achtig hondje. Was ik ook heel tevreden over.

Tot slot nog een pony'tje dat ook al een tijdje over de regenboogbrug is. De verhalen die ik bij de beestjes krijg maken het soms best emotioneel om ze te maken, vooral als het om overleden dieren gaat waar de eigenaar duidelijk nog veel verdriet om heeft. Dan kan ik alleen maar hopen dat die het beestje in het Wolliewatje herkent en er nog een beetje troost aan heeft.
Al met al was het een fantastisch jaar, en ik hoop dat het komende net zo goed of nog beter wordt. In elk geval, Wolliewat wenst jullie allemaal een heel fijn oud en nieuw en een supergeweldig 2017!