Graag deel ik met jullie mijn kerstkaartcreatie van dit jaar, en een paar stapjes hoe het tot stand gekomen is.
Ik had al mijn tekenspullen maar weer eens tevoorschijn gehaald, heb sinds de paardenchallenge bijna helemaal niet meer getekend, dus werd wel weer eens tijd.
Uiteindelijk is het kaartje op A4 gemaakt, met hoofdzakelijk conté pastelkrijtjes en oliepastelkrijt.
Begonnen met een vosje tekenen. Dit is wel naar aanleiding van een afbeelding, maar ik ben verder meteen maar met krijtjes begonnen, zonder eerst potloodschets

Na een uurtje en wat frustraties toch wel aardig resultaat gekregen. Maar nu is de grote kunst dat de rest van het blad gevuld moet worden, maar waarmee, zonder dat ik de tekening weer verpest

Wat speurwerk op internet en ik had het idee om een kerstdorpje in de bergen te maken, en de vos op een heuvel op de voorgrond. Ook hier heb ik weer een afbeelding gevonden, maar aangezien ik niet zo heel veel geduld meer had, is dit er maar lichtjes op gebaseerd. Vooral beetje kliederen met krijtjes.
Het geeft een heel ander effect dan ik in eerste instantie voor ogen had, maar vind het wel leuk geworden.
(was ondertussen zo fanatiek bezig dat ik vergeten ben tussendoor foto's nog te maken

Dan was het tijd om de tekst erbij te zetten. Flink wat lopen rommelen in Gimp en wat leuke features ontdekt. Dit was de eerste keer dat ik dat programma gebruikte, hoewel ik het al een tijdje heb geinstalleerd.
Dit is dan het uiteindelijke resultaat (heb er ook een met Engelse tekst voor mijn buitenlandse vrienden)

Dan alleen nog maar printen en op gekleurde kaartjes plakken en ze waren klaar om in te sturen.
Fijne kerstdagen allemaal!