[VRAAG] Etsy starten: hulp gevraagd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mawrr

[VRAAG] Etsy starten: hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 22:26

Hoi,

Ik weet niet helemaal waar ik dit moest plaatsen, maar omdat het om mijn eigen art gaat waarmee ik graag een Etsy-shop mee wil starten leek dit mij de beste afdeling.

Ik maak al een tijdje dierenhoofden van papier maché. Tot nu toe heb ik ze altijd voor de lol gemaakt en weggegeven aan familie/vrienden. Dat is zich een beetje rond gaan praten en nu heb ik inmiddels al een paar exemplaren echt verkocht en heb ik twee 'custom' bestellingen gehad.

Nu is mijn plan om een Etsy shop hiermee te beginnen. Ik heb hierin de volgende struggle: de dieren die ik al heb gemaakt zet ik natuurlijk mooi op de foto en bied ik aan in mijn shop, waarbij ik dus replicas maak. Daarnaast is er een mogelijkheid een custom bestelling te doen, voor een specifiek dier. Nu heb ik maar 4 of 5 verschillende dieren gemaakt ooit, en wil ik in mijn Etsy shop laten zien wat er allemaal nog meer mogelijk is wat ik kan maken (zoals verschillende soorten gazelles: ik maak ze eigenlijk precies hetzelfde, de een heeft alleen net een ander hoorntje, en de ander moet ik net in iets andere kleuren schilderen).
De beestjes nemen alleen behoorlijk wat tijd in beslag, soms zelfs meer dan 3-4 weken. Ik zie het dus niet zo zitten om voor alle voorbeelden een exemplaar te maken, dat zou me echt ontzettend veel tijd kosten.
Denken jullie dat het een goede oplossing is om bijvoorbeeld 3D ontwerpen te maken van de verschillende dieren? En deze als productfoto te gebruiken? Wat zouden jullie daarvan vinden als je dat in een Etsy store ziet staan? Ik weet namelijk dat mensen graag een goed beeld willen van het product wat ze bestellen.

Bedankt voor het meedenken!