Voor mij persoonlijk is hij te druk (weet niet meer waar ik moet kijken ) maar het kleurenspel en de overgangen tussen de kleuren op de schouder en hals vind ik geweldig gaaf, daar lijkt het net een nat paard te zijn, die krijgen ook zo'n blauwzwarte glans. Erg knap!
Prachtige kleuren Heel erg mooi en aansprekend portret.
joey_lover
Geplaatst: 20-12-16 00:46
Ik begrijp xyzutu2 wel, maar ik denk dat dat ook komt omdat wij hem hier op inimini formaat zien. Denk dat hij stukken beter uitkomt in z'n oorspronkelijke formaat. Vind hem qua kleur sowieso wel erg gaaf en blijf er ook wel echt naar kijken.
Kan goed zijn hoor. Voor mij zit er gewoon te weinig focus in doordat juist het hoofd erg chaotisch/rommelig is waardoor het oog een beetje wegvalt. Misschien heel traditioneel, maar ik vind dat juist het oog alle focus mag krijgen omdat dat echt de uitdrukking/karakter van het paard weergeeft. Als er in dit schilderij al focus is, dan lijkt die vooral rond de schoft te zitten met zijn hele mooie rustige, heldere kleuren en scherpe overgangen daartussen, terwijl die overgangen bij het hoofd juist vaag/ongedefinieerd zijn en de kleuren ook een wat doffer/minder helder.
Bedankt voor de reacties ik ben het niet helemaal eens met de focus.. Het oog is het enige wat deftig is uitgewerkt in detail. Al de rest is sneller gedaan en minder gedetailleerd. In enkel het oog steek ik even veel tijd als in nek en schoft samen dus denk dan inderdaad dat het aan het formaat ligt. Ik zorg er net altijd voor dat alle aandacht meteen naar het oog gaat de neus is het 2e dat meest uitgewerkt is. Daar steek ik ook nog wel tijd in, maar de rest is veel sneller/oppervlakkiger gedaan en dan krijg je dat effect van de uitgelopen verf
Ik vond zijn neus op het eerste zicht ook wat groot. Maar dat is op de foto ook zo. Ik denk dat het wat vertekent omdat hij wit is en zo optisch groter lijkt dan hij is