ik zoek... een agenda of art journal voor tekeningen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

ik zoek... een agenda of art journal voor tekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 22:03

Volgend jaar wil ik weer mee gaan doen aan een challenge, waarin ik elke dag iets wil tekenen (of schilderen, of wat dan ook) en nu leek het mij leuk om dat in een boek te doen zodat alles netjes bij elkaar blijft want ik heb geen zin in losse blaadjes.

Nu zat ik te denken aan een agenda, maar alle agenda's die ik tot nu toe gevonden heb hebben lijntjes op de pagina's, of hebben per dag onvoldoende ruimte om iets leuks te kunnen tekenen.

Toen dacht ik aan een art journal, maar wat ik daar jammer aan vind is dat er waarschijnlijk geen 365 blaadjes in zitten.

Het liefste zou ik een agenda hebben met tekenpapier, of in elk geval blanco blaadjes zonder lijntjes. Heeft iemand hier misschien ooit zoiets als dit gezien, bestaat dit wat ik zoek?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:27

Ik zou het zelf maken :D
Een flinke stapel tekenpapier, eventueel verschillende kleuren, en die inbinden en een mooie, dikke kaft er omheen maken :j
Ik heb dat zelf ook ooit gedaan, en dat is nog steeds mijn favoriete schetsboek. Ik zal eens zoeken naar een foto.

Maar er zijn natuurlijk ook zat schetsboeken zonder lijntjes te vinden, dan moet je er alleen zelf de datum bij zetten.

Edit, ik had er zelfs een topic over gemaakt zie ik :+ Al was dit wel een eerdere, later heb ik er een gemaakt met dik 100 vellen.
8nnemiek @ [UK] [ART]Zelfgemaakt schetsboek
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 18-12-16 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:31

Heb de blaadjes niet geteld maar heb paar jaar terug een dummie bij de kwast gekocht.
Mooi wit papier en dunner papier dan dummy's en even dik.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 23:35

8nnemiek schreef:
Ik zou het zelf maken :D
Een flinke stapel tekenpapier, eventueel verschillende kleuren, en die inbinden en een mooie, dikke kaft er omheen maken :j
Ik heb dat zelf ook ooit gedaan, en dat is nog steeds mijn favoriete schetsboek. Ik zal eens zoeken naar een foto.

Maar er zijn natuurlijk ook zat schetsboeken zonder lijntjes te vinden, dan moet je er alleen zelf de datum bij zetten.

Edit, ik had er zelfs een topic over gemaakt zie ik :+ Al was dit wel een eerdere, later heb ik er een gemaakt met dik 100 vellen.
8nnemiek @ [UK] [ART]Zelfgemaakt schetsboek

Oeh...<3 Gaaf idee, hier kan ik wel wat mee!

Duke

Re: ik zoek... een agenda of art journal voor tekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:51

Bij goedkopere (boek)winkels zoals Euroland en Boekenvoordeel heb je van die dikke notitieboeken met lege blaadjes. Worden veel gebruikt voor Art Journaling omdat ze dus zo leeg zijn en voordelig. En verschillende maten: A4, A5 en A6.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 18:38

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 18:48