[SCH] pretty pink

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SIEMxFUNNY

[SCH] pretty pink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 17:43

En de kleur was zoeken zoeken zoeken.

Afbeelding

120 cm bij 100 cm.
Acryl

Omdat ik altijd met plezier naar UK kijk en dan met name waar iemand de opbouw laat zien.. weer een werk van mij. Van de honden zelf de foto's genomen.

Altijd typisch, dat ik altijd een mega lelijke fase doorga :')

Onderstaand de verschillende stappen.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 23:27

Wauw, wat een bijzonder mooie compositie! Ik vind het altijd indrukwekkend om te zien hoe je van vrij ruwe schets naar zo'n mooi gedetailleerd schilderij kan werken.
Enige wat ik niet helemaal kan plaatsen is het been van het paard; die lijkt niet echt een toevoeging aan het totaalbeeld te hebben. Je kleurgebruik vind ik wel super! Wat is de reden dat je uiteindelijk voor enkel roze als achtergrond bent gegaan?

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 23:45

Ik hou meer van die beginstadia, wanneer er nog veel leven en beweging in zit, dan van dat statige gedetailleerde. Maar ik vind het wel erg knap als je het kan. :j

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 00:38

Steefz schreef:
Wauw, wat een bijzonder mooie compositie! Ik vind het altijd indrukwekkend om te zien hoe je van vrij ruwe schets naar zo'n mooi gedetailleerd schilderij kan werken.
Enige wat ik niet helemaal kan plaatsen is het been van het paard; die lijkt niet echt een toevoeging aan het totaalbeeld te hebben. Je kleurgebruik vind ik wel super! Wat is de reden dat je uiteindelijk voor enkel roze als achtergrond bent gegaan?

Super leuke reactie!
Dat gaat vanzelf van schets maar uitwerking. Vaak moet ik de uitwerking ook nog meerdere keren aanpassen omdat mijn schets dam toch niet blijkt te kloppen.
Been is.. foto was van tijdens het rijden. Eigenlijk wilde ik nog iets van teugels toevoegen maar het is zo gekomen. Daarna niet meer zoveel over gedacht.
Kleur wilde ik wat rustiger houden. En de muur waar het op komt is wit, dus dat speelde ook mee.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 00:41

soesita schreef:
Ik hou meer van die beginstadia, wanneer er nog veel leven en beweging in zit, dan van dat statige gedetailleerde. Maar ik vind het wel erg knap als je het kan. :j

Gekke is.. ikzelf ook.
Voel mij denk ik niet zeker genoeg om het niet uit te werken. Wil daar wel graag naar toe. Als iemand tips heeft hoor ik het graag

Fnanne

Re: [SCH] pretty pink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 22:18

De kunst van het 'op tijd weten te stoppen.'
Klinkt makkelijk maar is een enorme valkuil...
Wat mij wel helpt is tussentijds echt te gaan zitten en kijken. Wat zou je nog willen doen? Heeft dat een toegevoegde waarde?
Mooi om de stappen te zien. Been kijk ik ook wat vreemd tegenaan, maar in de keuze qua compositie snap ik het wel.

Anniek22

Re: [SCH] pretty pink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:24

Knap hoor!