Kan iemand mij helpen hoe ik de kleuren goed krijg? Foto's zijn onbewerkt (behalve verkleind), nu heb ik een tutorial gevonden voor Photoshop om de kleuren te verbeteren, dus dat ga ik eens proberen. Maar mooier zou zijn als t in de camera al lukt. Ook kreeg ik heel snel onscherpte, vooral de twee jarige dus (een donkerder bruine pony).
Ik heb wat met de witbalans zitten spelen, want dacht dat het daar in zit, maar kreeg weinig verbetering helaas. Echter weet ik ook niet hoe het precies werkt om handmatig de witbalans in te stellen?
Nu heb ik nog heel wat maanden om te oefenen in de sneeuw, dus heel graag ontvang ik tips hoe ik de kleuren beter ga kunnen krijgen. Andere feedback is uiteraard ook enorm welkom!
Enkele voorbeelden. Foto's zijn dus allemaal heel blauw, nu had ze ook blauw halster om en deken op.

En de sneeuw is overal blauw en overbelicht.

1.

2.

3.

4.

5.
En de vrolijke hond. Ik weet dat er bewegingsonscherpte in zit, maar omdat zijn kop wel scherp is vind ik het toch een leuke foto... maar de kleuren.

6.
De twee jarige, geen perfecte foto omdat het "stiekem" was. Maar toch wel heel leuk moment. Ook hier weer heel blauw alles...