Eerste keer dat ik een jaar overzicht maak. Volgend jaar studeer ik af aan de hogeschool. Dan heb ik de bachelor in de fotografie behaald. En dat is hard werken kan ik je wel zeggen!
Ik begon het jaar met mijn jury module 'Food'. Een onderwerp wat ik nu niet meer zo snel fotografeer, maar het was wel een toffe module! Koken, fotograferen en vooral opeten
. Fictief studenten kookboek:

Dit vrij werk maakte ik in Februari: 'lonely fisherman'

Tussendoor deed ik nog enkele communie shoots. Ook niet iets waar ik percé mee wil door gaan, maar wel een hele fijne bijverdienste momenteel als student!

Klik
klik
Na de module food begon mijn module Concept. VEEL meer mijn ding! Deze module heb ik echt zo graag gedaan. We kregen een gedicht om rond te werken, hierbij maakte ik de reeks in link:
KLIK
Voor degene die het interessant lijkt, het gedicht was van Gerrit Komrij uit 'rook zonder vuur'. Ik ga het hier niet wegzetten want het is een ferme lap tekst!
Voor concept maakte ik ook een foto sequence, ik koos ervoor om depersonalisering in beeld te brengen. Wanneer je jezelf voelt wegvloeien in de gebeurtenissen.

En een laatste werk van deze module was mijn vrij werk. Hiervoor ben ik naar het rusthuis gegaan waar mijn grootmoeder heeft gewoond. Ondertussen staat dit leeg en zijn alle bewoners verhuisd. Mijn grootmoeder is vlak na der verhuis overleden. Ik ben haar oude kamer terug gaan opzoeken. Ik vond het zo gek om te zien hoe veel kleine elementen van een persoon overblijven, je kan de persoon uit de kamer of het gebouw halen maar ergens zal je hen altijd terug voelen!
Dit werk heet 'Julia', naar mijn grootmoeder.

Dit afgerond en de laatste module van het school jaar begon! Deze keer de module Portret, nu zitten we in mei. Hiervoor maakte ik foto's in de stijl van Richard Avedon. Ik trok naar circus barones. Leuke anekdote
Ik fotografeerde de persoon met de lama en gebaarde dat hij door mocht lopen aangezien ik zag dat de lama nerveus werd, hij begreep me niet en bleef staan. Ik ben daarna enkele passen opzij gegaan en de man is toen door gelopen. Ondertussen was de lama zo gestressed dat hij daarna is ontsnapt
Circus directeur boos op mij, oeps. Nog snel een paar portretten gemaakt en mijn boeltje gepakt

Voor portret maakte ik ook een portret reportage, dit van Guy. Een speciale man die heel veel reist en eigenlijk gewoon doet wat hij lekker zelf wil! Hij woont in zijn eigen gebouwde huisje tussen de bossen. Hij nam me mee op een onverwachte wandeling en we dronken samen gember thee. Toffe herinneringen!

Module super afgerond! Bijna vakantie, enkel nog mijn mini eindwerk afronden. Hiervoor volgde ik een priester, Peter. Ook een super bijzondere man! Hij rookt in de kerk, drinkt zoveel duvels als hij zelf maar wilt, maar is er voor iedereen. Echt super inspirerend!
]
Meer van deze reeks vind je hier: KLIK
Ondertussen ook nog wat huwelijken als bijverdienste!
KLIK
Dan vakantie! Niet super veel gefotografeerd, enkel op onze vakantie een paar beelden genomen, en nog wat betaald werk, een newborn, zwangerschap, familie, love shoot,... Ik plaats deze niet omdat ik later graag verder ga op mijn vrij werk ipv dit soort dingen!

September! nog een vrij werkje voor het nieuwe academiejaar 'nightcat'

In oktober fotografeerde ik ook nog een huwelijk, en starte ik met mijn nieuwe module ARCHITECTUUR. O my god, totaal niet mijn ding! Wonderwel waren mijn beelden toch goed gelukt, maar dit wil ik later toch ook niet verder doen. Wat ik wel heel tof vond was een vrije opdracht met een stoel! Hiervoor moesten we een vrij beeld maken met een stoel. Hiervoor maakte ik dit beeld.

Voor deze module fotografeerde ik voor mijn vrij werk iets a-typisch architecturaal. Ik ging 'verlaten' caravans fotograferen. Onder de titel 'No more vacation' leverde ik dit reeksje af:

Zo ik zit aan 15 beelden! Ik ben nu nog bezig met een nieuwe module, ik had gelukt en moest door verschuivingen één module opnieuw doen. Ik ben dus nog een keertje begonnen aan de module concept! Deze moet januari af zijn, en daarna begin ik aan mijn stage en eindwerk!
Dit was mijn fotografisch jaar! Hopelijk vinden jullie mijn werk een beetje aangenaam om naar te kijken, haha! Voor meer werk kan je altijd even doorklikken in mijn onderschrift!
Groetjes en voor iedereen een heel fijn jaar gewenst!
?)
wat gaaf!! Heb meteen je facebookpagina geliked, wat een prachtige platen!