[FOTO]Jaar overzicht! Bijna afstuderen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

[FOTO]Jaar overzicht! Bijna afstuderen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 21:00

Hallo iedereen!

Eerste keer dat ik een jaar overzicht maak. Volgend jaar studeer ik af aan de hogeschool. Dan heb ik de bachelor in de fotografie behaald. En dat is hard werken kan ik je wel zeggen!

Ik begon het jaar met mijn jury module 'Food'. Een onderwerp wat ik nu niet meer zo snel fotografeer, maar het was wel een toffe module! Koken, fotograferen en vooral opeten :Y) .

Fictief studenten kookboek:
Afbeelding

Dit vrij werk maakte ik in Februari: 'lonely fisherman'
Afbeelding

Tussendoor deed ik nog enkele communie shoots. Ook niet iets waar ik percé mee wil door gaan, maar wel een hele fijne bijverdienste momenteel als student! :-)
Klik

klik

Na de module food begon mijn module Concept. VEEL meer mijn ding! Deze module heb ik echt zo graag gedaan. We kregen een gedicht om rond te werken, hierbij maakte ik de reeks in link:

KLIK

Voor degene die het interessant lijkt, het gedicht was van Gerrit Komrij uit 'rook zonder vuur'. Ik ga het hier niet wegzetten want het is een ferme lap tekst! :+

Voor concept maakte ik ook een foto sequence, ik koos ervoor om depersonalisering in beeld te brengen. Wanneer je jezelf voelt wegvloeien in de gebeurtenissen.
Afbeelding

En een laatste werk van deze module was mijn vrij werk. Hiervoor ben ik naar het rusthuis gegaan waar mijn grootmoeder heeft gewoond. Ondertussen staat dit leeg en zijn alle bewoners verhuisd. Mijn grootmoeder is vlak na der verhuis overleden. Ik ben haar oude kamer terug gaan opzoeken. Ik vond het zo gek om te zien hoe veel kleine elementen van een persoon overblijven, je kan de persoon uit de kamer of het gebouw halen maar ergens zal je hen altijd terug voelen!

Dit werk heet 'Julia', naar mijn grootmoeder.
Afbeelding

Dit afgerond en de laatste module van het school jaar begon! Deze keer de module Portret, nu zitten we in mei. Hiervoor maakte ik foto's in de stijl van Richard Avedon. Ik trok naar circus barones. Leuke anekdote :+ Ik fotografeerde de persoon met de lama en gebaarde dat hij door mocht lopen aangezien ik zag dat de lama nerveus werd, hij begreep me niet en bleef staan. Ik ben daarna enkele passen opzij gegaan en de man is toen door gelopen. Ondertussen was de lama zo gestressed dat hij daarna is ontsnapt := Circus directeur boos op mij, oeps. Nog snel een paar portretten gemaakt en mijn boeltje gepakt :Y)
Afbeelding

Voor portret maakte ik ook een portret reportage, dit van Guy. Een speciale man die heel veel reist en eigenlijk gewoon doet wat hij lekker zelf wil! Hij woont in zijn eigen gebouwde huisje tussen de bossen. Hij nam me mee op een onverwachte wandeling en we dronken samen gember thee. Toffe herinneringen!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Module super afgerond! Bijna vakantie, enkel nog mijn mini eindwerk afronden. Hiervoor volgde ik een priester, Peter. Ook een super bijzondere man! Hij rookt in de kerk, drinkt zoveel duvels als hij zelf maar wilt, maar is er voor iedereen. Echt super inspirerend!
Afbeelding]Afbeelding

Meer van deze reeks vind je hier: KLIK

Ondertussen ook nog wat huwelijken als bijverdienste!
KLIK

Dan vakantie! Niet super veel gefotografeerd, enkel op onze vakantie een paar beelden genomen, en nog wat betaald werk, een newborn, zwangerschap, familie, love shoot,... Ik plaats deze niet omdat ik later graag verder ga op mijn vrij werk ipv dit soort dingen!
Afbeelding

September! nog een vrij werkje voor het nieuwe academiejaar 'nightcat'
Afbeelding

In oktober fotografeerde ik ook nog een huwelijk, en starte ik met mijn nieuwe module ARCHITECTUUR. O my god, totaal niet mijn ding! Wonderwel waren mijn beelden toch goed gelukt, maar dit wil ik later toch ook niet verder doen. Wat ik wel heel tof vond was een vrije opdracht met een stoel! Hiervoor moesten we een vrij beeld maken met een stoel. Hiervoor maakte ik dit beeld.
Afbeelding

Voor deze module fotografeerde ik voor mijn vrij werk iets a-typisch architecturaal. Ik ging 'verlaten' caravans fotograferen. Onder de titel 'No more vacation' leverde ik dit reeksje af:
Afbeelding

Zo ik zit aan 15 beelden! Ik ben nu nog bezig met een nieuwe module, ik had gelukt en moest door verschuivingen één module opnieuw doen. Ik ben dus nog een keertje begonnen aan de module concept! Deze moet januari af zijn, en daarna begin ik aan mijn stage en eindwerk!

Dit was mijn fotografisch jaar! Hopelijk vinden jullie mijn werk een beetje aangenaam om naar te kijken, haha! Voor meer werk kan je altijd even doorklikken in mijn onderschrift!

Groetjes en voor iedereen een heel fijn jaar gewenst!
Laatst bijgewerkt door Warboel op 14-12-16 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd

Anoniem

Re: Jaar overzicht! Bijna afstuderen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:14

Wauw! Dát is nog eens fotografie. Vooral het werken in een serie vind ik je enorm goed af gaan. De portretten / reportages daarvan springen er echt uit, vind ik. Zouden zo mee kunnen voor de zilveren camera.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 22:57

NikkiDeKerf schreef:
Wauw! Dát is nog eens fotografie. Vooral het werken in een serie vind ik je enorm goed af gaan. De portretten / reportages daarvan springen er echt uit, vind ik. Zouden zo mee kunnen voor de zilveren camera.

Wat een super lief compliment! Heel erg bedankt. Heb de zilveren camera even bekeken maar is enkel voor mensen met de Nederlandse nationaliteit, ik ben van België! Maar echt bedankt voor het enorm lieve compliment!

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:20

Wat bijzonder en leerzaam om op Bokt eens een compleet andere kant van fotografie te zien. Ik heb er totaal geen verstand van, maar ik wil wel graag kwijt dat ik van je foto's en verhalen genoten heb! :)

Urbanus

Re: Jaar overzicht! Bijna afstuderen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:57

Oh wat jammer dat je zo ver weg woont! Ik zoek precies zo'n fotograaf als jij!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:59

Jeeeeetje wat heb jij een talent! Echt onwijs gaaf. Ik heb de Foto Academie gedaan en het soort foto's dat daar gemaakt moesten worden vond ik echt 3x niks, maar wat jij aflevert is geweldig! Respect zeg, volgens mij kun je echt heel erg ver komen. Je bewerking, gebruik van licht, simplicity, echt alles is zo gaaf!

Edit; Oh trouwens je food foto's zijn echt om te kwijlen, prachtig helder!

k_m

Re: [FOTO]Jaar overzicht! Bijna afstuderen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 20:12

Oh bedankt voor jullie super lieve en toffe reacties! Echt heel leuk om te lezen. Waren de docenten maar ook altijd zo enthousiast, haha! Ik ben zeker niet de beste van ons jaar op de hogeschool. Maar ik doe het wel graag!

Marit echt bedankt voor de lieve tekst! Jou foto's zijn ook altijd echt super mooi. Maar een compleet andere stijl inderdaad, ik kan van jou beelden ook echt genieten!

@lieveli oh, voor wat zoek je iemand dan, uit interesse? Dankje voor je berichtje!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:24

Heel bijzonder mooie foto's. Ik kijk nu via mobiel maar ga ze zeker via de laptop nog opnieuw bekijken. Petje af! (of zeggen jullie chapeau ;)?)

Pinici

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:28

Wauw wat een bijzondere en mooie foto's!

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:31

Wauw, heel gaaf!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:32

Wat een prachtige foto's maak je! Anders dan ik doorgaans zie maar erg mooi!

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:59

_O_ wat gaaf!! Heb meteen je facebookpagina geliked, wat een prachtige platen!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:14

Echt heel erg tof, erg creatieve en pakkende platen. Je hebt zeker talent! _/-\o_

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:21

Wow waanzinnig, echt totaal buiten de standaard fotografie. Echt prachtige platen, heel bijzonder.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 10:50

Dankjewel voor de fijne berichtjes!! Heel tof om te lezen! :*

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:56

Wauw wat een super fijne stijl van fotograferen heb jij zeg! Vooral de eerste food-foto's zijn zo heerlijk helder! :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:01

Wauw! Ik ben ontzettend onder de indruk van jou talent met een camera! Hoe je deze (soms relatief simpele dingen) zo prachtig weet vast te leggen is echt heel bijzonder. Je manier van werken met licht en compositie.. echt heel fraai!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 21:00

Dankjewel @nicole21 en Sicayes! :-) Super lief!

Leuk compliment van de simpele dingen Sicayes! Ik probeer heel vaak het alledaagse op een andere manier in beeld te brengen, dus dat lukt dan toch een beetje haha :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 14:49

Sicayes schreef:
Wauw! Ik ben ontzettend onder de indruk van jou talent met een camera! Hoe je deze (soms relatief simpele dingen) zo prachtig weet vast te leggen is echt heel bijzonder. Je manier van werken met licht en compositie.. echt heel fraai!

Zeker, niets op aan te merken.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 14:38

Dankjewel @Magda!

Momenteel ben ik bezig met een reeks over een familielid die waarschijnlijk parkinson heeft. Misschien wordt dit wel mijn afstudeer project. Dan zal ik zeker wat met jullie delen ook!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 19:04

Ik vind je foto's prachtig. Vooral de reeks van het circus en dan in het bijzonder de jongen met de lama. Perfect beeld zo. Met een eigenwijze lama en een jongen met een 'vrij' gezicht.
Ik ga je ook liken op Facebook !

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 19:09

Dankjewel Inney! Grappig merk veel likes via hier, tof!!