Gewoon uit nieuwsgierigheid, kies je je kleuren zelf of pak je ze van de foto met de pipet?
Ik zie dat je heel erg in stukjes werkt. Ik denk dat je voor het overzicht, ook zeker wat betreft kleurgebruik, beter eerst een basis huidskleur erop kan knallen en dan even grof de schaduwen aan kan brengen. Het kan zijn dat dit echt jou manier van werken is en ik weet niet of je daar vanaf wil wijken, maar dat zou zeker mijn advies zijn.
Het is erg moeilijk te beoordelen op kleuren en plaatsing van schaduw nu, omdat je maar zo'n beperkt deel van het gezicht hebt uitgewerkt. Als je al de globale lijnen hebt staan is het veel makkelijker om de kleuren aan te passen als dat nodig blijkt, en omdat je dan ook al de contouren van de wangen, mond en wenkbrouwen enzo grof kan aanzetten, zie je ook beter waar de schaduwplekken bij de neus moeten komen.
Het oog ziet er overigens heel goed uit. Dit is dan ook zo'n deel van een tekening die je wel op deze manier kan uitwerken, omdat een oog weer een ding op zich is met kleinere kleurvlakjes. Ben erg benieuwd hoe deze gaat worden! Ben zelf een grote Once upon a time fan, en heb mezelf ook al eens gewaagd aan het gezicht van deze dame