Ik denk dat het me hier wel gaat bevallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MichieldeM schreef:Bedankt
Het logo staat op al mijn foto's. Ik heb tientallen keren gehad dat andere mensen/bedrijven het kleine logo in de hoek weghaalden en de foto ongevraagd commercieel gebruikten. (zie bijvoorbeeld [FK] Foto's zonder toestemming gepubliceerd) Dat waren allemaal motorfoto's, maar ik plaats geen foto's meer op het net zonder ze commercieel onbruikbaar te maken, het logo is daar 1 onderdeel van.
MichieldeM schreef:Bedankt
Het logo staat op al mijn foto's. Ik heb tientallen keren gehad dat andere mensen/bedrijven het kleine logo in de hoek weghaalden en de foto ongevraagd commercieel gebruikten. (zie bijvoorbeeld [FK] Foto's zonder toestemming gepubliceerd) Dat waren allemaal motorfoto's, maar ik plaats geen foto's meer op het net zonder ze commercieel onbruikbaar te maken, het logo is daar 1 onderdeel van.
MichieldeM schreef:Ik heb vooral last van bijvoorbeeld motorzaken die het logo in de hoek er even snel afknippen of een rand eroverheen plakken en hem dan gebruiken voor bijvoorbeeld een promotieactie. En dan heb ik het over 1 van de grootste motorzaken in dit geval. Een logo valt altijd te verwijderen, maar met het logo op deze manier is er nog geen foto gejat. Verder zijn de foto's die ik hier geplaatst heb bewust op ene vrij lage resolutie en iets verschillend van foto's die ik elders plaats. Als iemand iets jat nu, weet ik waar het vandaan komt.
Citaat:Probeer niet al te overdreven copyrightmelding over je foto's of tekeningen te plakken. Als jij het nodig vindt om je foto's op die manier te beschermen wordt dat natuurlijk gerespecteerd, maar als je melding ervoor zorgt dat je foto niet meer op een normale manier te bekijken valt, kun je ook geen goed en bruikbaar onderbouwd commentaar en advies krijgen.