[FOTO]zondagochtend in mijn nieuwe achtertuin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MichieldeM

[FOTO]zondagochtend in mijn nieuwe achtertuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 20:23

Ik ben afgelopen week verhuisd van Utrecht Overvecht naar de Gelderse vallei, de Hoge Veluwe is nu mijn vrijwel directe achtertuin. Zondagochtend ben ik na een paar dagen druk verhuizen de omgeving maar eens gaan verkennen op de fiets. Dit is het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk dat het me hier wel gaat bevallen :)
Laatst bijgewerkt door Warboel op 06-12-16 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd

Amalarab

Re: zondagochtend in mijn nieuwe achtertuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:25

dat lijkt mij ook, práchtig!
is er een huis vrij in de straat? :))

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:19

Nice! Die laatste is prachtig.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:13

Die laatste is echt magisch <3

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 22:26

Bedankt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:25

Heerlijke sfeer.
Ik vraag me alleen af wat in een schuurtje gebouwde fietsen er mee te maken hebben?
Redelijk hinderlijk zo dwars over de hele foto. Dat kan ook 60% kleiner en dan in 'n hoekje. ;)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:32

Die laatste is prachtig! Mooi zo'n achtertuin.
Het logo is inderdaad niet mooi op deze manier.

MichieldeM

Re: [FOTO]zondagochtend in mijn nieuwe achtertuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 22:41

Het logo staat op al mijn foto's. Ik heb tientallen keren gehad dat andere mensen/bedrijven het kleine logo in de hoek weghaalden en de foto ongevraagd commercieel gebruikten. (zie bijvoorbeeld [FK] Foto's zonder toestemming gepubliceerd) Dat waren allemaal motorfoto's, maar ik plaats geen foto's meer op het net zonder ze commercieel onbruikbaar te maken, het logo is daar 1 onderdeel van.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:44

Waauw die laatste! Prachtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 08:29

MichieldeM schreef:

Het logo staat op al mijn foto's. Ik heb tientallen keren gehad dat andere mensen/bedrijven het kleine logo in de hoek weghaalden en de foto ongevraagd commercieel gebruikten. (zie bijvoorbeeld [FK] Foto's zonder toestemming gepubliceerd) Dat waren allemaal motorfoto's, maar ik plaats geen foto's meer op het net zonder ze commercieel onbruikbaar te maken, het logo is daar 1 onderdeel van.

Als professioneel fotograaf weet ik zelf ook als geen ander dat foto's makkelijk en snel illegaal gebruikt worden.
Maar dit logo is niet zwaar genoeg om ze daar echt goed tegen te beschermen. Je kunt dit binnen 2 minuten er al volledig onzichtbaar uit photoshoppen als je daar handig in bent...

Een nog dikker logo en je ziet de foto zelf niet meer. Maar in deze staat voegt t geen extra bescherming toe. Dan zou ik er toch voor kiezen om m gewoon in een hoek te houden. Dan kunnen de niet kwaadwillende mensen er nog wat beter van genieten :-)

MichieldeM

Re: [FOTO]zondagochtend in mijn nieuwe achtertuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 20:29

Ik heb vooral last van bijvoorbeeld motorzaken die het logo in de hoek er even snel afknippen of een rand eroverheen plakken en hem dan gebruiken voor bijvoorbeeld een promotieactie. En dan heb ik het over 1 van de grootste motorzaken in dit geval. Een logo valt altijd te verwijderen, maar met het logo op deze manier is er nog geen foto gejat. Verder zijn de foto's die ik hier geplaatst heb bewust op ene vrij lage resolutie en iets verschillend van foto's die ik elders plaats. Als iemand iets jat nu, weet ik waar het vandaan komt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 20:34

MichieldeM schreef:

gewoon blijven doen, ik vind het niet hinderlijk je ziet de foto. en inderdaad een stuk minder mensen die ff printscreentje maakt of de boel kopiert.

ik heb ook weleens kleine tekentjes in foto's gezet en dan stonden ze toch weer elders op een site of forum,.. van een fandag toendertijd was gewoon amateur foto's van mezelf dus dat is minder erg, maar er word toch veel gekopiert.

die hertenfoto is echt prachtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 20:53

MichieldeM schreef:
Ik heb vooral last van bijvoorbeeld motorzaken die het logo in de hoek er even snel afknippen of een rand eroverheen plakken en hem dan gebruiken voor bijvoorbeeld een promotieactie. En dan heb ik het over 1 van de grootste motorzaken in dit geval. Een logo valt altijd te verwijderen, maar met het logo op deze manier is er nog geen foto gejat. Verder zijn de foto's die ik hier geplaatst heb bewust op ene vrij lage resolutie en iets verschillend van foto's die ik elders plaats. Als iemand iets jat nu, weet ik waar het vandaan komt.

Ik begrijp je gevoel 100%.
Ik heb er immers zelf ook bijna dagelijks mee te maken dat er ergens één van mijn foto's opduikt zonder dat er toestemming voor is gevraagd of ervoor betaald is (ja, inderdaad ook bij bedrijven).

Maar een logo dwars over de hele foto, haalt wel het kijkgenot voor je kijker hier op bokt enorm weg.
En dan streef je misschien toch je doel voorbij. Het eerste dat ik zie als ik naar de foto's kijk, is een groot beeldlogo dat niets met de foto te maken lijkt te hebben.
Zet er dan bijv. liever een transparante grote © doorheen ofzo. Als het er dan toch dwars overheen moet.

Je zet ze niet op bokt als etalage om gratis gejat te worden.
Je plaatst ze, zodat mensen ervan kunnen genieten. Laat ons dan ook genieten met een mooi formaat en een wat minder opzichtig logo.
Een enorm logo eroverheen voorkomt niets. Maar levert wel een storing in het beeld op voor ál die mensen die er wel van willen genieten. Want daar plaats je ze eigenlijk voor.

Ik zou ze enorm graag op een groter formaat willen zien zonder logo er dwars overheen. Puur om er beter van te kunnen genieten.
We hebben hier op Fotokunst daar ook niet voor niets een richtlijn voor:
Muurp @ [FK] Regels en richtlijnen [FK] Fotokunst
Citaat:
Probeer niet al te overdreven copyrightmelding over je foto's of tekeningen te plakken. Als jij het nodig vindt om je foto's op die manier te beschermen wordt dat natuurlijk gerespecteerd, maar als je melding ervoor zorgt dat je foto niet meer op een normale manier te bekijken valt, kun je ook geen goed en bruikbaar onderbouwd commentaar en advies krijgen.

En wie er dan niet met z'n tengels vanaf blijft, kun je eenvoudig een standaard brief voor schending auteursrechten + een vette minnelijke schikking bij sturen. Dan houd je er gelijk nog een mooi bedrag aan over ook ;) *D