[FOTO] Een zondag middag in het bos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

[FOTO] Een zondag middag in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 00:47

Onlangs ben ik met de familie op een herfstige zondag middag in het bos wezen wandelen. En natuurlijk gaat mijn camera dan mee om wat te oefenen. Dus hier onder wil ik wat foto's delen die ik gemaakt heb.
Ik ben nog een beginner en heb een canon 1200D met gewoon een standaard lens.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en misschien nog wat tips hebben voor mij. Ik vind de fotos zelf nog wat flets maar was ook niet een heel zonnige dag zo af en toe kwam die even tevoorschijn.

1.Afbeelding
2.Afbeelding
3.Afbeelding
4.Afbeelding
5.Afbeelding
6.Afbeelding
7.Afbeelding
8.Afbeelding
9.Afbeelding
10.Afbeelding
11.Afbeelding
12.Afbeelding
13.Afbeelding
14.Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 10:28

Mooie fotos zeg. Mooi gebied ook. Kan je geen enkel nuttige tip geven over het fotograferen. Foto 3,4 en 8 vind ik erg mooi. Vooral 3. De structuur van een paddestoel is zo mooi <3

Roosje01

Re: [FOTO] Een zondag middag in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 13:01

Ja is een heel mooi gebied bos gaat over in de duinen en je kan zelfs door lopen naar het strand. Lopen ook paarden en koeien rond maar die kom je niet altijd tegen.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 13:12

Hoihoi :) leuke foto's! :D

1. dit soort paddestoelen zijn super leuk maar het standpunt is niet zo 'boeiend' om naar te kijken, is over het algemeen ook wat grauw. Wat je zou kunnen doen is ter hoogte van de paddenstoel zelf een foto maken of net daarboven, zodat je het rood duidelijk ziet en dat ook je focuspunt is
2. eigenlijk het zelfde als 1, prachtige dingen maar door de ruimte er omheen waar de focus wel op ligt maar wat niet nodig is word ik een beetje 'afgeleid'.
3. Deze is echt goed gelukt <3 je focus ligt goed op de paddenstoel, hij staat echt centraal in de foto (je kijkt er meteen naar, geen afleiding oid) en de achtergrond ligt een goede waas overheen.
4, 5, 6, 7, 9: hierbij mis ik een beetje de lucht die goed zichtbaar is. Het is nu een groot wit vlak (zelf heb ik hier ook echt de grootste moeite mee hoor XD) zegmaar. Met de lucht erbij en misschien wat versterking van de kleuren denk ik dat deze wel allemaal super mooi zouden zijn!
8. hierbij heb je wel 'n mooi plekje met de lichtinval gevonden *\o/* maar hij trekt me niet zo erg, er zit niks 'bijzonders' in zoals kleur of 1 punt waarop gefocust wordt. Deze boom zou misschien wel heel gaaf zijn met een beetje een 'donker' sfeertje.
10. <3 <3 <3
11. Hierbij had ik gekozen om de lucht wat donkerder te maken zodat de kleuren daar beter uit zouden komen maar echt super mooi zo die zon hoor!
12. Prachtig stukje om langs te wandelen denk ik maar het is een beetje een grauwe foto (misschien door het weer, zoals je zei? is wel zonde, want de plek is verder mooi)
13. :# kleurtjeees! Goed gelukte foto, had je hier ook eentje nog dichtbij gemaakt? Daar is dit wel perfect voor, macro.
14. vind ik zelf goed gelukt +:)+

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 13:32

Ja was erg bewolkt daarom ook de witte lucht op de foto's, pas tegen het einde kwam de zon wat door dus dat maakte het al erg lastig. Vooral bij de paddos die stonden op een vrij donker plekje. Alle fotos zijn onbewerkt want daar heb ik nog geen kaas van gegeten.
Bedankt voor je tips daar kan ik wel wat mee! Ik heb nog wel een aantal close ups van de roze besjes struiken. Met fellere kleuren gaat close up maken mij wel redelijk goed af.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Roosje01 op 23-11-16 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 13:35

Geen dank hoor, ik ben zelf echt geen professional oid maar ben wel altijd kritisch op mijn eigen / andermans foto's omdat ik wel weet hoe het moet, maar het gewoon nog niet helemaal onder de knie heb :P

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 13:40

Het is altijd fijn om tips te krijg ik rommel altijd maar wat aan in me eentje ken verder niemand die er verstand van heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:23

Foto 3 is goed gelukt zeg! Springt er echt tussenuit ;)

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 12:20

Ik krijg helemaal heimwee naar het herfstige Nederland door je foto's haha! k hou echt van die mooie herfstkleuren, kou met een lekkere dikke warme jas, en dan thuiskomen met een warm kopje thee en een openhaardje.
Nummer 3 vind ik echt heel mooi! Leuk standpunt, mooi scherp. Misschien had ik zelf wat meer van het stammetje erbij gepakt.
Verder zou je misschien eens een proefversie van lightroom kunnen downloaden. Ik denk dat je een heleboel meer uit je foto's zou kunnen halen daarmee, vooral qua kleur.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 12:49

Ik heb nog nooit foto's bewerkt zou niet eens weten hoe := , dus zal is naar dat programma kijken. Ja nr 3 is goed gelukt was een lastige hoek om een foto te maken zo zonder tegen de andere paddos aan te komen. Maar heimwee naar koud nat herfstweer? Kan het me moeilijk voorstellen := geef mij maar het hele jaar 20 graden buiten {:}

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 11:16

Roosje01 schreef:
Ik heb nog nooit foto's bewerkt zou niet eens weten hoe := , dus zal is naar dat programma kijken. Ja nr 3 is goed gelukt was een lastige hoek om een foto te maken zo zonder tegen de andere paddos aan te komen. Maar heimwee naar koud nat herfstweer? Kan het me moeilijk voorstellen := geef mij maar het hele jaar 20 graden buiten {:}

Lightroom is dan wel leuk om mee te beginnen als je nog nooit hebt bewerkt. Je kunt daarbij heel gemakkelijk de schuifjes verplaatsen en bekijken wat het resultaat wordt. Er staan een heleboel tutorials op youtube waar je veel van leert!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 04:04

Zal er is naar kijken als ik wat tijd heb bedankt voor de tip.