[FOTO] Wapenstilstand @Ieper

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

[FOTO] Wapenstilstand @Ieper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 15:31

In Flanders fields the poppies blow
Between the crosses, row on row,
That mark our place; and in the sky
The larks, still bravely singing, fly
Scarce heard amid the guns below.

We are the Dead. Short days ago
We lived, felt dawn, saw sunset glow,
Loved, and were loved, and now we lie
In Flanders fields.

Take up our quarrel with the foe:
To you from failing hands we throw
The torch; be yours to hold it high.
If ye break faith with us who die
We shall not sleep, though poppies grow
In Flanders fields.

Wie kent het niet.. :) Vandaag is het dus wapenstilstand en worden er hier in Ieper heel uitgebreid herdenkingen gedaan. The last post ging om 11u door.
Goed, veel mensen bij elkaar, ideaal om aan straatfotografie te doen :j een van mijn opdrachten voor mijn opleiding fotografie: observatie.
Het is nog allemaal een beetje nieuw voor mij. Ik heb eigenlijk nooit echt wat anders gefotografeerd dan paarden en onweer tot ik mijn opleiding begon :+ Het is ook een beetje back to basic. Geen zoomlenzen, vast brandpunt, verplicht in zwart wit, niet croppen niet rechtzetten enz.. een hele hoop aanpassingen dus :)
Ik fotografeer met canon 5D mark III en een 17-40 mm (met plakband vast geplakt op 35 mm :') ) Want het is ofwel 35 mm of 50 mm.

Nou bij de eerste foto is het al de mist in gegaan. Deze mag ik helaas niet gaan indienen omdat ik hem gecropt heb, maar vond het zonde om hem weg te gooien.. heb hem gecropt omdat er rechts eigenlijk verder niets aan de hand was en je alleen maar ruggen van mensen zag. Dan hou ik hem maar voor mezelf ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 17:02

Ik ben zelf ook een keer bij de dodenherdenking geweest, zag er helaas niet echt veel van aangezien ik niet echt bepaald lang ben.
Maar vindt de foto's erg mooi gemaakt :)

magda_90

Re: [FOTO] Wapenstilstand @Ieper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 13:13

Heel mooi, sterk en sfeervol, mooi gedaan. :)

Hoewel ik bij foto's 1, 3, 5 en 6 niet direct het gevoel heb van een dodenherdenking. Bij de andere 2 juist heel sterk.

nenahdm

Re: [FOTO] Wapenstilstand @Ieper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 13:17

Dankjewel! Natuurlijk is het ook niet de bedoeling van de opdracht dat dat erin te herkennen is. Want we moeten fotograferen wat er rondom een evenement gebeurt ;)