[VRAAG] hoe organiseren jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

d4rkhorse

[VRAAG] hoe organiseren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 21:23

Hallo,
Ik ben een meisje van 16 jaar.
In M'n vrije tijd doe ik aan fotografie, ik ben er nog maar net mee begonnen en fotografeer vooral paarden en m'n hond.

Nu M'n vraagen zijn hoe organiseren jullie een fotoshoot?
Ik Wil bevoordeeld graag thema's uitwerken.
En Hoe zorgen jullie dat alles vlot verloopt?
Hoe Zorgen jullie dat ze mooi op de foto staan (bv. Oren van het paard mooi vooruit?)
Ik Wil bv. Ook mensen op de foto zetten zonder dieren maar zeggen jullie dan een pose hoe ze moeten staan? Of hoe doen jullie dat?
Hopelijk willen jullie me helpen
Sorry voor alle vragen!
Alvast bedankt!

Gianti

Re: [VRAAG] hoe organiseren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:39

Vooral heel veel doen.. uitproberen en kritisch naar resultaten kijken. Ook is altijd fijn om met ervaren fotograaf mee te kijken of workshop te volgen :)

Bij mensen geef ik vaak gewoon tussendoor aanwijzingen. Als je iemand echt in een pose zet dan komt heel geforceerd over

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 09:10

d4rkhorse schreef:
Hallo,
In M'n vrije tijd doe ik aan fotografie, ik ben er nog maar net mee begonnen en fotografeer vooral paarden en m'n hond.

Hoe Zorgen jullie dat ze mooi op de foto staan (bv. Oren van het paard mooi vooruit?)
Ik Wil bv. Ook mensen op de foto zetten zonder dieren maar zeggen jullie dan een pose hoe ze moeten staan? Of hoe doen jullie dat?
Sorry voor alle vragen!
Alvast bedankt!

Als je een topic opent er duidelijk bij zetten dat het om een thema gaat, zet er wat foto's bij om te verduidelijken. Zorg voor een draaiboek, zet alles in een schema en print het uit, liefst ook voor de rest van de deelnemers. Oren naar voren bij een paard is makkelijk te bereiken met paardengeluidjes op je telefoon. Zijn gewoon apps voor. Een extra persoon die de telefoon bediend is dan makkelijk zodat jij gewoon kan fotograferen. Dingen zoals ballonnen, een paraplu en dat soort dingen kunnen ook helpen om de oren naar voren te krijgen. Zorg gewoon dat je die dingen standaard bij je hebt. Het ene paard is veel makkelijker dan het andere.

Bij mensen laat ik ze zelf wat verzinnen en kom ook zelf met suggesties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:13

d4rkhorse schreef:
Hallo,

Sorry voor alle vragen!
Alvast bedankt!

Ik zou starten met het fotograferen van mensen/honden/paarden die in je directe omgeving zitten.
Dus bij mensen bijvoorbeeld gewoon eens beginnen met het oefenen op een vriendin.

Dan voel jij je op je gemak en voelt ook die vriendin zich al goed bij je en dat helpt enorm om de eerste stappen te maken.

Bij een fotoshoot is het belangrijk om te weten wat voor foto's je wilt maken.
Want als je geen voorbereiding hebt en denkt "we kijken wel", dan haal je niet het maximale uit je fotoshoot. Eventueel kan het helpen om vooraf op internet eens te kijken naar foto's die je inspireren. Dat kun je ook doen met poses.
Print gewoon eens 30 verschillende poses uit op een A4 velletje, zodat je die als voorbeeld kunt gebruiken. Daar leer je veel van.

Om een paard goed op de foto te zetten is het belangrijk dat je wat verstand hebt van de bouw van een paard. Zodat je niet per ongeluk een holle rug of scheve benen op de foto zet. Probeer dus het paard zo netjes mogelijk neer te zetten. En geef de persoon die het paard vast heeft daar begeleiding in, want die ziet niet precies wat jij vanaf een afstandje wel kunt zien.
Om de oren naar voren te zetten kun je vanalles gebruiken. Van een hinnik app tot een plastic zakje of een paraplu, etc.

Als je mensen gaat fotograferen, zullen dat meestal geen professionele fotomodellen zijn.
Die mensen weten dan vaak (nog) niet wat mooie poses zijn en daar hebben ze (jouw) hulp bij nodig.
Als fotograaf is het dus belangrijk om te weten welke poses werken en welke poses juist niet werken. En hoe je dat uitlegt aan je model.
Dat leer je vooral door het honderden keren te doen. Oefenen oefenen oefenen dus ;)
En ook hierbij weer: ga het internet op en zoek naar voorbeelden die jou aanspreken. Print ze uit en neem ze mee naar je shoot.
Je kunt ook zelf uitbeelden hoe je model moet gaan staan, dan kun je ze daarmee visueel helpen.