[TEK] 31 x Inktober

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hiraeth

[TEK] 31 x Inktober

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 19:52

Naar aanleiding van het volgende topic, die zeker de moeite waard is om te bekijken: [UK] [TEK] Inktober dag 11-20, heb ik besloten om mijn inktober hier ook te plaatsen.

Ten eerste passen er natuurlijk geen 31 foto's in dit topic, mocht je ze allemaal willen zien kan dat in hier in chronologische volgorde.

Ik heb dit jaar voor het eerst meegedaan aan inktober. Ik was onwijs nerveus om ermee te beginnen en had eigenlijk verwacht dat ik na een week zowel pen als papier had weggegooid, maar uiteindelijk begon ik het echt onwijs leuk te vinden. Je ziet dus ook bij dag één dat ik lachwekkend bang was voor het gebruik van inkt. Als digital artist is het namelijk doodeng om geen ctrl+z te hebben. _O- Gelukkig had ik besloten bij nummer 3 (nummer 2 lijkt vergeleken met 1 indrukwekkend, maar stelt nog steeds weinig voor qua lijnen :')) om de "fiets it, alles of niets" tactiek maar in te zetten.. En dat heeft z'n vruchten afgeworpen. :D

Wel kun je merken dat het op een gegeven moment echt een probleem werd om mezelf er fysiek en mentaal toe te zetten om te tekenen. :o Dat is ook gelijk de reden waarom ik nooit de artistieke wereld in kan om financieel rond te komen, zodra er teveel druk op mijn schouders komt klap ik dicht en wil ik niet meer.

De materialen die ik deze maand gebruikt heb:
- Pennen van de HEMA voor omgerekend 12,5 cent per stuk. :')
- Een boek met niet persé geschikt tekenpapier die ik voor niks gekregen heb. :+
- Permanent marker
- Een dunne stift
- Potlood (heb ik wel geprobeerd te beperken ivm inkttober
Het was dus ook gelijk een maand lang een lowbudget challenge. :D Hoewel de pennen van HEMA mij prima bevallen. Ze zijn behoorlijk grijs, maar het is eigenlijk net potlood om mee te werken daardoor. Alleen tja, kun je het niet uitgummen. :')

Genoeg gepraat, hierbij een selectie van mijn persoonlijke favorieten deze maand. :)
Ik heb mijn moeder haar favorieten laten kiezen, ze is namelijk de grootste criticus die je kunt hebben. Zo zei ze bij nummer 31: "Niet echt last best, hè?" Dankjewel ma. Dankjewel.

Haar eerste keuze was nummer 4:
Afbeelding

Daarna koos ze nummer 7. Ik vond deze echt zwaar mislukt toen ik 'm af had omdat ik een pen had gepakt die donkerder was dan gepland. Ik had namelijk twee HEMA pennen waarvan één netjes grijs en de ander best zwart. Oeps. :o Nu kan ik er wel een beetje mee leven. In het echt komt hij wel beter tot z'n recht dan op de foto. :)
Afbeelding

Daarna nummer 8. Ook niet een favoriet van mij, maar wel herkenbaar. Uiteindelijk gaat het daar toch om.
Afbeelding

Na 8 slaan we er een paar over tot nummer 11. Deze komt in het echt een stuk minder doods en zombie-achtig over. Dan lijken het nog een beetje schaduwen ipv een zombieblik. :D
Afbeelding

Nummer 12 was een "Ik heb er 12 gekozen, moet ik er nu nog 3? Doe deze dan maar." Hier heb ik geprobeerd een fluffy sweater te creëren met hulp van potlood en schuurpapier. Niet echt gelukt. :+
Afbeelding

Nummer 13 valt in dezelfde categorie als nummer 12 volgens ma. :D
Afbeelding

Nummer 15 werd het populairst op social media terwijl het eigenlijk een best snelle schets was. Ik moest ivm een concert even inhalen en twee op één dag maken. Toch ben ik blij met de typische Macca blik. :j
Afbeelding

16 was ook populair! Ik ben er stiekem ook best trots op. :') Alleen moet ik nooit meer tekst gebruiken. :')
Afbeelding

17 is één van mijn favorieten, dus daar zijn ma en ik het over eens. :D
Afbeelding

18 was weer één waar ik er twee op een dag moest maken. Voor één (deze) liep dat goed af.. 19 daarentegen is een gedrocht. :')
Afbeelding

20 is de laatste die mijn moeder toevoegde aan het lijstje.
Afbeelding

Over 21 zijn ma en ik het niet helemaal eens. Ma is er helemaal gek van, ik iets minder. :o Ik citeer: "Maar hij kijk hier wel aardig, in tegenstelling tot die andere tekeningen. Een beetje zoals hij naar jou keek." Uhm. Ok. :D
Afbeelding

23 heb ik zelf toegevoegd. De eerste met permanent market. :)
Afbeelding

29 is mijn favoriet. <3 Ik ga hem ook a.s. vrijdag ontmoeten en heb eigenlijk de neiging om de tekening mee te nemen. :o
Afbeelding

En als afsluiter nummer 31. De birthday boy Larry Mullen Jr. *\o/*
Afbeelding

En nu? Nu raak ik minstens een halve maand geen pen en papier meer aan. :')

Irma_Maandag

Re: [TEK] 31 x Inktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:21

Tof en dapper gedaan hoor! Ik kan me voorstellen dat het heel eng is om geen (echt of virtueel) gum te kunnen gebruiken......
Mijn favoriet van je voorgestelde serie is 16, 18 en 4 (in die volgorde). Bono is superherkenbaar joh!
Mooi om je te zien experimenteren.....

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:21

Wauw wat gaaf!!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:39

Wauw .... ontzettend gaaf :j

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 16:31

Irma_Maandag schreef:
Tof en dapper gedaan hoor! Ik kan me voorstellen dat het heel eng is om geen (echt of virtueel) gum te kunnen gebruiken......
Mijn favoriet van je voorgestelde serie is 16, 18 en 4 (in die volgorde). Bono is superherkenbaar joh!
Mooi om je te zien experimenteren.....

Een beetje een late reactie, maar dankjewel! :D Ik vind het vooral leuk om te zien dat iedereen andere favorieten heeft. :D

En jullie ook bedankt BeSen en Mondy. :D

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:55

Leuk dat je inktober ook hebt gedaan en wat een knap resultaat! Ik vind je stijl echt heel gaaf! 8, 17 en 29 zijn mijn favorieten. :)

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:59

En, heb je de tekening nog overhandigd aan mr. 29? :))

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:05

Gave serie geworden zo!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:21

Mooie stijl hoor, tekenen met balpen is niet makkelijk!

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 20:27

Irma_Maandag schreef:
En, heb je de tekening nog overhandigd aan mr. 29? :))

Ik dacht bij meneer 29 niet heel veel tijd te hebben dus heb 'm niet meegenomen. :o
Achteraf alle tijd gehad, dus had 'm wel mee kunnen nemen.. Maar ik mag niet klagen. :D
Afbeelding

Hij heeft ook nog een jingle ingesproken voor mijn radio show die ik vanavond ga gebruiken, zin in! *\o/* :D

Dankjewel trouwens! Ik merk wel dat ik nog steeds de neiging heb om m'n boek er bij te pakken en weer te gaan tekenen.. Heb mezelf beloofd om te wachten tot na de tentamens, maar het jeukt wel nu! :))

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:38

Supertof!
En mocht je je niet kunnen bedwingen, mag je het resultaat altijd op bokt laten zien :)