Ten eerste passen er natuurlijk geen 31 foto's in dit topic, mocht je ze allemaal willen zien kan dat in hier in chronologische volgorde.
Ik heb dit jaar voor het eerst meegedaan aan inktober. Ik was onwijs nerveus om ermee te beginnen en had eigenlijk verwacht dat ik na een week zowel pen als papier had weggegooid, maar uiteindelijk begon ik het echt onwijs leuk te vinden. Je ziet dus ook bij dag één dat ik lachwekkend bang was voor het gebruik van inkt. Als digital artist is het namelijk doodeng om geen ctrl+z te hebben.

Wel kun je merken dat het op een gegeven moment echt een probleem werd om mezelf er fysiek en mentaal toe te zetten om te tekenen.

De materialen die ik deze maand gebruikt heb:
- Pennen van de HEMA voor omgerekend 12,5 cent per stuk.

- Een boek met niet persé geschikt tekenpapier die ik voor niks gekregen heb.

- Permanent marker
- Een dunne stift
- Potlood (heb ik wel geprobeerd te beperken ivm inkttober
Het was dus ook gelijk een maand lang een lowbudget challenge.

Genoeg gepraat, hierbij een selectie van mijn persoonlijke favorieten deze maand.

Ik heb mijn moeder haar favorieten laten kiezen, ze is namelijk de grootste criticus die je kunt hebben. Zo zei ze bij nummer 31: "Niet echt last best, hè?" Dankjewel ma. Dankjewel.
Haar eerste keuze was nummer 4:

Daarna koos ze nummer 7. Ik vond deze echt zwaar mislukt toen ik 'm af had omdat ik een pen had gepakt die donkerder was dan gepland. Ik had namelijk twee HEMA pennen waarvan één netjes grijs en de ander best zwart. Oeps.

Daarna nummer 8. Ook niet een favoriet van mij, maar wel herkenbaar. Uiteindelijk gaat het daar toch om.

Na 8 slaan we er een paar over tot nummer 11. Deze komt in het echt een stuk minder doods en zombie-achtig over. Dan lijken het nog een beetje schaduwen ipv een zombieblik.

Nummer 12 was een "Ik heb er 12 gekozen, moet ik er nu nog 3? Doe deze dan maar." Hier heb ik geprobeerd een fluffy sweater te creëren met hulp van potlood en schuurpapier. Niet echt gelukt.

Nummer 13 valt in dezelfde categorie als nummer 12 volgens ma.

Nummer 15 werd het populairst op social media terwijl het eigenlijk een best snelle schets was. Ik moest ivm een concert even inhalen en twee op één dag maken. Toch ben ik blij met de typische Macca blik.

16 was ook populair! Ik ben er stiekem ook best trots op.

17 is één van mijn favorieten, dus daar zijn ma en ik het over eens.

18 was weer één waar ik er twee op een dag moest maken. Voor één (deze) liep dat goed af.. 19 daarentegen is een gedrocht.

20 is de laatste die mijn moeder toevoegde aan het lijstje.

Over 21 zijn ma en ik het niet helemaal eens. Ma is er helemaal gek van, ik iets minder.

23 heb ik zelf toegevoegd. De eerste met permanent market.

29 is mijn favoriet.

En als afsluiter nummer 31. De birthday boy Larry Mullen Jr.

En nu? Nu raak ik minstens een halve maand geen pen en papier meer aan.