[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:22

Dat je daar überhaupt de tijd voor kan vinden joh :') Ik voel nu al de stress die ik ga krijgen als ik daaraan wil beginnen _O-

Assie: toen ik nog 'echt' bezig was, deed ik er max. 10 minuten over. Pagina's inrichten deed ik vaak op 1 dag en daar was ik dan wel even mee bezig. Maar ik had voornamelijk trackers en dat is zo ingevuld.

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:46

Voor mij hangt het echt af wat ik maak, de afgelopen weken had ik een hoop dingen te doen en een hoop aan mijn hoofd en zat ik max een paar minuten met de bujo in mijn handen. Dat laptopje gisteren kostte een uurtje denk ik, tijd die ik normaal zou besteden aan de tv... maar ik had echt veel aan mijn hoofd en het werkte voor mij juist wel kalmerend om met een liniaal al die lijntjes te trekken. (want meer is het niet hoor, gewoon lijntjes trekken en inkleuren)

assie

Berichten: 9488
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:36

Bedankt voor de uitleg. Er gaat dus best wat tijd in zitten.

Ik hou het wel bij meelezen. Dit is echt typisch zo'n ding waar ik superenthousiast aan begin en dan verdwijnt het na 2 weken (of dagen) achterin een kast.
Ik geniet wel van jullie creaties

Manou

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:50

Het is ook hoeveel werk je er van wilt maken, heel simpele lijstjes kunnen heel nuttig en niet veel tijd kosten. Ik zie hier heel mooie creaties voorbij komen, maar het zou jammer zijn als dat mensen tegenhoudt om simpele en handige dingen met hun bulletjournal te doen.

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 00:45

Misschien heb je wat aan deze link, hier is de basis uitleg te vinden van het hele idee van de bujo, geschreven door de persoon die het systeem verzonnen heeft. Het originele idee staat helemaal niet zo bol met plaatjes en doodles maar is veel meer gericht op praktisch gebruik. http://bulletjournal.com/

Al die doodles en plaatjes zijn wel leuk, maar eigenlijk is dat niet meer als bijzaak, ze fleuren de boel op maar het hoeft niet :) dat is echt je eigen voorkeur of je dat er in wilt hebben of niet.

Ik heb daar ook echt niet elke keer tijd of zin in, het gros van mijn pagina's bestaat uit tekst en simpele tabellen

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 09:41

Ik doe helemaal niet aan tekenen in mijn Bullet Journal, voor mij is het echt alleen maar praktisch met dagtaken, lijstjes etc.

LoveBodin

Berichten: 4360
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 10:09

Mijn vader en ik heben beide een BuJo, ik probeer nog wel met kleurtjes etc te werken, maar merk dat dat toch veel tijd kost.
Hij gebruikt 'm gewoon als een soort over de top agenda, voor afspraken, taken, ideeën etc. Niets fancies aan!

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 10:53

Hier ook geen tekeningen enzo hoor! Ik ben niet zo creatief. Gewoon kleurtjes en leuke titels, misschien met de tijd dat er iets bij komt maar ik wou gewoon makkelijk beginnen en zien hoe het verder gaat!

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:43

Ik vind die doodles waanzinnig mooi, maar dat gaat hem bij mij niet worden :\ Ook ik heb hem voor het praktische.

Zo heb ik net mijn 'les plan' tot en met week 2 ingevuld :D

assie

Berichten: 9488
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:51

Hoe zien jullie simpele "kale" schema's eruit? Ik zie overal de knapste creaties namelijk, maar de simpele worden natuurlijk niet gepost.
*nieuwsgierig

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:43

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saai, saaier, saaist :)

assie

Berichten: 9488
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:47

Oh maar dat vind ik niet saai hoor. Toch wat afwisseling in lettertype en functioneel

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 17:27

Heb je even?
Hier komen de saaiheden, de oepsies, en andere meuk de de wereld normaal niet te zien krijgt.

Ik schrijf tutorials er in voordat ik die uitwerk op de pc (notitieboek geeft minder afleiding dan wanneer ik een tekst verzin op de pc)
Afbeelding

Kladjes, berekeningen, schetsjes (zoals hier: poging tot het tekenen van een 8hoek) Daarnaast inktober, als je goed kijkt zie je sommige woorden doorgestreept staan en halverwege had ik geen zin meer om die lijst bij te houden.
Afbeelding

Linkerpagina is grof gejat van pinterest (vandaar ook Engels) en links is een schema om bij te houden wanneer ik ongesteld ben of moet worden (toevallig recentelijk gemaakt, daarom nog geen data :+ )
Afbeelding

Nog een tip voor wie geen behoefte heeft om er veel tijd aan te besteden, als je schema's of kaders er in wilt hebben... een liniaal is leuk maar kost gewoon meer tijd en meer moeite. Geen idee hoe het bij jullie zit maar ik gebruik hem vaker niet dan wel :) Scheelt tijd.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:14

Wauw, wat een gave laptop!

Ik gebruik mijn bujo ook heel simpel en alleen praktisch. Heb daar al weleens foto's van geplaatst hier!

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 19:30

Mijn praktische Bullet Journal:

Afbeelding

Meeste pagina's zijn wel een stuk netter dan dit hoor, haha! Zal maandag even foto's maken, hij ligt op mijn werk.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:05

Telepeva: ik vind die van jou juist leuk!

Maanlicht: hij ziet er heel creatief uit :+

Ik hou daar wel van- het praktische. Persoonlijk vind ik dat hetgene wat het voor mij fijn maakt om hem te gebruiken.

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:56

Haha, dingen noteren voor werk. Ben designer, dus veel schetsen etc.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18044
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 15:00

@Telpeva:
Laat jouw Inktobers een zien dan :D

edit:
topic gevonden 8-)

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 15:41

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een paar van mijn pagina's uit mijn nieuwe bullet journal. Ipv een agenda is het nu een dagboek geworden :')
Mijn weekly spreads moet ik simpel houden anders is het teveel moeite om het nog leuk te vinden. Des te leuker probeer ik wel mijn losse pagina's te maken.

(die zwarte band bovenaan mijn kerst pagina is trouwens een cover up van een fout :') )

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:09

MamaMiesje schreef:
@Telpeva:
Laat jouw Inktobers een zien dan :D

edit:
topic gevonden 8-)

:D Leuk om te weten dat jij ook mee deed, als ik jouw lijst zo zie dan zie ik ook echt overeenkomsten met wat ik heb (zeepaard, een tekening met enkel stippen enzo). Ik ben alleen op dag 22 afgehaakt want ik trok het niet meer.

Mijn Rhodia Webbie is inmiddels binnen <3 De kaft is heel saai maar het papier dat er in zit vind ik wel prettiger dan dat van mijn Leuchtturm (ja mijn webbie is pas voor 2018, maar ik heb alvast een pentest pagina gemaakt uit nieuwsgierigheid :D)

Cabelona

Berichten: 1700
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:59

Mijn weekly voor komende week:
Afbeelding

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:18

Aangezien ik geen tijd heb zelf een BuJo bij te houden, maar ik het wel overzichtelijk vind heb ik deze gekocht: https://www.stradivarius.com/nl/planner ... 47075.html

Maar, nu is er werkelijk nergens ruimte voor extra notities, dus ik kan geen trackers maken -O- En dat vind ik juist wel weer leuk. Iemand die daar een oplossing voor weet? :D

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:24

Cabelona wat leuk met de konijntjes!

Prugelpiet, misschien een boekenlegger maken van stevig maar plat karton oid? dan heb je je tracker(s) ook elke keer bij de hand

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:53

Eventueel elke keer een los papier erin? Zijn er ook geen 'lege' bladzijden achterin het boek?

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:06

Weet iemand hoe je foto toevoegt aan een bokt bericht? :P Via voeg foto's toe