[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:29

Telpeva schreef:
Ik heb crayola net gegoogled, ziet er leuk uit werken ze prettig?


Crayola supertips schijnen goede stiften te zijn om mee te werken in een journal.. Heb ze besteld omdat ze daarbij ook nog eens goedkoop zijn haha. :') Zelf nog geen ervaring mee dus!

Ah markeerstiften zelfs niet ilaan? Zou chill zijn als ik mn pastel stabilo's ook kon gebruiken :))

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:32

Fellow schreef:
Telpeva schreef:
Ik heb crayola net gegoogled, ziet er leuk uit werken ze prettig?


Crayola supertips schijnen goede stiften te zijn om mee te werken in een journal.. Heb ze besteld omdat ze daarbij ook nog eens goedkoop zijn haha. :') Zelf nog geen ervaring mee dus!

Ah markeerstiften zelfs niet ilaan? Zou chill zijn als ik mn pastel stabilo's ook kon gebruiken :))


Nee juist die pastel stabilo’s niet. Gebruik ze ook. Maar ik gebruik ze niet heel nat, dus echt voor markeren.
Vind ze namelijk vrij veel inkt afgeven. Maar ging prima :)

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 00:54

Afbeelding

Pagina 1 is af! :D nu kramp in mijn hand :+
Heb de goedkoopste bullet journal bij de Action gehaald, hij is best prima _O-

naomivl

Berichten: 75
Geregistreerd: 08-03-10
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 01:24

Na een tijdje mee gekeken te hebben en ik sinds vorige week ook begonnen. Eerst een filofax maar die vond ik niet zo fijn. Dus vandaag een andere gekocht.
Afbeelding

Afbeelding

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:48

Mn bullet journal is net binnengekomen! Wil heel graag beginnen, maar ik durf niet :') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:49

Naomi.. je mist een h :o

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:59

Allereerste pagina van mn bullet journal klaar! Wat een tijd gaat daarin zitten zeg :')

Niet helemaal tevreden, maar je kunt niet alles hebben de 1e keer haha
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88070
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:37

Mooi gedaan!

Thats_Me

Berichten: 10948
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:05

Ziet er netjes uit! Alles kan natuurlijk van heel simpel en snel tot heel uitgebreid en tijdrovend.

naomivl

Berichten: 75
Geregistreerd: 08-03-10
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:45

idinn schreef:
Naomi.. je mist een h :o

Er is helaas meer misgegaan, Ben de weekenden vergeten :')
Achjaa hoort er bij :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:50

Sh*t happens haha _O-

Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:52

blaadje er over heen en een nieuwe maken dan maar :')

naomivl

Berichten: 75
Geregistreerd: 08-03-10
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:08

Dat vind ik teveel moeite, Ga er gewoon niet teveel er naar kijken :=
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door naomivl op 04-01-19 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva

Berichten: 14759
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:30

Die goede voornemens vind ik leeeeuk :D

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:32

Leuk gedaan allemaal! <3

meggiemeg

Berichten: 12236
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 09:33

Door onze vrije dagen en wat onverwachtse uitjes helemaal vergeten om de foto's te plaatsen van mijn fotografie gebeuren wat ik heb verwerkt in mijn bujo.Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Thats_Me

Berichten: 10948
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:11

Bedankt voor de inspiratie zo'n overzicht is zeker iets wat in mij bujo zou passen. Doet iemand ook iets met het paardrijden in de Bujo? Ik zou iets willen met het rijden van de manegelessen maar weet nog niet precies wat. Vorig jaar deed ik het als een soort dagboek maar wil het nu wat strakker.

meggiemeg

Berichten: 12236
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:17

Fellow schreef:
Mn bullet journal is net binnengekomen! Wil heel graag beginnen, maar ik durf niet :') _O-


Heel herkenbaar, had ik ook, mijn bujo heeft losse bladen dus mocht het echt niet lukken haalde ik de pagina er gewoon tussen uit, gelukkig maar 1x gebeurt, had ik direct een pagina om de stiften en kleurtjes op te testen.

gerlindie

Berichten: 4646
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:31

naomivl schreef:
Dat vind ik teveel moeite, Ga er gewoon niet teveel er naar kijken :=
[ [url=m/s6scws.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ci3QOJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Het voordeel van dat soort foutjes, is dat je zelf meestal de enige bent die het opvalt.
Mij waren jouw fouten iig nog helemaal niet opgevallen :Y)
Ik heb ook ergens een quote staan, maar is een T mis, dat is ook echt nog niemand opgevallen aan wie ik het heb laten zien (of ze hebben het in elk geval niet gezegd :+ )

Daihyo

Berichten: 88070
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:43

Haha, die fouten, zo herkenbaar. Elke maand zit er wel eentje in :=

Fellow: inmiddels begonnen?

Januari en februari waren al een tijdje klaar. Of nou ja, de weekly's.
Inmiddels de bijbehorende trackers ook af.
Ik heb een tracker voor habits (paardlief, motor, muziek, sporten, enz), een aparte tracker voor welke boeken en series en 1 voor gewicht (tsja, goede voornemens :+ ).
Daarnaast heb ik een aparte NAH-tracker. Dit om te tracken wanneer ik me hoe voel zeg maar. Om in kaart te brengen wat NAH (Niet Aangeboren Hersenletsel) nu voor invloed heeft op de dag, of er een patroon in zit en vervolgens wat ik er aan kan doen om terug in het groene gedeelte te komen vanaf oranje/rood.

Trackerpagina van maart (ik zie nu dat ik de dagen nog moet nummeren bij de bovenste :+ ):
Afbeelding

NAH tracker van januari. Helemaal wat ik wilde, maar wat een *** werk, die cirkel.
En te slordig omdat ik met stift geen passer kon gebruiken. Later heb ik deze in Word gemaakt, dus die ga ik vanaf april gebruiken. Dat scheelt enorm veel werk. De lijntjes zijn namelijk zo getrokken (gewoon de cirkel eerst in 4, dan in 8, 16 en 32 delen).
Afbeelding

Dus voor februari en maart een andere gemaakt. Februari was een leuk idee, maar vind ik nu al niet handig. Maart is wel heel overzichtelijk geworden, maar eigenlijk wat saai qua lay-out.
Afbeelding

En verder maart afgemaakt. Weekly's zien er nu zo uit. Stiekem vind ik dit toch wel de mooiste tot nu toe in mijn BuJo.
Afbeelding

En april ook afgemaakt. Ik werk graag ver vooruit ivm afspraken op het werk en met de muziek (ik ben muzikant en dirigent naast mijn vaste baan). Vooral voor de muziek is het nodig om ver vooruit te plannen ivm repetities en optredens die anders door elkaar gaan lopen en het risico op dubbele afspraken te groot is.
Afbeelding

Afbeelding

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:46

Die cirkels zijn altijd zo leuk!! Maar lijkt me zo lastig om te maken :+

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:17

Ondertussen ben ik op de helft van het boek van Ryder (maar dan wel al voor de tweede keer!! :o )
Ik ben veel vanuit het boek aan het toepassen (mental inventory, goals, 54321 exersize) en vind het geweldig!

Ook snap ik nu veel beter hoe de dailies nu echt in zijn werk gaan en wauw, wat werkt dit fijn! Ik voel me na een week voledig zijn systeem aan te houden al zoveel ‘relaxter’!

Wie is er nog meer helemaal back to basics?

RenskeFrea

Berichten: 869
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:49

Ik heb ook een lijst met goals gemaakt en de 54321 oefening. Ik heb al een paar short term tasks meteen weggewerkt waar ik maanden tegenaan aan het hikken was :)
Maar ik blijf beetje hangen in dat ik wel dingen kan plannen maar als ik vervolgens niet kijk en dingen doe, dat ik op de bank plof en tv ga kijken ofzo. Dat bijhouden en actief met doelen bezig zijn mis ik nog.
Maar het boek vind ik erg interessant en het helpt al een hoop dingen op orde te krijgen.
Ik voel alsof ik nu in de ontwerpfase zit en organiseren van alles in mijn hoofd, en dan straks effectief ook echt dingen kan gaan wegstrepen maar moet opletten dat ik niet blijf hangen in het organiseren van :)

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:08

Hebben jullie het idee dat jullie met dit boek ook echt georganiseerder zijn?

Cabelona

Berichten: 1701
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:09

Ja, ik vergeet afspraken niet zo snel meer. Het is makkelijk om mijn uur registratie van het werk te doen, omdat ik weet aan welke projecten ik gewerkt heb en wat ik eraan gedaan heb op welke dag.
Ook houd ik mijn kilometers van het werk bij om te declareren en mijn ATV en snipperdagen.