[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSagan
Berichten: 664
Geregistreerd: 27-08-15

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 18:38

Ik heb een nieuwe Bullet Journal en niet eens een merkgebonden, maar één van 5,- gevonden bij de Bruna. Het enige wat hij niet had, was een pen loop, maar wel stickers met to do en nummers ect dus dat vond ik dan wel weer heel erg handig. Mocht hij toch niet bevallen, kan ik altijd nog over gaan naar een Creachick of 24paper.

Bij mij komt er sowieso een spaarplan in en de vakantie dagen die ik bij mijn werk heb opgenomen. De rest zie ik wel.

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 19:12

Voor die prijs is het ook leuk om eens te proberen!

Lolacabana

Berichten: 3357
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 19:28

Ik blijf echt bij Archer and Olive, ben verpest voor het leven. Kan nergens anders papier vinden welke minimaal even goed is.

xSagan
Berichten: 664
Geregistreerd: 27-08-15

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 22:23

Ik ook, maar die verzendkosten dat het alsnog bijna 40,- werd vond ik een beetje te gortig worden. XD
Dit boekje heeft wel Ghosting, maar het gaat tot nu toe goed met de pen test. De ecoline brush bloed in ieder geval niet door.^^

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 16:40

Het is eigenlijk geen bullet journal, maar het schurkt er toch een beetje tegenaan, dus ik ging hem toch hier delen:

Mijn cash only / cash stuffing insteek zonder cash. Om meer inzicht te krijgen in mijn geld, en hoe ik het verdeeld heb (en omdat ik hou van spelen met geld), heb ik een budget planner gekocht. Een a6-map met insteek hoesjes en budget sheets. Maar zoveel contant geld om huis hebben vind ik maar niets, dus heb ik het anders opgelost. Ik heb nepgeld besteld en daarvan betaal ik mijzelf wat ik maandelijks op mijn rekening gestort krijg, en ik haal dan het geld dat ik via de pin of overboeking heb uitgegeven ook echt uit het desbetreffende potje (en kijk daar dus vooraf ook in). Op deze manier heb ik toch wat meer inzicht en het geld werkelijk in handen, zonder dat ik duizenden euros in huis heb.

Ik heb dit halverwege december besteld en het is pas net binnen gekomen. Dit jaar is een low spend jaar voor mij geworden (daar was ik bij bestellen nog niet zeker van) en dat maakt het geld verdelen wel makkelijker/vaker, maar toch, ik heb er veel zin in.

Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 17:08

Dat ziet er leuk uit zeg!

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 15:38

Een vraag voor de kenners :+ ik zit te denken om mijn verzameling stabilo fineliners en stiften uit te breiden met de stabilo brushpennen en/of highlighters.
Weet iemand of die pennen dezelfde kleuren zijn als de fineliners en stiften, en ook met elkaar gebruikt kunnen worden? En, gaat het vlekken als je met een stabilo highlighter over een stabilo fineliner gaat?

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 09:35

Ik kan je niet helpen aan ervaringen met de stabilo brushpennen, wel de highlighters icm de fineliners.

Dit is op 200grams papier. Bovenste direct na schrijven met de highlighter eroverheen, onderste na 5 minuten eroverheen. Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 09:43

Thanks <3

Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 10:04

ik heb heel veel brushpennen, maar geen van stabilo := Maar volgens mij hebben zij altijd dezelfde kleuren in andere types pen. Kan natuurlijk wel dat de kleur iets anders wordt doordat het toch een andere pen is

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 19:53

Opeens had ik zin om een monthly te maken :+ :D
Het is een mix van maskeerfolie, stempelinkt (de achtergrond is stempelinkt), stempels en een witte pen. De hoeveelheid kleur vind ik wel erg leuk dus ik denk dat ik dit wel vaker ga doen
Afbeelding

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 15:54

Heel mooi geworden!!

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 16:59

Dankje! het is ook niet moeilijk om te doen, alleen wat tijdrovend. De techniek had ik zelf nog niet eerder ergens gezien dus ik vond het leuk om het idee te delen. Ook voor mensen die er wat leuks van willen maken maar die bijvoorbeeld zelf niet kunnen of niet willen tekenen is zoiets als dit een optie. Die bloemen zijn gewoon stempels van de action, met witte stempelinkt. Het is steeds dezelfde stempel, maar dan net wat gedraaid (in de hoop dat het niet meteen opvalt dat het patroon zich steeds herhaalt :') )
De witte inkt was wat te licht en daarom heb ik hem nog een keer met witte pen overgetrokken... 0 tekentalent nodig

Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:43

Heel erg mooi!!

Dandy200

Berichten: 855
Geregistreerd: 05-04-12
Woonplaats: Ergens aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 23:25

Het is stil in het topic. Nu de avonden weer donkerder en kouder worden had ik ook zomaar weer zin om mijn journal erbij te pakken <3 Voorheen was mijn journal mijn school agenda, maar dat is nu niet meer nodig, maar ja wat dan... Ik vond het best lastig om na zo lang weer te beginnen, maar uiteindelijk maar wat spulletjes verzameld en pinterest erbij gepakt, gewoon doen!

Onderstaande pagina's vanavond gemaakt. Nog meer mensen die ook weer/ nog actief zijn met journallen?

Afbeelding
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 09:45

Leuk!

Mijn journal ligt nooit stil. Nu druk met november voorbereiden

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 10:12

Wat leuk gedaan! Mijne staat op een lager pitje, dingen die ik er in maak zijn meestal vrij minimalistisch met vooral tekst

Cabelona

Berichten: 1699
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 10:28

Echt werk maak ik er niet meer van.

Wel gebruik ik de basis om mijn werkagenda up-to-date en overzichtelijk te houden. Vind het nog steeds de fijnste techniek. Maar dat is in de basis eigenlijk alleen een maandoverzicht met de belangrijkste afspraken en deadlines en een weekplanning.

Dandy200

Berichten: 855
Geregistreerd: 05-04-12
Woonplaats: Ergens aan de kust

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 10:47

Leuk die reacties en ik vind het altijd juist goed te lezen dat iedereen het anders gebruikt/ invuld <3 Een uitgebreide invulling is mogelijk en de ene keer meer minimalistisch dan de ander herken ik van de tijd dat ik echt mijn agenda nog maakte. Ene keer meer zin en tijd dan de ander.

Hebben jullie nog leuke foto's ter inspiratie?

Swifter
Berichten: 292
Geregistreerd: 09-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 10:35

Dit was mijn oktober :) Ik gebruik het vooral om mijn gewicht te tracken, mijn eetgewoontjes, takenlijstje (maandelijks en jaarlijks) Eventueel budget, to do lijstjes, agenda etc.


Afbeelding

Denise
Berichten: 5099
Geregistreerd: 30-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 17:31

Misschien niet het juiste topic voor deze vraag, maar kent iemand een app of programma om een digitaal dagboek bij te houden, maar waarbij je deze ook kunt bestellen/laten drukken als een leuk boekje zodat je later nog wel iets materieels hebt om in terug te bladeren? Liefst waarbij je ook foto’s toe kan voegen.

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 17:53

Heb je al eens gekeken naar Noteshelf, daarvan weet ik dat die ook pen support heeft (wel zo leuk als je wilt schrijven en doodlen, als dat ook je ding is). Plaatjes importeren kan, er zijn ook veel templates gratis voor te downloaden (dan kan je denken aan een soort 'voorgedrukt' digitaal papier met bijvoorbeeld lijntjes, dots, blanco, agenda enz waar je dan zelf bovenop kunt schrijven, typen etc.).
Daarin kan je ook .pdf files laden en als template gebruiken, je kunt zo ver ik weet ook je pagina's exporteren als .pdf file. En met een .pdf bestand kan je zelf naar een copyshop of drukker die er een boekje van kan maken

https://www.noteshelf.net/

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 22:28

Mijn spread voor November, we zijn al bijna halverwege de maand, ik was laat :+ de witruimte aan de linkerkant daar komt de lijst met afspraken en verdere info over geplande afsprakem, als extra informatie voor bij de icoontjes zeg maar. Maar dat vind ik allemaal wat too much om openbaar te delen dus hier is een versie waar die info nog niet op staat :+ :) scheelt mij blurren

Niet zelf getekend overigens, ik heb stempels gebruikt en de stempels ingekleurd


Afbeelding

xSagan
Berichten: 664
Geregistreerd: 27-08-15

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 09:52

Awww die muisjes zijn zo schattig! Hier gebruik ik de bullet journal voornamelijk om mijn gelezen boeken bij te houden en zit nu op 15 gelezen dit jaar, maar daar maak ik niet elke keer een losse spread van. Dan mis ik toch iets van een printer.

Ik maak nu wel voorkantjes voor mijn schetsboek zodat ik kan onthouden wanneer ik wat ongeveer gemaakt heb. Zal kijken of ik wat kan uploaden hier.^^

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 17:23

Nieuw jaar, nieuwe bujo, nieuwe yearlies, monthlies, bla bla :+ :D Hoe gaat het bij jullie?

Op het moment ben ik vooral bezig om een bestaande A5 agenda te kannibaliseren, alle blaadjes netjes eruit halen, gaatjes er in, en dan in mijn organiser. Voor de momenten dat ik geen zin heb om zelf mijn weeklies en dergelijke te maken O:) met daarnaast alle voordelen van een organiser met losse blaadjes om creatief in los te gaan voor wanneer ik wèl zin heb.
Dit is de agenda die ik heb, die van Endless Mae (de binnenkant is bedrukt met leuke kleurtjes en dergelijke, zo cute <3 )
https://www.bol.com/nl/nl/p/kalender-20 ... 09935325c9

Zijn jullie ook nog bezig?