[VRAAG] Designers paardenspel gezocht !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

OutOfTheWood

[VRAAG] Designers paardenspel gezocht !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 16:10

Hoihoi,

Mijn beste vriendin is bezig met een nieuw paardenspel.
Ze kan zelf alles coderen en ik elkaar zetten, alleen daardoor heeft ze geen tijd om ook nog rassen etc te tekenen.
Nu zijn we dus op zoek naar mensen die voor ons digitaal zouden willen tekenen.
Eventueel tegen vergoeding, uiteraard !

> Je tekeningen / DA's / Grayscales worden in een echt spel gebruikt.
> Er kan geen credit op de afbeelding zelf staan.
> Het moet realistisch zijn, dus geen cartoon / fluffy style.
> Alleen Digitaal werk ( DA's )
> Alles moet zelf getekend worden ( Linearts >> Grayscale >> DA )
> Naast paarden zoeken we ook nog mensen voor items, tuig en ander toebehoren !

Eventuele voorbeeldjes ;

Dit is het eerste ras dat af is, een trekpaard ras !
Elk ras krijgt 1 volwassen versie en 1 veulen versie.
Alle mogelijke kleuren van het ras moeten getekend worden omdat we werkende genetica gaan realiseren.
Dus zowel Volwassen als Veulen moet gekleurd worden in alle kleuren.
AfbeeldingAfbeelding
Laatst bijgewerkt door OutOfTheWood op 16-09-16 16:49, in het totaal 4 keer bewerkt

Anoniem

Re: [VRAAG] Designers paardenspel gezocht !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:31

Lijkt me leuk! Ik ben niet heel goed maar kan wel een redelijk paard tekenen, en zeker ook tuig :j
Is het de bedoeling dat ze allemaal dezelfde houding krijgen en daarop een ander kleurtje etc. krijgen of krijgt ieder paard/ras zijn eigen houding?

Ben wel benieuwd naar een voorbeeld!

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 16:39

Ik heb een voorbeeldje in de startpost gezet :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:01

Ben je niet heel bang dat het enorm gaat lijken op de al bestaande spellen?

De tekenstijl alleen al doet me aan 3 spellen denken waarvan er 2 ook echt met genetica werken.
Ik kan helaas niet tekenen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:01

Over wat voor termijn moeten die klaar zijn?

Het lijkt me dat ze daar wel een beetje op moeten lijken, is hte dan niet handiger om 1 artiest alle paardjes te laten doen ipv dat je een moesje krijgt van 5740 stijlen?

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 17:07

@Azmay Nee hoor, dit spel werkt totaal anders dan de al bestaande spellen die genetica 99% al niet navolgen volgen de realiteit.
Wij hebben een totaal ander spel met kloppende genen :)

@Danique Zo snel als mogelijk is, echter staat kwaliteit voorop ;)
We zoeken Realiteit dus alles wat realistisch lijkt zal bij elkaar passen.
De Artiest die voor ons tekende heeft het helaas druk met haar studie en kan vanwege school het werk niet voortzetten.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:15

OutOfTheWood schreef:
@Azmay Nee hoor, dit spel werkt totaal anders dan de al bestaande spellen die genetica 99% al niet navolgen volgen de realiteit.

De Artiest die voor ons tekende heeft het helaas druk met haar studie en kan vanwege school het werk niet voortzetten.

Myhorsez heeft kloppende genen en is Nederlands, er is ook een Engelstalig spel met kloppende genen als browserspel en Little Horses op Facebook heeft ook kloppende genen :o

dassenkop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:18

Azmay schreef:
OutOfTheWood schreef:

Myhorsez heeft kloppende genen en is Nederlands, er is ook een Engelstalig spel met kloppende genen als browserspel en Little Horses op Facebook heeft ook kloppende genen :o

Daar is meneer overal al verbannen

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 17:20

Het gaat om een internationaal spel met kloppende genen.
Dit ras zit in geen één van alle spellen die er nu met genen werken die Internationaal werken.
En aangezien wij een totaal ander concept hebben kan het niet hetzelfde zijn ;)

Wij zijn op zoek naar designers en verder hoeven wij gaan commentaar op onze art.
Daarvoor stuur je maar een PB !

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:21

Ik probeer alleen maar aan te wijzen of er echt goed gekeken is of er markt voor jullie concept is.
Maar succes ermee hoor ;)

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:33

Let wel op hoor met meerdere designers, ondanks dat realisme realisme is, verschilt de tekenstijl ook bij realistische artists heel erg (hoe groot het plaatje wordt getekend en later wordt verkleint bijvoorbeeld, de manier van schaduw aanbrengen, hoeveel een persoon met zachte of juist harde lijnen werkt, de glans op de vacht, etc. kan er al voor zorgen dat een realistische arabier niet meer op een realistische fries lijkt om maar even voorbeeld te noemen).

Gewoon puur uit nieuwsgierigheid; is dit een vrijwilligers werkje of staat er een vergoeding tegenover? En hoe zit het met referencies? Wordt er van mensen verwacht dat ze uit het blote hoofd bijvoorbeeld een realistische arabier kunnen tekenen of beschikken jullie over een hoeveelheid stockfoto's als richtlijn / referencie?

Met referencies bedoel ik uiteraard foto's zodat je de richtlijnen van raskenmerken en anatomie een beetje kan volgen, uiteraard snap ik dat er wordt verwacht dat men niet gaat overtrekken / colorpicken (tenminste, dat mag ik hopen).

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 19:26

@ Bimmerd

Je hebt gelijk dat de stijl van verschillende artiesten altijd verschilt, maar dat zorgt juist voor enige mate van diversiteit. Geen enkel paard is hetzelfde, en daardoor is het ook niet erg als de rassen in stijlen zijn die wat van elkaar verschillen.

Het is geen vrijwilligerswerk (tenzij je dat zou willen!) maar ik moet toegeven dat het budget momenteel niet enorm hoog is. De persoon die het spel maakt is immers nog een student, met het bijhorende studenteninkomen.

Referenties worden uiteraard voorzien door ons, we verwachten van niemand dat ze perfect uit hun hoofd een ras kunnen tekenen. De references zijn enkel als anatomie en raskenmerken refs. Inderdaad geen overtrek referenties dus. Al is het natuurlijk wel mogelijk het paard te schetsen in dezelfde houding als op de reference, zolang het maar niet exact overgetrokken / gecolorpickt wordt