Ik hoop dat het een leuk begin is. Ik was zelf best verrast over het resultaat maar zie ook dingen die ik anders zou willen hebben.
1

2

3

4

5

6

7

8. Deze is wat extremer qua kleurbewerking.. Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan vind.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Foto 5 is een mooi moment en de belichting super zo, leuk dat je nog wat details ziet ook in paard en ruiter!
). Dan komen je modellen verder boven de horizon uit. Dat betekent dat ze dan wat meer aftekenen als silhouetten, omdat ze verder boven de bomen op de achtergrond uitkomen
Dan kun je ook je foto's nog net iets meer onderbelichten, waardoor het nog meer silhouetten worden en je minder doortekening hebt in paard en model, als je dat mooi vindt
Oh, en door middel van spelen met je witbalans, zul je zien dat je in-camera de kleuren ook al flink kan beïnvloeden!
!
Een laag standpunt + van je onderwerp af staan (en niet eronder gaan zitten) geeft dat je met verder inzoomen, bijvoorbeeld op 135-200mm, niet echt een vertekend beeld krijgt- maar wel een lagere horizon. En dat is precies handig bij de zonsondergang als je meer silhouette wilt in zulke omstandigheden, als je niet de luxe van een open vlakte hebt
Maar ik merk zelf met zonsondergang dat als er bomen zijn, je het laatste stuk van de ondergang mist, dat is wel eens irri.
Dus het was maar een tip om het beste uit de omstandigheden te halen.
.