Het zit zo; voor een familie lid en zijn vriendin heb ik foto's gemaakt voor hun cd. Ik heb hun alle foto's met én zonder logo gegeven. Zonder logo zodat ze op hun gemak konden kiezen welke foto's ze voor de cd en hoes wilden gebruiken. Ik heb hierbij vermeld dat de foto's met logo bedoeld zijn voor het internet en dat ze de andere foto's ook mochten gebruiken voor het promoten van hun cd.
Nu hebben zij foto's zonder logo onine staan, niet voor het gebruik van de cd. Hier heb ik dus geen toestemming voor gegeven. Staat er een naamsvermelding bij vind ik het meteen al een ander verhaal maar op deze manier staat er dus niks van mij bij. Helemaal met zo'n cd is het mooie reclame voor mij als mn naam erbij zou staan. Nu hebben zij 'iedereen' vermeld die aan hun cd hebben mee gewerkt, maar ik sta daar niet bij (terwijl wel mijn foto bij het bericht gebruikt werd).
Ik voel me een beetje genaaid en weet niet goed wat te doen. Je zou zeggen; het is familie, trek je mond open! Maar het is niet het soort familie waar ik veel mee heb. Eigenlijk heb ik niks met ze.
Ik heb nu een bericht geplaatst over mijn voorwaarden wat betreft foto's zonder logo etc, auteursrechten.. Dus ik hoop eigenlijk dat hierbij het belletje bij ze gaat rinkelen dat er een naamsvermelding bij komt te staan maar ik betwijfel het..
Hoe gaan jullie hiermee om? Wat zouden jullie doen in deze situatie? Ik heb geen zin in gezeik met de familie maar wil wel dat er op deze manier wat reclame voor me wordt gemaakt. Dit hebben zij tenslotte aan me beloofd; je naam komt op onze cd! Maar er is niets van terug te zien

Bedankt voor t advies alvast en t lezen!