Ik wil graag voor mijn webwinkel zelf foto's maken met witte achtergrond. Zou gaan om frontriemen/neusriemen. Alleen ik heb zelf wat geprobeerd met een witte plaat, maar krijg dan meer een gele gloed erover of weer blauwachtig.
Ik vraag me af of ik wel een geschikte camera heb een Canon 1000-D. Deze is namelijk best wel oud. Las iets over een grijskaart. Wat voor lampen zou ik moeten aanschaffen? Daglichtlampen?
Heb ik naast dit waarschijnlijk ook nog photoshop nodig?
Zou ook een cursus willen volgen. Alleen zag dat je dan al snel op € 500,- zat voor een dagje.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
kimberley23
Geplaatst: 25-08-16 19:44
Met de canon 1000D denk ik dat het makkelijk moet kunnen hoor Heb er geen ervaring mee maar wel met de camera en moet wel een goede foto kunnen maken
Er zullen vast nog wel cursussen zijn voor minder geld. Toen mijn studio er nog was, deed ik privé workshops voor € 250,- euro.
Je kunt het beste een studio flitsset aanschaffen. En inderdaad is het belangrijk om de witbalans correct in te stellen. Afhankelijk van de kleur die je flitsers/lampen afgeven, kun je dat heel precies instellen met het aantal graden Kelvin. Bij een goede flitsset staat hoeveel graden Kelvin de output is, en een goede set geeft ook constante output van dezelfde kleur.
Eventueel is er op internet met tutorials ook heel veel gratis te leren over studiofotografie
Maar om een witte achtergrond écht wit te krijgen, moet je de achtergrond en het product individueel belichten. De achtergrond heeft namelijk veel meer licht nodig dan het product, om er spierwit achter te steken. Zou je zoveel licht op het product zetten, dan raakt het product overbelicht. Of je product is goed maar je achtergrond blijft grijzig.
Dus ook met een goed ingestelde witbalans, is minimaal 1 extra lichtbron noodzakelijk om de achtergrond volledig spierwit te krijgen.