[ART] 'Romantic paardenhaar sieraden'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesNatje

[ART] 'Romantic paardenhaar sieraden'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 15:46

Al ruim twee jaar maak ik sieraden van paardenhaar. 'Romantic' paardenhaar sieraden omdat ik begonnen ben met sieraden maken toen het paard Romantic overleed.

Hier wilde ik weer eens wat nieuwe sieraden van mij laten zien :)

Afbeelding
Een overzichtje van een aantal armbanden

Afbeelding

Afbeelding
Een nieuwe hanger, deze wordt nog verder uitgewerkt zodat hij netter is. Nu voor het uitproberen was het kapje eigenlijk net iets te groot.

Afbeelding

Afbeelding
En als laatste een armband die ik zelf toch wel erg leuk vind. Deze is gemaakt voor een vriendin die bijna een jaar in Canada heeft gezeten. Hierin zit het haar van 8 verschillende Canadese paarden verwerkt :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:50

Wat mooi!
Vind de kettinghanger ook erg gaaf! Vraag me alleen af of deze ook mooi blijft tijdens dragen?

Daihyo

Re: [ART] 'Romantic paardenhaar sieraden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:54

Ik had precies dezelfde vraag. Wel erg leuk zo'n hanger!

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 16:19

Kentaro & Amanda, Bedankt voor de reactie :) Ik durf nog niet met zekerheid te zeggen hoe zo'n hanger zich houdt. Wel zal het metaal gaan verkleuren dus zal ik ze voortaan met zilver gaan maken. Bij deze gebruikte ik metaal om te kijken hoe het zou worden. Binnenkort maak ik er één met zilver en dan ga ik eens kijken of het mooi blijft.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:25

Vraagje, op de tweede foto de armband helemaal rechts lijken de twee uiterste stukken nou bruin en het middelste deel bruin met blond? Op de middelste armband lijkt het leer, maar kan het ook met haar?

Ik heb namelijk van een overleden paard maar een kort stuk haar wat dus net te kort is voor een hele armband, zou daar graag (met haar van een ander paard wat ik wel op lengte heb) een armband van hebben maar tot noch toe nooit de mogelijkheid gevonden omdat het haar te kort is...

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 16:28

Tezzy schreef:
Vraagje, op de tweede foto de armband helemaal rechts lijken de twee uiterste stukken nou bruin en het middelste deel bruin met blond? Op de middelste armband lijkt het leer, maar kan het ook met haar?

Ik heb namelijk van een overleden paard maar een kort stuk haar wat dus net te kort is voor een hele armband, zou daar graag (met haar van een ander paard wat ik wel op lengte heb) een armband van hebben maar tot noch toe nooit de mogelijkheid gevonden omdat het haar te kort is...

Hoe bedoel je precies? De armbanden met leer bestaan inderdaad uit 1/3 deel haar en 2/3 deel leer. Bedoelde je dat?

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:29

MarloesNatje schreef:
Tezzy schreef:

Hoe bedoel je precies? De armbanden met leer bestaan inderdaad uit 1/3 deel haar en 2/3 deel leer. Bedoelde je dat?

Ik zal je wel een pb sturen ;)

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 18:23

Als er hier nog mensen zijn met ideeën voor andere sieraden of tips hoor ik dat graag, ik vind het leuk om zoveel mogelijk verschillende dingen te maken zodat er altijd wel iets passends is :)