[SCH] Gayo in aquarel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marjoke

[SCH] Gayo in aquarel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 09:22

Hangt deze week op mijn tentoonstelling op viersterren jumping De kraal International in Zandhoven (belgië) ;)

Aquarel op doek
120 x 80 cm

Afbeelding

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:25

Ooooh gos, wow!! :wow:

Als ik dan iets inhoudelijks moet zeggen... ik had liever gezien dat je het linker voorbeen (voor de kijkers rechts) ook wat netter had uitgewerkt. De vervaagde buik ernaast, had van mij ook afgewerkt mogen zijn, maar ik begrijp dat dit een keuze is geweest.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 13:34

Ik ben fan! _/-\o_

Meloen

Re: [SCH] Gayo in aquarel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:21

Bij deze heb ik het topic weer geopend. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:26

Wat apart, ik heb het idee dat ik dit schilderij al eens gezien heb, in elk geval een schilderij dat precies hetzelfde was opgezet, alleen dan in acryl. Maar misschien is dit wel gewoon een favoriete schilderspose. 8-)

Verder ga ik met Duke mee; ik vind je kleurgebruik geweldig, maar de afwerking van het rechtse been en de buik ernaast wat vaag, en ook kloppen de ogen niet helemaal; ze zijn allebei wat te klein en het linkse oog heeft geen oogkas maar ligt vlak in de zijkant van het hoofd, dat klopt niet en ziet er voor mij wat griezelig/doods uit.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 13:02

Heb een voorbeeldfoto van Salina Steenmeijer fotografie gebruikt van de andalusier Gayo. Kan altijd dat er nog iemand deze heeft geschilderd natuurlijk, maar lijkt me sterk. Het is wel echt een sprekende foto. Afwerking van het been en de buik is inderdaad een keuze waar ik nog altijd achter sta :) rechter oog is niet te klein. Is nagemeten. Linker oog is misschien net een paar milimeter te klein maar scheelt ook niet veel hoor. Wat wel klopt is de oogkas inderdaad. Ik zelf stoor me er niet echt aan en heb nog niemand die opmerking weten maken, zelfs niet na mijn tentoonstelling waar nu veel mensen hem hebben gezien, dus ga het ook niet meer veranderen denk ik :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 10:29

Geweldige dynamiek, lekker losjes en mooie kleuren, prachtig!.....je kan een schilderij invullen zoals je zelf wilt natuurlijk maar dat spagaat gevoel wat ik krijg door missend voorbeen blijft mijn aandacht trekken op een niet positieve manier. Quarel verander je niet zomaar denk ik, is dit wel een bewuste keuze geweest?

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 00:18

Jis_ schreef:
Geweldige dynamiek, lekker losjes en mooie kleuren, prachtig!.....je kan een schilderij invullen zoals je zelf wilt natuurlijk maar dat spagaat gevoel wat ik krijg door missend voorbeen blijft mijn aandacht trekken op een niet positieve manier. Quarel verander je niet zomaar denk ik, is dit wel een bewuste keuze geweest?

Missend voorbeen? Er zijn wel degelijk 2 voorbenen aanwezig.. Het linker heft hij op en het rechter staat verticaal op de grond. Misschien kijk je er even verkeerd naar? :) Het rechter is minder afgewerkt samen met de buik en dat is wel degelijk een bewuste keuze. Aquarel op doek verander je zo veel je wil. Je kan de verf er gewoon terug af wassen aangezien ze op het doek blijft liggen. Dus had ik dit anders willen doen had ik dat veranderd :j