[SCH] Big Business

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marjoke

[SCH] Big Business

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 16:35

Na lang niets geplaatst te hebben is het toch wel weer eens tijd voor een schilderij van mij. Aankomende week doe ik tentoonstelling op jumping CDI**** de kraal international in Zandhoven en dit is een van de vele schilderijen van mij dat daar zal komen te hangen.

Schilderij is gemaakt naar een voorbeeldfoto van Salina Steenmeijer fotografie
Aquarel op doek
120 x 80 cm

Afbeelding

Anoniem

Re: [SCH] Big Business

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:55

Wauw. :wow:

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:58

Oh wow zoiets zou ik zo aan m'n muur hangen!

Verkoop je ook werk of maak je in opdracht?

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 17:23

Selina schreef:
Oh wow zoiets zou ik zo aan m'n muur hangen!

Verkoop je ook werk of maak je in opdracht?

Bedankt allebei :) ik werk zeker in opdracht en een aantal werken zijn te koop waaronder deze ;) kijk in mijn onderschrift voor mijn website of facebookpagina ;)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:14

Erg mooi :)
En aquarel op doek? Ik probeerde dat ooit :+ was geen succes. Bleef erop liggen. Ik bedacht toen er gesso er overheen te doen en daarop te werken. Dat zoog zó snel... ook geen succes.
Mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan?

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 20:16

Fnanne schreef:
Erg mooi :)
En aquarel op doek? Ik probeerde dat ooit :+ was geen succes. Bleef erop liggen. Ik bedacht toen er gesso er overheen te doen en daarop te werken. Dat zoog zó snel... ook geen succes.
Mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan?

Ik gebruik een grondlaag voor aquarel van Schmincke. Je moet drie lagen aanbrengen voor de aquarelverf er min of meer op pakt. Dan nog blijft de verf er op liggen. Ze dringt er niet in zoals op papier. Maar ik vind dat net heel fijn werken. Zo kan je langer veranderingen aanbrengen omdat het langer nat blijft en je kan zo veel als je wil de verf er gewoon met water weer af wassen als je een fout hebt gemaakt. Nadeel is dat je meer verf moet gebruiken om het dekkend te maken en dat je geen meerdere lagen over elkaar kan zetten want bij de tweede laag was je de onderste er weer af. Achteraf moet je een aantal lagen sterke vernis erop zetten want voor je het weet was je heel je schilderij er weer af. Bovendien denk ik dat het wel een beetje fragile blijft. Je moet het niet met water gaan af stoffen ookal is het vernist. Maar tot hiertoe blijven mijn schilderijen mooi. Ik doe het wel nog maar een jaar op deze manier dus misschien kom ik hier later op terug, maar ik vind dit op dit moment zelfs veel fijner werken dan op papier :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:38

Super gaaf zeg, en wat een formaat!
Ik heb wel eens een poging gedaan met aquarel, maar het is zo enorm lastig. Heel knap dit!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:48

Weer wat geleerd :) Wist niet dat dat bestond.
Dank voor je uitgebreide antwoord :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:18

Doe je die primer er eigenlijk met een kwast of roller op zetten, of echt met een spatel? Bij mij lukt dat nooit netjes :=

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 12:10

8nnemiek schreef:
Doe je die primer er eigenlijk met een kwast of roller op zetten, of echt met een spatel? Bij mij lukt dat nooit netjes :=

Ik verdun die een beetje met water zodat die mooi lopend is en dan doe ik met een dikke behangborstel. Met een roller lukt niet want die grondlaag is te dik. En met een spatel kan je volgens mij onmogelijk een vlak oppervlak krijgen :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:16

Dat is slim ja! Ik heb het wel eens met een spatel geprobeerd, dat lijkt zo makkelijk op youtube maar wordt inderdaad niet vlak :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:22

Jeetje, dat klinkt wel als een flinke uitdaging := Maar het resultaat mag er zijn, zeg. Wat ontzettend mooi, ook hoe je die spieren in de achterbenen hebt aangegeven. Prachtig!

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 12:48

Dankjewel allebei! Ik heb zelf via youtube ontdekt dat aquarel op doek kan, dus als je eventjes zoekt kan je echt wel filmpjes vinden die duidelijk laten zien hoe het moet ;)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:13

Wow wat mooi :O
Maar heel mooi en formaat zal ook prachtig staan!