[TEK] Inking inking keep on inking...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Welke is de leukste?

Zieke wasbeer
4 (22%)
Verregende wasbeer
2 (11%)
Allebei
3 (16%)
Geen van beide
9 (50%)

Totaal aantal stemmen: 18

CoonArt

[TEK] Inking inking keep on inking...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 18:36

Zo, toch wel weer een heel wat netter gezicht vinden jullie ook niet? Hoelang ik erover doe? Ruim een dag of meerdere dagen bij grote vlakken. Ik gebruik een zeer fijne fineliner. Eerst teken ik op het vel (A-0 formaat) en daarna ga ik met potlood aan de slag. Als dat klaar is laat ik het rusten en begin ik aan wat anders. Naderhand (wanneer ik zin heb hoor haha!) pak ik de fineliner (0.3) en ga ik voorzichtig alle lijntjes af. Als dat monnikenwerk ook weer klaar is gum ik alle lijnen weg en hop! Netjes afgewerkt en klaar om (misschien) ingekleurd te worden...

Lekker inken is zoooo ontspannend, vooral met muziek erbij!

Afbeelding
Deze was nog wel makkelijk omdat er maar weinig zwart aan te pas kwam. De thermometer heb ik maar ingekleurd. Achja... om te laten zien dat die arme wasbeer ook echt ziekjes is. Achosje!

Afbeelding
Bij deze.... aaaaargh! Gewoon kramp in mijn polsen van die STAART! Lijkt niets zou je zeggen, maar als ik je vertel dat het op A-0 formaat is... aiiiii! Bij deze zijn er 2 pennen doorheen gegaan. Echte lousy kwaliteit want ik geloof dat in de ene fineliner meer inkt zat dan de andere. Was reuzeblij dat 'ie eindelijk af is. Wat een klus, kwam maar geen einde aan...

Vjestagirl

Re: [TEK] Inking inking keep on inking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:39

Ik vind ze opzich wel grappig, alleen doordat de donkere vlakken nu zo uitgesproken zwart zijn vallen voor mijn gevoel de andere vlakken weg. Misschien kun je daar nog iets aan doen?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 18:40

Vjestagirl schreef:
Ik vind ze opzich wel grappig, alleen doordat de donkere vlakken nu zo uitgesproken zwart zijn vallen voor mijn gevoel de andere vlakken weg. Misschien kun je daar nog iets aan doen?

Dus nog wat kleur geven, bedoel je dat? :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:42

Of wat meer schaduwen. Een wasbeer is niet helemaal wit, die heeft schaduwen en kleuren.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 14:32

Ik vind ze beiden niet geweldig eigenlijk. Volgens mij heb ik al eens eerder gereageerd op de tekening van de wasbeer in de regen, en ik vind de tekst erbij niet mooi. Vind het slordig staan en je N bij feeling, lijkt op een M.
De tekeningen an sich vind ik erg leuk, de voorkeur gaat de zieke wasbeer :)