[FOTO] Roodkapje en de boze wolven!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

[FOTO] Roodkapje en de boze wolven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 19:34

Hoi! :D

Gisteren had ik dan eindelijk de lang geplande fotoshoot. Ik vond het roodkapje thema bij fotoshoots altijd zo gaaf en wilde dit zelf ook een keer uitwerken. Dus een model opgezocht, twee prachtige husky honden, en dan 's avonds afgesproken in het bos :) Ik probeer mij steeds te verbeteren en originelere foto's te maken. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. hier had ie net scherpgesteld op de hond helaas
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. geëxperimenteerd met lichtbronnen toevoegen :D
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. En nog een collage :P
Afbeelding

toelichting: de honden waren beiden erg hyper en moeilijk stil te zetten, en het was voor het model de eerste keer poseren. vandaar dat het nog best een uitdaging was

Reacties zijn leuk + opbouwende kritiek is welkom :j

Nayomie

Re: [FOTO] Roodkapje en de boze wolven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:54

De foto's vind ik mooi geworden. :j Al zou ik niet snel aan roodkapje denken bij dit model. Deze makeup vond ik meer voor de boze stiefmoeder passen :o
De foto's met de honden vind ik het mooiste :D

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:56

Mooie foto's! Fijne bewerking.

Alleen je mond stoort mij. Verkeerde kleur rood, niet mooi aangezet, verkeerd aangespannen? Kan mijn vinger er niet op leggen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 20:22

De make up is niet door een professionele visagiste gedaan, misschien dat t daar aan ligt :) (was ook een tfp shoot dus dat zat er niet echt bij)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:55

Ahh oké, goed dat is ook niet jouw pakkie-an. De foto's vind ik erg mooi :j

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 13:16

Dankjewel! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:16

Er zit echt onwijs gave foto's tussen! <3
Je wordt echt steeds beter!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 19:46

Bedankt Tineke! :):)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 23:45

Leuk! Ik wilde ook altijd nog zo'n roodkapje en de boze wolf- fotoshoot doen (als model dan)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 12:08

Ik vind je foto's echt heel erg gaaf! Leuke nabewerking en mooi met de voorgrond gewerkt. Foto 3 en 4 vind ik echt prachtig! Foto 11 zou ik weg gelaten hebben.

De lichtjes zouden misschien nog een iets groter verloop mogen hebben, nu zijn het meer 'stippen' en je wil dat ze mooi overlopen in de donkere achtergrond. Probeer er ook op te letten dat ze ook schijnen op het model, zodat het licht klopt met de bron zeg maar :D Maar dat is altijd heel erg moeilijk als je van een foto in daglicht komt.

Helaas vind ik het model totaal niet geschikt voor dit concept.. Ze past op een of andere manier totaal niet bij roodkapje. Maar goed, als je dat even weg denkt, zijn het hele gave foto's :D

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 13:45

Marit schreef:
Ik vind je foto's echt heel erg gaaf! Leuke nabewerking en mooi met de voorgrond gewerkt. Foto 3 en 4 vind ik echt prachtig! Foto 11 zou ik weg gelaten hebben.

De lichtjes zouden misschien nog een iets groter verloop mogen hebben, nu zijn het meer 'stippen' en je wil dat ze mooi overlopen in de donkere achtergrond. Probeer er ook op te letten dat ze ook schijnen op het model, zodat het licht klopt met de bron zeg maar :D Maar dat is altijd heel erg moeilijk als je van een foto in daglicht komt.

Helaas vind ik het model totaal niet geschikt voor dit concept.. Ze past op een of andere manier totaal niet bij roodkapje. Maar goed, als je dat even weg denkt, zijn het hele gave foto's :D

Wauw, dankjewel! :)

De lichtjes zijn nog erg oefenen inderdaad. Foto heb ik inderdaad ook helemaal donker gemaakt! Ik snap wat je bedoelt. De stipjes waren wel speciale vuurvliegjes brushes, maar die zouden nog iets meer dimensie moeten hebben idd. Ik neem je tips mee!

Hmm ja het model... zou het misschien aan haar uitstraling liggen? Afgezien daarvan vond ik haar wel een erg mooi model!
Laatst bijgewerkt door Fearn op 04-08-16 13:52, in het totaal 3 keer bewerkt

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 13:48

Overigens zou het denk ik wel fijn zijn als de reacties over het model verder achterwege worden gelaten.. ik snap jullie wel maar toch om haar een beetje in bescherming te nemen! Ik vind namelijk dat ze het wel erg goed heeft gedaan voor haar eerste shoot! :)

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:18

Foto drie had ik fántastisch gevonden als ie juist was scherpgesteld, erg mooie compositie!

Gave serie ook, Ts!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 15:34

Irene2 schreef:
Foto drie had ik fántastisch gevonden als ie juist was scherpgesteld, erg mooie compositie!

Gave serie ook, Ts!

Weet ik, echt zo balen :') maar dit was echt het enige moment dat de honden enigszins stil zaten, dus het was 4 dingen tegelijk: model aansturen, op compositie letten, wachten op die ene seconde dat de honden stil zaten en de instellingen. Dan zat het scherpstelpunt net 1 tikje te laag.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:37

Dat zal inderdaad niet makkelijk geweest zijn :D! Ik denk dat je hartstikke tevreden en trots mag zijn op deze eerste keer.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:43

Gave foto's, zal wel een uitdaging zijn geweest met twee honden.

Tipje wat betreft de kritiek op het model, wat mij vooral stoort is de donkerrode lippenstift, staat het model op zich erg goed en ik snap de gedachte, maar het maakt haar uitdrukking heel hard. Bij roodkapje denk ik aan dromerig, en bij je foto's ook, dan past wat lichtere make up beter. :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 16:34

RusselNuwell schreef:
Gave foto's, zal wel een uitdaging zijn geweest met twee honden.

Tipje wat betreft de kritiek op het model, wat mij vooral stoort is de donkerrode lippenstift, staat het model op zich erg goed en ik snap de gedachte, maar het maakt haar uitdrukking heel hard. Bij roodkapje denk ik aan dromerig, en bij je foto's ook, dan past wat lichtere make up beter. :)

Dankje! :)

Hmm, in het echt was de lipstick niet zo donker, dat is een beetje zo gekomen door de bewerking denk ik.

We hadden dit plaatje in gedachten als voorbeeld: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=57A6C74C

Maar ik snap wat jullie bedoelen inderdaad!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 18:20

IsaCalixa schreef:
Irene2 schreef:

Gave serie ook, Ts!

Weet ik, echt zo balen :') maar dit was echt het enige moment dat de honden enigszins stil zaten, dus het was 4 dingen tegelijk: model aansturen, op compositie letten, wachten op die ene seconde dat de honden stil zaten en de instellingen. Dan zat het scherpstelpunt net 1 tikje te laag.

Als je het er niet bij gezegd had, was het mij iig niet opgevallen dat ie niet helemaal scherp is... Als de compositie perfect is, hoeft (wat mij betreft) niet alles helemaal scherp te zijn, geeft juist wel mooi diepte zo.. ;)
Vind hem echt super!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 19:21

Dankjewel! Ik vind het zelf ook niet erg storend, maar wel anders dan de bedoeling was. :D leuk om te horen!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:34

Ha, een concept waar ik erg bekend mee ben, haha :Y)

Allereerst mooie omgeving en toffe honden erbij, dat is al een goede start uiteraard. Als ik even snel door de serie heen blader zie ik er best wat inconsistentie in zitten. Het eerste wat me opvalt is dat de cape roze is, is dit expres gedaan? Dit haalt voor mij een beetje de charme eruit als ik de titel zie :)

Foto 1: Nette plaat, vind de expressie van het model niet sterk genoeg om de foto te complimenteren. Verder is 'ie netjes scherp gesteld. Ik had misschien nog iets meer gespeeld met de nabewerking (zodat er iets meer sfeer in kwam :) )

Foto 2: Hond kijkt mooi, model vind ik geen toegevoegde waarde hebben bij deze foto. Kijk wel uit dat je wit niet uitgebeten word, hier zit 't al een beetje tegen de rand van uitgebeten aan namelijk.

Foto 3: Toffe compositie, wederom niet weg van het model en weer is het wit vrij uitgebeten. Gebruik van het bestaande licht vind ik verder netjes gedaan en de bomen spelen mooi mee in het gekozen standpunt en compositie :)

Foto 4: Doet me weinig. De lichtinval is mooi maar het model weet zich geen houding te geven en daardoor is het een beetje een verloren plaat.

Foto 5: Had ik persoonlijk in een linkje apart gezet oid. Valt totaal buiten de serie en hierdoor een beetje een vreemde eend in de bijt :) Over de foto zelf, leuke uitvoering maar wederom niet weg van het model.

Foto 6: Het wit is enorm uitgebeten en ben niet weg van het standpunt.

Foto 7: Wederom niet weg van het standpunt. Doet weinig voor het model en ik denk dat de foto, wanneer deze van een iets lager standpunt was genomen, al een veel betere vibe zou hebben :) Wederom is het wit net te licht naar mijn smaak, zit tegen het uitgebeten aan en haar gezicht is ook erg licht.

Foto 8 & 9: Doet me niks, gekke pose, model heeft totaal geen nek oid meer dus oogt nu erg vervormd door de cape.

Foto 10: Leuke lachende Facebook profiel foto, maar niet passend voor een serie die je wilt neer zetten.

Foto 11: Oei, wat is er met de witbalans gebeurt? De foto is echt veel te geel geworden en hierdoor lijkt de dame in kwestie ineens 10 jaar ouder. Daarnaast vind ik de uitsnede van de foto ook niet lekker wegkijken. Expressie van het model voegt niet toe aan het beeld.

Al met al vind ik je compositie's over het algemeen erg netjes, maar heb je niet het juiste model hiervoor gehad. Foto 3 is bijvoorbeeld een hele fijne plaat, maar doordat het model zich totaal geen houding weet te geven valt de complete kracht van het beeld weg helaas. Ik heb zelf ook vaker met dieren voor en achter de camera gewerkt en het is inderdaad wat lastiger, maar dat moet geen 'excuus' zijn voor geen houding weten aan te meten of niet met expressie kunnen werken :) Ik las het hierboven ook al, maar vind haar niet het juiste model voor deze shoot. Mag ik zo vrij zijn om te vragen waarom je voor haar gekozen hebt? Het is een combinatie van geen ervaring en aansturing, maar je maakt het jezelf erg moeilijk op deze manier :) Ben het ook met de voorgaande comments eens qua make-up. Ik kan helaas de 'inspiratie' link niet zien, maar wellicht de volgende keer eens een MUA in de arm nemen?

Daarnaast, kijk erg uit met je wit. Het is op veel foto's erg uitgebeten en uitgebeten/overbelicht wit trekt altijd erg veel aandacht weg uit beeld. Het beste is om dat met 'Levels' even terug te dringen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 19:44

Bedankt voor je uitgebreide reactie Courses, ik zal even per pb antwoorden :)