[ART] Leren tasje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mariett
Blogger

[ART] Leren tasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 16:22

Ik was trots op mijn zelfgemaakte tasje, dus ik wilde hem even showen! Voor het rijden/werken met de paardjes wil ik graag mijn mobiel meenemen: vooral als ik naar het bos ga. Als ik van mijn paard val op een gek moment en Marietje gaat om de één of andere reden ervandoor, dan wil ik iemand kunnen bellen. Ook als het donker is en ik moet door of langs het bos naar huis rijden (op het paard of met de fiets) dan vind ik een mobiel bij me hebben een fijn gevoel.
Ik droeg wel eens mijn schoudertasje, maar dit was opraktisch, het bewoog (veel) te veel en het rijden werd zelfs gevaarlijk: de schouderriem kon zomaar achter een tak blijven hangen en ik moest het tasje de hele tijd vasthouden.

Nou maakt mijn moeder tassen van leer, dus dat was ideaal! Samen hadden wij een ontwerp en de beste manier van bevestigen bedacht. Het zou namelijk een heup/taille tas worden, die je aan een riem zou kunnen maken. De bijpassende riem ga ik nog maken, maar ik heb nu in ieder geval al mijn mooie tasje!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De zilveren lijntjes ga ik nog weghalen, dit is zilverpen, een pen die je gebruikt om op leer te tekenen. Het is goed zichtbaar maar goed weg te halen!

maylotje

Re: [ART] Leren tasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:23

Wat een gaaf tasje! Ook mega handig lijkt me.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:26

Oeh ik ben fan! Ook te koop? :P

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:35

Heb zelf een mini tasje van een portemonee van stof en daar aan 2 stukken breed elastiek en met zo'n klem die je zo los kunt klikken (die zie je overal). Dit past door de lusjes van mijn rijbroek en zit goed. Bij 1 lusje ging het kantelen. Dus de rijbroek waar de lusjes verder uit elkaar zaten een extra lusje tussen gezet. Ook met dank aan een handige moeder.

Groet Karin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:54

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 19:46

Dank jullie!
Haha Lonneke2001, als je serieuze interesse hebt kan je me een PB sturen :P
Leuk missfalki!
Klopt Tica, Barefoot heeft ook zoiets geloof ik. Heel logisch ook, want een heuptasje is heel makkelijk als je met paarden werkt!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:29

Heel mooi en heel handig, mijn complimenten :D