[FOTO] Tips fotografie!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Felicia99

[FOTO] Tips fotografie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 14:23

Hallo bokker,

Sinds een aantal weken heb ik een spiegel reflex camera.

Ik heb een aantal foto's gemaakt van mijn honden en ben benieuwd wat jullie en van vinden en hebben jullie misschien nog tips?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Muurp op 29-07-16 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd.

Anoniem

Re: Tips fotografie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:26

Omdat TS om tips vraag heb ik het topic van BB-ITP naar FK verplaatst.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:25

De foto's vind ik niet bijzonder, zien er in mijn ogen uit als huis tuin en keuken kiekjes. 4,5,6 zou met nabewerken nog wel iets leuks kunnen worden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:28

Het is ook logisch Nayomie, dat het nog huis-tuin-en-keuken kiekjes zijn, als ze pas een paar weken de camera heeft. Oefenen kost tijd. En het ontwikkelen van een eigen stijl kost jaren. Geen dagen of weken. ;)

@Felicia99:
Heel netjes gedaan voor een beginner.
Bijna alle foto's zijn ook al goed scherp, en dat is knap!
De onderste 2 zijn waarschijnlijk iets te langzaam in sluitertijd, waardoor de honden een beetje bewogen zijn.

Bij foto 6 is de lucht een beetje te overheersend.
Het is goed om dat lage standpunt te pakken bij honden, maar als je merkt dat de lucht dan veel ruimte inneemt op je foto, dan kun je beter kiezen voor een andere achtergrond of een ietsje hoger standpunt zodra de grond weer wat meer beeld inneemt. :)

Let bij foto 2 nog even op je horizon. Houd de camera goed recht :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:30

Nayomie schreef:
De foto's vind ik niet bijzonder, zien er in mijn ogen uit als huis tuin en keuken kiekjes. 4,5,6 zou met nabewerken nog wel iets leuks kunnen worden :)

Alle foto's kan je met na bewerken mooier maken.... Zeker die van TS.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:51

eclair98 schreef:
Nayomie schreef:

Maar beter leert ts zich een basis aan waardoor bewerken nauwelijks nodig is. Het gaat om de fotografie an sich, niet om het materiaal waarmee gefotografeerd wordt.

Ts: probeer dieren altijd op ooghoogte te fotograferen en let op je achtergrond (bomen of takken groeien in de natuur ook niet uit een hondenkop).

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 17:21

eclair98 schreef:
Nayomie schreef:

Maar beter leert ts zich een basis aan waardoor bewerken nauwelijks nodig is. Het gaat om de fotografie an sich, niet om het materiaal waarmee gefotografeerd wordt.

Ts: probeer dieren altijd op ooghoogte te fotograferen en let op je achtergrond (bomen of takken groeien in de natuur ook niet uit een hondenkop).[/quote]
Dat zeker, maar in het begin kan het wel handig zijn :P Ik probeer het shoppen ook af te bouwen :j