[KOS] Inspiratie voor circuskostuum?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nista_RX

[KOS] Inspiratie voor circuskostuum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 21:44

Hoi bokkers,

Mijn vriend werkt nu een tijd in het circus en heeft een diabolo act. Wat begon als iets grappigs is nu zo nu en dan echt zijn werk. Hij had eerst een kostuum bij de feestwinkel gekocht maar dat kan nu echt niet meer... -O- De maat klopt sowieso al niet en het gaat aan alle kanten kapot. Nu wilt hij graag iets moois hebben wat we dan zelf kunnen maken (ofja, een tante van mij :) ). Ik ben een beetje aan het photoshoppen geweest en probeer inspiratie op te doen maar het is toch lastiger dan ik dacht. Kunnen jullie mij daar bij helpen? Wie heeft er leuke ideeën?

Dit is zijn huidige kostuum:
Afbeelding

Dit was een idee:
Afbeelding

In het circus is het belangrijk dat een kostuum er echt uit springt.

Ik ben benieuwd naar reacties *\o/*

Kiki1995

Re: [KOS] Inspiratie voor circuskostuum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 21:47

Zou iemand niet zoiets op commissie kunnen maken? Dat je het laat maar zeggen bij een naaister neer legt? Het ontwerp wat je hebt bedacht ziet er leuk uit!!
Ik zou misschien de knoopjes en touwtjes dan zilver of goud maken!

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 21:48

Kiki1995 schreef:
Zou iemand niet zoiets op commissie kunnen maken? Dat je het laat maar zeggen bij een naaister neer legt? Het ontwerp wat je hebt bedacht ziet er leuk uit!!

Ja is ook een idee. Mijn tante geeft zelf cursussen en lessen in het naaien dus die kan een hoop. :) Maar eerst even inspiratie op doen en daarna kijk ik wat de mogelijkheden zijn.

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 22:07

Nista_RX schreef:
Kiki1995 schreef:

Ja is ook een idee. Mijn tante geeft zelf cursussen en lessen in het naaien dus die kan een hoop. :) Maar eerst even inspiratie op doen en daarna kijk ik wat de mogelijkheden zijn.

Oh ja! Dat is ook handig! Misschien dat Pinterest nog een goede inspiratie bron is voor je? Ik zoek zo nu en dan nog wel is fantasy kostuums bij elkaar voor evenementen als Elf Fantasy Fair en daar haal ik altijd veel inspiratie vandaan! :D

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 22:09

Kiki1995 schreef:
Oh ja! Dat is ook handig! Misschien dat Pinterest nog een goede inspiratie bron is voor je? Ik zoek zo nu en dan nog wel is fantasy kostuums bij elkaar voor evenementen als Elf Fantasy Fair en daar haal ik altijd veel inspiratie vandaan! :D

Hahaha ja voor de EFF haal ik daar ook altijd mijn inspiratie vandaan! Maar het circus wereldje is niet heel groot er staan op pinterest dan ook weinig kostuums in die richting helaas. Maar bedankt voor je reactie! :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:32

Het is al een wat ouder topic maar ik wil er toch even op reageren.

Belangrijkste vind ik zelf dat het kostuum past bij de act. Wat voor onderdelen zitten er in? Wat is de stijl van je vriend? Een gelikte act met veel hoog werk en vertax heeft natuurlijk een heel ander soort kostuum nodig dan iets met slack en experimenteel bodywork (type Bogdan Illouz). Is het alleen diabolo of zit er bij voorbeeld ook een stukje acrobatiek of comedy in?

Daarnaast vind ik het zelf altijd verzorgd staan als het kostuum en de diabolo's matchen in kleur. Dus op de voorbeeldfoto met wat de bedoeling is zou ik als ik jouw vriend was investeren in een stelletje mooie blauwe Sundia's of Taibolo's en blauwe stokken (en zo te zien is hij voor geel touw gegaan, dat moeten we dan maar even voor lief nemen). Als hij met diabolo's met led werkt is het denk ik handig om daar met het kostuum ook rekening mee te houden (bijv kostuum in de kleur van de lichtjes, of in dit geval dan kiezen voor blauwe led). Kijk naar mensen als Priam Pierret en Tony Frebourg en William Lin, dat ziet er gewoon netjes en circus uit terwijl die mannen tegelijkertijd hun heel eigen stijl hebben.

Doet je vriend zijn act in zijn eentje of met andere artiesten?

Op diabolo.ca zijn ook wat topics over hoe je een show opzet en waar dacht ik onder andere ook wat gedachten zijn uitgewisseld over welke kleding daar bij past. Misschien dat je vriend daar al heeft rondgekeken?

Edit: de act van je vriend even opgezocht, zijn vertax combo's zijn geweldig _/-\o_ Ik zou er in het kostuum voor zorgen dat het de bewegingen van zijn lichaam accentueert. Dus dat de kleding dmv iets van vlakken of strepen in de kleuren de bewegingen van je vriend dan goed volgt, omdat hij daar het meeste beweegt.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 21:53

Koper schreef:
Het is al een wat ouder topic maar ik wil er toch even op reageren.

Belangrijkste vind ik zelf dat het kostuum past bij de act. Wat voor onderdelen zitten er in? Wat is de stijl van je vriend? Een gelikte act met veel hoog werk en vertax heeft natuurlijk een heel ander soort kostuum nodig dan iets met slack en experimenteel bodywork (type Bogdan Illouz). Is het alleen diabolo of zit er bij voorbeeld ook een stukje acrobatiek of comedy in?

Daarnaast vind ik het zelf altijd verzorgd staan als het kostuum en de diabolo's matchen in kleur. Dus op de voorbeeldfoto met wat de bedoeling is zou ik als ik jouw vriend was investeren in een stelletje mooie blauwe Sundia's of Taibolo's en blauwe stokken (en zo te zien is hij voor geel touw gegaan, dat moeten we dan maar even voor lief nemen). Als hij met diabolo's met led werkt is het denk ik handig om daar met het kostuum ook rekening mee te houden (bijv kostuum in de kleur van de lichtjes, of in dit geval dan kiezen voor blauwe led). Kijk naar mensen als Priam Pierret en Tony Frebourg en William Lin, dat ziet er gewoon netjes en circus uit terwijl die mannen tegelijkertijd hun heel eigen stijl hebben.

Doet je vriend zijn act in zijn eentje of met andere artiesten?

Op diabolo.ca zijn ook wat topics over hoe je een show opzet en waar dacht ik onder andere ook wat gedachten zijn uitgewisseld over welke kleding daar bij past. Misschien dat je vriend daar al heeft rondgekeken?

Edit: de act van je vriend even opgezocht, zijn vertax combo's zijn geweldig _/-\o_ Ik zou er in het kostuum voor zorgen dat het de bewegingen van zijn lichaam accentueert. Dus dat de kleding dmv iets van vlakken of strepen in de kleuren de bewegingen van je vriend dan goed volgt, omdat hij daar het meeste beweegt.

Dankjewel voor deze uitgebreide reactie! :D

Zijn act begint inderdaad met een stuk 'normaal' diaboloën en op het eind een stuk vertax met een blauwe LED diabolo. Het is wat 'wilder' en energieker dan gemiddeld diaboloër, hij heeft op deze manier echt zijn eigen stijl :j Blauw is een beetje de kleur die we er in willen houden en tsja, het gele touw vindt hij toch echt het meest prettig :') Andere kleuren zijn weer anders zegt hij haha. Het is puur de trucs tijdens zijn act en geen comedy of acrobatiek. Hij doet zijn act alleen (al gaat hij binnenkort iets proberen met een andere artiest :) )

Het model van dit kostuum is inderdaad gebaseerd op het kostuum van William Lin. Het is heel lastig om iets te bedenken. Strepen had ik ook in gedachten en het op deze manier uitgewerkt. Toch ben ik nog niet tevreden... Zal ik er wat meer kleur in doen (bijvoorbeeld de kleur van zijn touw) of het juist hier bij laten? De stokjes en diabolo's zelf hebben inmiddels wat meer glimmende accenten gekregen.

Nee die website kende ik (en hij) nog niet! Bedankt ik zal even rond kijken!

Wat grappig dat je zo veel weet over het diaboloën! Doe je het zelf ook? :))

Voor degenen die een idee willen hebben van zijn act:

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:29

Klopt, en bij de EJC van vorige week heeft iemand mij ook wat contactjongleerdingetjes laten zien, dat wil ik ook graag gaan doen. Maar diabolo blijft toch het leukste.

Wat denk ik erg gaaf zou staan is iets van zwierige (goudkleurige?) krullen op het blauw. Dat staat wat eleganter dan strepen vind ik, en je kunt zowel de bewegingen van je vriend als het wervelende karakter van de act ondersteunen. Ik zou alleen de make up achterwege laten, laat dat maar aan William zelf over :P

Dat je vriend geel touw heeft gekozen snap ik, en dat moet hij lekker zo laten. Ik ben het met hem eens dat de verschillende kleuren heel verschillend kunnen aanvoelen. Met geel kan ik niet uit de voeten, het moet oranje zijn :') En zo hebben sommige mensen dat met stokken. Ken er genoeg die alleen deos willen, bij voorbeeld. En zo heeft iedereen z'n dingetjes.

Vertax met led kan ik me niet echt wat bij voorstellen. Dan is de impact op het publiek toch veel kleiner omdat ze minder van de verlichting zien? Ik zou led voor hoog werk gebruiken, of voor een combo met iets van een fan of sprinkler ofzo. Maar je vriend heeft er vast over nagedacht :) Hoe dan ook is zo'n act een uitdaging, er is geen circusdiscipline de afgelopen jaren zo veel geëvolueerd en veranderd als diabolo. Afgelopen donderdag was ik bij de diabolo battle en wat je daar zag... óngelooflijk. Dubbele whips achter de rug, een sprinkler suicide, van die dingen waarvan niemand wist dat het kon. Die Taiwanezen zijn gestoord :))
Kijk dit: die gast in het blauwe shirt heet George (althans in Europa heet hij zo) en die werd vorige week tweede in de EJC battle (en had dus ook al de PAO gewonnen). Niet normaal gewoon wat hij kan

Maar dat was je vraag helemaal niet. Sorry :D