Het is al een wat ouder topic maar ik wil er toch even op reageren.
Belangrijkste vind ik zelf dat het kostuum past bij de act. Wat voor onderdelen zitten er in? Wat is de stijl van je vriend? Een gelikte act met veel hoog werk en vertax heeft natuurlijk een heel ander soort kostuum nodig dan iets met slack en experimenteel bodywork (type Bogdan Illouz). Is het alleen diabolo of zit er bij voorbeeld ook een stukje acrobatiek of comedy in?
Daarnaast vind ik het zelf altijd verzorgd staan als het kostuum en de diabolo's matchen in kleur. Dus op de voorbeeldfoto met wat de bedoeling is zou ik als ik jouw vriend was investeren in een stelletje mooie blauwe Sundia's of Taibolo's en blauwe stokken (en zo te zien is hij voor geel touw gegaan, dat moeten we dan maar even voor lief nemen). Als hij met diabolo's met led werkt is het denk ik handig om daar met het kostuum ook rekening mee te houden (bijv kostuum in de kleur van de lichtjes, of in dit geval dan kiezen voor blauwe led). Kijk naar mensen als Priam Pierret en Tony Frebourg en William Lin, dat ziet er gewoon netjes en circus uit terwijl die mannen tegelijkertijd hun heel eigen stijl hebben.
Doet je vriend zijn act in zijn eentje of met andere artiesten?
Op diabolo.ca zijn ook wat topics over hoe je een show opzet en waar dacht ik onder andere ook wat gedachten zijn uitgewisseld over welke kleding daar bij past. Misschien dat je vriend daar al heeft rondgekeken?
Edit: de act van je vriend even opgezocht, zijn vertax combo's zijn geweldig

Ik zou er in het kostuum voor zorgen dat het de bewegingen van zijn lichaam accentueert. Dus dat de kleding dmv iets van vlakken of strepen in de kleuren de bewegingen van je vriend dan goed volgt, omdat hij daar het meeste beweegt.