[FOTO] Sunflower

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

[FOTO] Sunflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 21:26

Afbeelding
F/4,5 - 1/30 s - ISO 3200 - 33mm

Eens wat nieuws geprobeerd, soort van studiootje geknutseld en wat foto's gemaakt van deze mooie zonnebloem. Alleen, ben ik hárd op zoek naar tips, want het leek zo makkelijk maar oh wat is het moeilijk! Ik had het dan ook erg moeilijk met de belichting/instellingen.

Eigenlijk wilde ik de bloem lichter hebben, maar dan werd de achtergrond ook gelijk heel licht. Verder moest ik erg hoog in ISO om iets zichtbaar te krijgen en daardoor is er behoorlijk wat ruis op de foto. Bedenk me nu ook dat ik hiervoor beter de camera neer kan leggen ergens op, dan is een langere sluitertijd ook mogelijk en kan ISO ook omlaag. :)*

Foto is verder onbewerkt, alleen verkleind. Liefst leer ik ook hoe ik het in de camera beter kan krijgen, in plaats van te bewerken.

Ik heb nog veel meer hele mooie bloemen van mijn ziekenhuis opnamen, dus tips en trics zijn heel erg welkom! Kunnen we weer verder oefenen.

_Denise

Re: [FOTO] Sunflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 16:53

Wauw! Niks op aan te merken hoor!
Alle kleinigheidjes die je helpen voor een volgende keer noem je zelf al.

Toen ik de titel las, dacht ik, nou ik ben benieuwd een zonnebloem...
Maar dit heb je echt gaaf gedaan :)

Anoniem

Re: [FOTO] Sunflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:18

Wat dan natuurlijk interessant is om te weten: waarmee heb je het studiootje gemaakt?
Ben je alleen met natuurlijk licht aan de slag gegaan of met kunstlicht? En zo ja, welk type kunstlicht en met welke instellingen?

Je kunt met behulp van lampen/flitsers namelijk een hoop bereiken qua belichting.
Dan kun je wel de bloem individueel belichten en de achtergrond donker houden.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 14:30

Dankjewel allebei voor de reacties!

Femke, ik heb het 'studiootje' gemaakt op het aanrecht (de achtergrond en ondergrond is dan ook het aanrecht, vond het zwart/wit wel wat hebben met de gele bloem hihi).

Het licht is natuurlijk licht van buiten. Links (waar het licht vandaan komt) heb ik een doos neergezet, waardoor het aanrecht donker was en de bloem daarvoor in het licht van buiten gelegd. Ik heb het geprobeerd om er een lamp bij/voor te zetten, maar dan werd de achtergrond ook best veel lichter. Met de flits overigens ook zo, maar ik heb ook alleen de flits die op mijn camera zelf zit.