Wie van de bokkers is er bekend met arm-breien en/of hand?
Ik ben een hopeloos geval zodra ik brei- of een haaknaald in handen krijg. Ik krijg de benodigde bewegingen niet gemaakt en laat regelmatig steken vallen. Om maar niet te spreken over hoe scheef mijn projecten eindigen

In een periode toen ik langdurig thuis zat ben ik gaan speuren naar iets nieuws om te doen/leren. En zo kwam ik bij arm-breien terecht.
Hup naar de zeeman voor bolletjes wol en wonderwel lukte dit dus wel! Ik begon helemaal enthousiast te worden en had al gauw een stuk of 10 sjaals thuis. Allemaal verschillende kleurtjes en al gauw leerde ik ook nieuwe steken.
Helaas hadden ze mijn favoriete wol niet meer bij zeeman of wibra en is het op een laag pitje komen te staan.
En op een dag kwam ik mijn nieuwe liefde tegen; Lontwol

Maar oei oei oei wat is dat spul duur

Ik heb me al gauw moeten neer leggen bij het feit dat het breien met lontwol voor de 'rijken' is en dat ik óf lang en goed moet sparen óf maar de lotto moet winnen

Maar laatst ging het toch weer kriebelen en kwam per toeval de grote bulken wol bij de hema tegen. Een bol wol ter waarde van 425 gram en wel 225 meter

Toen vond ik per toeval iets nieuws, hand (vinger) haken. Het meisje in de tutorial deed het met mijn geliefde lontwol (á 7 kilo wol, das zo'n €185 bij elkaar

Toen had ik daar de smaak van te pakken en inmiddels heb ik van al die bollen wol;
- Een katten/hondenmand + 'kussen'
- Een mat(je)
- Pan onderzetten of inleg (om de bodem in de kast te beschermer)
- Babydekentje(s)
- Bed sprei
- Col Sjaal
- Onderzettertjes
- Babymutsjes
gemaakt. De meeste dingen heb ik mezelf geleerd door gewoon de basistechnieken te gebruiken en te zien wat werkt. En blijkbaar werkt er veel haha. Ik heb de smaak helemaal te pakken en zit nu alweer treurig naar mijn laatste 2 bollen wol te staren, die echt aardig op aan het raken zijn

Helaas is ook de wol van de Hema niet mega goedkoop en moet ik hierna echt een stop erop zetten. Maar dat is écht moeilijk want heb inmiddels een ware verslaving ontwikkeld

Maar goed, wie van de bokkers is bekend met deze techniek? Voert het zelf uit? Of lijkt het leuk om te leren?
Misschien kunnen we hier dan kletsen en onze projecten laten zien?
Voorbeeldje van een van de mijne

Dit is een 'sjaal' gemaakt van zo'n proefzakje lontwol

Dit is een 'dekentje' gemaakt van zo'n proefzakje lontwol

Dit is de honden/poezen mand (die nu aan het opstijven is)

Dit zijn de pan onderzetters/inleg