[TEK][WIP] mijn eerste teken-topic ! foto uit aanvraagtopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pleun02

[TEK][WIP] mijn eerste teken-topic ! foto uit aanvraagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 19:12

hoi bokkers !

ik ben pleun, en ik ben 12 jaar.
ik teken al een tijdje , en ik ga/durf nu eindelijk een keer een topic openen :) Ik ben nu bezig met een tekening van een paard van een bokker , @xTitanic

Afbeelding

dit is 'm !

ik heb helaas geen foto's van de schets, sorry ! ook de foto's van het hoofd zijn foetsie :=

1:

kwam er net achter dat ik alle foto's van een hele rare hoek heb genomen ...
Afbeelding

2.

Afbeelding

3.

Afbeelding

4.

Afbeelding

vinden jullie het wat ? ik sta open voor tips , maar hou het wel netjes alsjeblieft .
Laatst bijgewerkt door Muurp op 01-07-16 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd.

maylotje

Re: mijn eerste teken-topic ! foto uit aanvraagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 19:17

Al heel goed op weg. Maar probeer eens wat zachtere potloden die vegen makkelijker uit en zijn zeker fijn voor de schaduw plekken dan krijg je minder dat streperige. (B2 is al wat zachter dan hb)

Ik vind het ook nog lastig maar dirf soms stukjes echt donker of juist heel licht te laten.

Verder vind ik je verhoudingen(voor zoals het nu lijkt vanuit deze hoek) best heel goed al! Heeft mij lang oefenen gekost tot alle lichaamsdelen bij elkaar klopte.

Ga zo door!

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 20:05

maylotje schreef:
Al heel goed op weg. Maar probeer eens wat zachtere potloden die vegen makkelijker uit en zijn zeker fijn voor de schaduw plekken dan krijg je minder dat streperige. (B2 is al wat zachter dan hb)

Ik vind het ook nog lastig maar dirf soms stukjes echt donker of juist heel licht te laten.

Verder vind ik je verhoudingen(voor zoals het nu lijkt vanuit deze hoek) best heel goed al! Heeft mij lang oefenen gekost tot alle lichaamsdelen bij elkaar klopte.

Ga zo door!

dankjewel ! ik gebruik voor deze tekening b2 :j

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 20:28

Je zou dan eventueel als je vind dat je nog iets te hard moet drukken zeg maar ook nog een iets zachtere kunnen nemen maar voor nu ben je al mooi op weg! wat ik nu ook zie is dat het oog ietsjes meer omhoog kan misschien maar dat kan ook door de hoek van de foto komen.

Als je het tekenen heel leuk vind kun je ook misschien kijken of je deze zomervakantie een tekencursus kan doen dat vond ik op jou leeftijd erg leuk. Inmiddels al 20 teken nog met liefde maar ik kan ook nog best wel eens een lesje gebruiken hoor hihihihi. Heb je ook van die boekjes met uitleg? Ik had ze wel en die hebben mij ook erg geholpen je hebt van die dunne boekje voor een paar euro bij een boekenwinkeltje. Ze hebben er ook 1 voor paarden die was altijd oranje dacht ik en vond ik erg fijn. maar ze hebben tegenwoordig zoveel keus in dat soort boeken dat er vast wel iets leuks voor je bij zit.

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 20:37

Ja ik heb wel boekjes , maar die vind ik eigenlijk nooit zo fijn haha :)
Een zomercursus lijkt me wel leuk!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 20:41

Dat kan niet iedereen vind de boekjes fijn inderdaad. Maar zo te zien is na tekenen ook al een goede oefening. Zomercursus kun je natuurlijk altijd vragen of het mag, en dan een leuke zoeken misschien is er wel 1 die dieren als thema heeft kun je gelijk lekker daar ermee oefenen.