[FOTO] Heel veel PK

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

[FOTO] Heel veel PK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 20:59

Normaal hou ik het bij plaatjes schieten van mijn gedierte, andere beesten, bloemetjes en af en toe een rare wolk. Gewoon, lekker simpel, en af en toe rolt er zo maar een wel erg leuke plaat uit.
Heel soms krijg ik het in de bol en wil ik iets geks doen. Auto's fotograferen of zo. Vandaag was er bijna letterlijk om de hoek een oldtimerdag en dus een goede gelegenheid om eens buiten mijn comfort zone te werken. Leuk, en weer eens iets heel anders.
En blijkbaar heb ik een zwak voor Amerikaanse auto's...

De camera is een Canon Eos 550 D, 55 mm lens, diafragma 7.1 en verschillende sluitertijden. Hier en daar wat licht bewerkt voor nog wat licht/donker en wat witbalans maar verder weinig tot geen effecten gebruikt.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

Nog even getwijfeld of ik er niet gewoon een gewoon topic van moest maken maar eigenlijk ben ik wel erg benieuwd naar serieuze, opbouwende kritiek.

Anoniem

Re: [FOTO] Heel veel PK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:08

Ah, de oldtimer dag bij Bataviastad!
Ik ben er gisteren ook even geweest :D

Het valt niet mee om daar foto's te maken, tussen alle mensen in en met zoveel elementen in je achtergrond. Wat dat betreft was de setting daar niet ideaal, maar daar kun jij als fotograaf niets aan doen.

Ik vind je kleurgebruik fijn. En leuk om ook vanuit het perspectief van een andere bokker te zien hoe de dag was +:)+

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 12:03

Oh, wat leuk! Heb je de Belgen ook nog gezien? Zo braaf als die er stonden tussen al die herrie. Helaas waren die niet zo heel goed gelukt, anders had ik die er ook nog wel tussen gezet.

Was inderdaad erg druk, op zich al een uitdaging voor mij :') , en soms wel jammer omdat ik daardoor een paar leuke ideeën niet kon uitproberen. Zo'n oudere meneer in gepast kostuum die dan zo'n oude wagen staat op te poetsen terwijl er dan op de achterbank een joch naar z'n veegfoon zit te kijken. Zoiets vind ik dan ook prachtig, bijvoorbeeld.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:05

Wat gaaf!

Ik vind de derde foto echt heel goed gelukt. De rest van de foto's is ook weinig op aan te merken maar door kleine dingetjes zoals mensen en vlaggen op de achtergrond gaat toch het authentieke verloren. Maar foto 3 is echt <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:12

Ja, ik heb ze inderdaad even kort zien staan, voordat ze gingen rijden.
Geweldige paarden!