Logo voor op de foto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Logo voor op de foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 11:32

Hoi!

Ik wil mijn logo graag wat eleganter gaan maken. Ik heb nu alleen nog maar Maureen Stegeman op mijn foto staan. Graag wil ik een mooi logo (laten) ontwerpen maar ik heb geen idee hoe zoiets werkt. Ik weet al wel hoe ik het logo wil hebben. Weer mijn naam en iets van een camera erbij.

Waar hebben jullie je logo gemaakt? Met wat voor programma of bedrijf?

Alvast bedankt!

HaKuNaMaTa

Re: Logo voor op de foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 23:28

Photoshop! O:) daar is mijn logo mee gemaakt! Veel prutsen en frutsen, dan moet het lukken!

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:52

Ik zou een logo toch echt in illustrator maken aangezien je dan op basis van vectoren werkt. Mocht je dat niet kunnen/kennen, lijkt het me verstandig om iemand te zoeken die wat voor je kan maken.

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:31

Ik sluit mij aan bij Cocodox. Ik ben zelf grafisch ontwerper en maak voornamelijk logo's. Dit moet je echt doen met illustrator en niet met photoshop. Mocht je tips nodig hebben, stuur me een pb.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:35

Klopt, een vectorbestand heeft het voordeel dat het nooit 'pixelig' wordt, hoe ver je het ook vergroot. Het is altijd transparant, heel gemakkelijk aan te passen achteraf en ook bv heel gemakkelijk om te zetten naar een andere kleur. En een vectorbestand kun je haast overal voor gebruiken, van zeefdrukken op t-shirts en plotten op je auto tot borduren en 3d printen. Dus als je echt serieus wil fotograferen dan zou ik meteen voor een goed logo gaan waar je straks ook verder mee kan.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 14:37

Dat klinkt goed! Helaas heb ik geen illustrator dus ik ga even kijken hoe ik dat kan installeren :)

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:39

Maureen95 schreef:
Dat klinkt goed! Helaas heb ik geen illustrator dus ik ga even kijken hoe ik dat kan installeren :)

Wat je kan doen is een adobe account aanmaken, dan krijg je een proefperiode van 30 dagen. Kijk vooral tutorials hoe ze ermee werken. In het begin is het net chinees, je snapt er niks van haha :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:40

Inkscape is een gratis open source variant van illustrator, en werkt ook prima voor een simpel vectorlogo :)