Fotoshoot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laurapalmer

Fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 22:38

Ik wil met het mooie weer,een fotoshoot met mijn kwpn-er..ik zie wel wat gave shoots,maar meestal zijn dit al sprookjes achtige paarden.(wit/bont/blauwoogje)ik zie bij de kwpners vaak het thema "wedstrijd" voorbij komen..dat wil ik dus niet..een fotograaf heb ik.en natuurlijk ook een geweldig paard <3

Ik wil dus een gave shoot met me grote vriend,het liefst in het thema sprookje/romantisch/bohemian..paard is niet jurkproef dus kan alleen ernaast :+ ook vd is niet echt ons ding(ik vind het leuk,hij totaal niet :') )

Hoe kan ik hem sprookjesachtig oppimpen?iemand tips of voorbeelden die ik kan bekijken om ideeen op te doen?(onder het mom: beter goed gejat dan slecht verzonnen :D )

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar niet echt gevonden wat ik bedoel..

marleen_a_a

Re: Fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:52

Voor sprookjesachtig zijn bloemen in de manen erg leuk (bloemetjes van de action en dan met schuifklipjes vast in de manen )

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 07:00

@marleen Oh ja met schuifclipjes is idd wel erg handig!!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 07:49

ED → FK

Lindatjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:48

Veld met hoog gras en wilde bloemen, bloemetjes in zijn manen, een mooie slinger/borsttuig met bloemen/veren of op een andere wijze zelf gemaakt, zelf een mooie jurk aantrekken, eventueel zo'n elastisch bandje om je hoofd (weet ff niet hoe dat heet), losse haren. Liefst dit geheel in rustige kleuren (naturel/pastel). Lastig te omschrijven als je een plaatje alleen in je hoofd hebt :D
Hopelijk kun je er iets mee.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 10:13

Ja zo een bloemenslinger op zijn borst is idd gaaf!thanks voor het meedenken..aan alle tips ideeen heb ik wat :j

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:06

Met een mooie jurk, naast het paard kan al genoeg zijn.
Heb enkele voorbeelden van sprookjesachtig / bohemian. De naam van de fotograaf staat er bij, alle credits aan hun :P!

Nikki de kerf

Wendy Vonk

Wendy Vonk

Of als je paard wel rook-proof is eventueel rooktabletten gebruiken :P (geeft wel een mooi sfeertje als het goed gedaan wordt :P)

Maar meestal maakt de outfit van de persoon naast het paard al een heel verschil.

Voor bohemian bijvoorbeeld zou je kunnen kijken naar een simpel halster (die door de fotograaf dan weg gewerkt wordt) en een beetje speelse manen.

En bijvoorbeeld voor sprookjesachtig inderdaad bloemen.

En kijk naar de locatie waar je terecht komt, zandvlaktes - bosgebied doet het altijd goed :P

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:14

De bohemian sfeer kan door de fotograaf ook goed gemaakt worden, dit heeft ook veel met nabewerking te maken. Een groene omgeving is absoluut mooi, wellicht zelfs een meertje. Informeer simpelweg bij enkele fotografen, ze helpen je vast verder! (En als je in het Oosten woont houd ik me aanbevolen ;) )

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 11:32

@yvonne

Wauwwww wat een prachtige foto's..adembenemend gewoon..ik ben bang dat onze foto's iets minder professioneel worden :+ helaas is mijn grote vriend niet jurk/rook proef :D

Ik heb inmiddels een gave witte lange jurk gevonden!een bruin touw halster wat hopelijk wegvalt op zijn kleur..ga een mooi bloemen borststuk knutselen

@irene jammer,ik woon in de randstad dus best ver :+ ik zal is aan de dame vragen (die de fotos maakt)vragen hoe handig ze is met nabewerken :j

Achter de stal waar ik sta is een bos/park dus daar ga ik een mooi plekje uitzoeken

Super bedankt voor de inspiratie & het meedenken dames <3 ik ben echt al een heel stuk verder!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:34

Enne.. we willen natuurlijk graag het resultaat zien ;)!!! Succes!

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 11:36

Thanks,zodra het gelukt is kom ik ze showen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:20

Laurapalmer schreef:
een fotograaf heb ik.en natuurlijk ook een geweldig paard <3

Dit is typisch iets om te bespreken met de door jou uitgekozen fotograaf.
Dát is de aangewezen persoon om je te helpen en begeleiden met je fotoshoot.

Die kan je ook vertellen welke mogelijkheden en opties er zijn en hoe dat past binnen jouw wensen én de stijl van zijn/haar fotografie.

Onderschat het werk van de fotograaf niet.
Het eindresultaat kan sprookjesachtig zijn, maar dat ligt lang niet altijd alleen maar aan het paard.
Veel paarden die er sprookjesachtig op de foto uit zien, hoeven in real life niet perse heel speciaal te zijn of super fotogeniek te zijn.
Een goede fotograaf weet hoe hij echt het maximale resultaat uit een paard kan halen. En dát is wat uiteindelijk dat bijzondere resultaat geeft.

Natuurlijk helpt het, als je paard wapperende manen van 1.20m heeft.
Maar ook paarden die zelf minder sprookjesachtig zijn, kunnen er prachtig uit zien op je foto's.

Pas wel goed op dat het er niet "fake" uit komt te zien.
De foto wordt niet sprookjesachtig door een veld met bloemen of door een jurk.
Het hangt voor een heel groot deel af van de pose, het licht, de compositie van de foto, goede styling, etc.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 11:05

Ik ben iig heel benieuwd,wat het eindresultaat straks is :j nu wachten op mooi droog weer!