Maar ik hou wel van moestuinen en hoewel hij die ook leuk vindt, ben ik toch degene die er het afgelopen half jaar voor heeft gezorgd dat z'n keukenkruiden geen dorstdood stierven - totdat het punt kwam, dat hij dacht 'Oh ze komt! Snel water geven!'. Hij was naarstig op zoek naar een iets subtielere manier om zich dat te herinneren en heeft nog niets gevonden, maar nu ik in 't buitenland zit, heb ik mooi de tijd om mijn verzinsel uit te werken. Dus zie hier: het Lord Of Je Moestuin huis.
Mijn idee was, dat als je een bijzonder leuke moestuin hebt, dat je dan ook wel voor de plantjes zorgt. Er komt een 'droge' en een 'natte' bak (minder en meer water geven) en voor de zekerheid komen er ook cactussen in de 'droge' bak. Die zijn lastig dood te laten gaan, dus dat is beter voor je gemoed, dacht ik zo.
Volgen jullie mee? Tips zijn welkom! Ik heb minder materialen dan normaal gesproken, dus sommige dingen moeten een andere oplossing krijgen.
De betreffende moestuin bakken, waarvan de rechtse de 'natte' wordt, met de meeste kruiden erin (nu citroenmelisse, bieslook, peterselie en basilicum). Onderin de bakken zitten stenen, zodat het water iets weg kan zakken:

Het design van Bag End (ik geloof tenminste dat dat zo heet

Basis van het huis in klei:

En het voorlopig resultaat:

Ik heb het daarna nog net wat verder afgewerkt door alles netjes glad te maken en losse dingetjes weg te halen. De deur heb ik los gesneden en er zit een takje doorheen, want de bedoeling is dat je 'm daadwerkelijk open kunt gaan maken. Hij is precies zo groot als een tomatenblik (dat bedoel ik met beperkte materialen, je wordt er inventief van

In de tuin komen - vooralsnog - een ezel en een geit. Verder moeten er nog een hond en kippen komen. Ik wilde een paard, maar heb hem zelf uit de schleich-diertjes een paard laten zoeken en toen kwam meneer met een ezel aan