[FOTO]Rock 'n Roll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MariaMaaike

[FOTO]Rock 'n Roll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 11:46

Hai! Een paar weken terug ben ik vanuit Friesland naar Amsterdam gereisd voor een toffe fotomeeting, met het thema Rock 'n Roll. Het was een geslaagde dag met een prachtige locatie en heerlijk weer :D

Hierbij laat ik jullie een aantal van de foto's zien en opbouwende kritiek is natuurlijk welkom :)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Fearn

Re: [FOTO]Rock 'n Roll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:10

Gaaf hoor! Ik vind vooral 6 en 8 heel sprekend. De rest is technisch en qua sfeer ook heel goed, maar had denk ik nog iets spannender gemogen qua compositie. Maar vlijmscherpe foto's hoor! :)

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 21:12

Dankje! :D En bedankt voor de tip over die compositie. Is inderdaad een dingetje waar ik wat mee moet gaan oefenen :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:55

Tof idee voor een meeting, kun je zeker veel kanten mee uit! :) Ik heb even per foto een aantal aandachtspunten neergezet, dat is voor mezelf wat overzichtelijker :')

1) Voelt een beetje aan als niet helemaal lekker getimed. Modellen 'werken' niet echt samen, dame rechts in beeld lijkt ook niet op te letten. Poses doen ook weinig voor de dames en vind de compositie niet heel spannend.

2) De achtergrond slokt haar bijna op, desondanks dat ze veel zwart draagt. Ik denk dat als je haar wat verder van de muur had afgezet en wat meer met je scherptediepte had gespeeld je al een heel ander (en fijner) beeld had kunnen creëren :)

3) Deze vind ik al een stuk beter dan 2. Echter had ik liever nog wat meer scherptediepte werking gezien.

4) Opzich nette foto, stoor me een beetje aan de zooi op de grond rechts in beeld. Pose van het model oogt wel ietwat ongemakkelijk. Probeer ze hier ook een beetje in te sturen.

5) Doet weinig voor het model, wederom trekt de omgeving het model bijna in zich op en hierdoor zou scherptediepte toch wel weer wat meer hiervoor hebben gedaan. Vanwaar heb je deze foto uitgezocht als favoriet? Het haar voor haar gezicht doet in dit beeld namelijk weinig en zodoende ben ik benieuwd naar de beredenering :)

6) Al een stuk beter dan foto 5. Wederom ligt haar haar niet helemaal lekker en vervalt haar expressie een beetje. Zonde, want het beeld klopt verder wel :j

7) Tof beeld, echter mis ik weer wat scherptediepte werking.

8) Geen charmante foto voor het model. Ze heeft een vrij sterke kaaklijn en de hoek hier maakt het bijna mannelijk terwijl dat helemaal niet had gehoeven :) Deze foto werkt qua scherptediepte wel weer een stuk beter dan de rest. Model springt eruit ipv dat de achtergrond overheerst.

9) Beetje hetzelfde probleem als de andere 'full body voor de grafitti muur' foto's, model word een beetje opgeslokt :)

10) Doet me weinig, horizon oogt ook een beetje scheef maar dat kan een vertekening in het beeld zijn.

Je hebt het jezelf niet makkelijk gemaakt qua locatie. Uitdagingen zijn tof, maar dit is toch wel een erg lastige die je jezelf nu hebt gegeven :) Met drukke achtergronden moet je altijd uitkijken dat het niet gaat overheersen t.o.v het onderwerp, wat het helaas bij veel beelden hierboven wel doet. Hoe was je aansturing tegenover je modellen? Het oogt een beetje ongemakkelijk vanuit mijn standpunt en ik denk dat je daar ook al een hoop mee had kunnen doen. Vooral lekker dooroefenen! Mijn tip zou zijn om meer met scherptediepte te gaan werken (veel mee spelen, kijken wat het voor verschil maakt in je beelden) en je mag wel wat meer gaan afkijken van de 'technisch correcte' belichting. Het mist wat spanning. Rock & Roll is juist wat ruiger en zwaarder, dat mag in je licht en/of nabewerking ook wel wat meer terug komen :)

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 23:23

Dankjewel voor je uitgebreide feedback! Heb ik veel aan :D

Ik zal ook even reageren op je vragen. Het was zeker een uitdaging, maar iets wat ik graag eens wilde proberen. Dus ik dacht, ik geef me op en wordt het niks dan heb ik er in ieder geval iets van geleerd. Daar zijn meetings voor :Y)

Het was voor mij best nieuw om zo met modellen te werken. Wat ik meestal doe zijn stelletjes, vriendinnen, gezinsfoto's etc. Dus het aansturen van modellen is dan ook iets waar ik mee moet oefenen en kijken wel/niet kan. En dat geldt net zo voor de nabewerking van een heel ander thema dan normaal. Misschien moet ik daar nog even mee prutsen :)

Ik wilde graag ook met wat meer scherpte diepte werken, maar soms lukte dat niet helemaal met de locatie. Want dan was er te weinig ruimte om het model meer naar voren te halen, en op die manier haar los te maken van de achtergrond. Waar ik dat meer geprobeerd heb is bij 2, 3 en 6. En dan bij 3 en 6 door de modellen niet recht voor de muur te plaatsen. Maar ik denk dat dat misschien nog wel meer had gekund.

Citaat:
5) Doet weinig voor het model, wederom trekt de omgeving het model bijna in zich op en hierdoor zou scherptediepte toch wel weer wat meer hiervoor hebben gedaan. Vanwaar heb je deze foto uitgezocht als favoriet? Het haar voor haar gezicht doet in dit beeld namelijk weinig en zodoende ben ik benieuwd naar de beredenering :)

Ik vond het haar voor het gezicht wel iets hebben. Een beetje op een ontspannen, nonchalante manier ofzo :+

Schemerdier

Re: [FOTO]Rock 'n Roll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:50

ik heb het gevoel dat de mensen wel een beetje 'rock and roll' gekleed zijn, maar de fotoshoot zelf ademt geen rock 'n roll gevoel uit, wat ik wel jammer vind!