Hierbij laat ik jullie een aantal van de foto's zien en opbouwende kritiek is natuurlijk welkom

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik heb even per foto een aantal aandachtspunten neergezet, dat is voor mezelf wat overzichtelijker

Deze foto werkt qua scherptediepte wel weer een stuk beter dan de rest. Model springt eruit ipv dat de achtergrond overheerst.
Met drukke achtergronden moet je altijd uitkijken dat het niet gaat overheersen t.o.v het onderwerp, wat het helaas bij veel beelden hierboven wel doet. Hoe was je aansturing tegenover je modellen? Het oogt een beetje ongemakkelijk vanuit mijn standpunt en ik denk dat je daar ook al een hoop mee had kunnen doen. Vooral lekker dooroefenen! Mijn tip zou zijn om meer met scherptediepte te gaan werken (veel mee spelen, kijken wat het voor verschil maakt in je beelden) en je mag wel wat meer gaan afkijken van de 'technisch correcte' belichting. Het mist wat spanning. Rock & Roll is juist wat ruiger en zwaarder, dat mag in je licht en/of nabewerking ook wel wat meer terug komen

Citaat:5) Doet weinig voor het model, wederom trekt de omgeving het model bijna in zich op en hierdoor zou scherptediepte toch wel weer wat meer hiervoor hebben gedaan. Vanwaar heb je deze foto uitgezocht als favoriet? Het haar voor haar gezicht doet in dit beeld namelijk weinig en zodoende ben ik benieuwd naar de beredenering