[VER]De laatste ronde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

[VER]De laatste ronde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 20:33

Na het verhaal 'De raad van 5', 'Schreeuw van de stilte' en 'Sound of silence' is het tijd voor het laatste verhaal: de laatste ronde. Jerric is van een stille en onzekere jongen, die overal ja en amen op zei, veranderd in een verbitterde Zelfvertrouwen, die het vertrouwen in de mens is verloren. Ook het geloof in zichzelf is hij kwijt, en deze wil hij terug vinden.

We spraken verschillende mensen die Zelfvertrouwen voorbij hadden zien racen. ‘’De idioot!’’ Arrogantie beaamde dit elke keer als hij het hoorde. ‘’Die jongen is dood. Helemaal alleen, met dat manke been, komt hij niet ver!” Angst viel hem in de reden. ‘’Het siert hem juist!’’ ‘’Nee, jij bent lekker. Jij maakt mensen alleen maar bang!”’ En ze kibbelde er elke keer weer over door. Ik was er mee opgehouden er wat van te zeggen, het maakte toch niks uit.

Ik maakte me zorgen over Zelfvertrouwen. Hij werd roekeloos nu hij zijn eigen geloof kwijt was. Ondanks dat Jarl niet meer leefde, was hij toch de grote winnaar geweest als je het nu bekeek. De raad dreigde uit een te vallen.

Ik kwam na een paar dagen aan een stuk door rijden, bij de grensstreek aan. Ik reed meteen door naar het huis van de leiders daar en mensen namen mijn paard over. Ik strompelde naar de deur, die open werd gedaan, door een verbaasde huisknecht. Hij zag dat het serieus was en hij begeleidde me naar de kamer waar zijn bazen zaten te vergaderen. Ik wachtte niet op toestemming om naar binnen te gaan, maar duwde de deur open. De heren stoven op, maar toen ze zagen dat ik het was, als iemand van de raad, werd er snel een stoel toegeschoven, waar ik dankbaar op neer zakte. Ik legde snel en kort uit
Afbeelding
wat er aan de hand was, en er werden werknemers op weg gestuurd om de leger leiders te instrueren. ‘’En jij, jij moet even rusten!”’ ‘’Nee! Ik ga mee!”’ Ik liet me niet tegen houden.

We waren dagen onderweg, we konden nu eenmaal niet sneller met zo’n grote groep ruiters. Het frustreerde me, die jongen gooide zich in de problemen als we hem niet tegen hielden. Boodschappers die ik op weg had gestuurd, sloten aan bij de groep en ik kreeg elke keer het zelfde te horen, ‘’ze maken zich klaar.’’ . Arrogantie en Angst waren het er nog steeds niet uit, maar ze legde het bij.

Eindelijk. We waren er. Mensen in de steden bij de grens, waren al in rep en roer en maakte zich klaar voor een eventuele oorlog. Dat betekende dat Zelfvertrouwen hier al was geweest. Mijn vermoeden werd bevestigd bij het raadshuis en we werden haastig onthaald. ‘’We weten het al. Die jongen heeft het al gezegd.’’ ‘’Waar is hij?’’ ‘’Hij is mee met de voorlinie.’’ De voorlinie was altijd een groep ruiters die naar de tegenstander reed om te proberen te praten. Mijn vader sloeg met zijn vuist op tafel. ‘’Had hem tegen gehouden!’’ De man maakte een gebaar van verontschuldiging. ‘’We hebben het geprobeerd, hij was niet meer voor rede vatbaar.’’ Mijn vader schudde zijn hoofd. ‘’Hij is gek geworden.’’ ‘’Gek van schuldgevoel.’’ ‘’Als de voorste linie terug is, gaan we op weg.’’ En mijn vader knikte.

We reden over de grens en mensen keken ons na. We hadden een witte vlag bij ons om aan te geven dat we geen slechte plannen hadden en dat we de voorste linie waren. Boeren weken opzij als we door hun dorpen reden en staarde ons na. Mijn bloed kookte en ik voelde geen vermoeidheid.

Ik maakte me met de dag meer zorgen. Ik had Zelfvertrouwen nu al een week niet meer gezien en hij was in een boze toestand weg gereden. Eigenlijk maakte ik me zorgen sinds het ongeluk met Jarl. Hij rekende zichzelf de schuld aan en het was voor hem een bevestiging dat er nu oorlog kwam. Ook met mijn vader lag hij steeds over hoop, hij vond dit geen oplossing, de Schreeuw moest worden uitgeroeid. Mijn vader vond van niet en ik baalde van de situatie. Ik kon nu zeker niet vertellen dat we samen een relatie hadden, mijn vader zou me opsluiten in mijn kamer voor de komende 10 jaar.
Het koninklijk paleis lag niet ver het land in. Met een halve dag rijden, waren we er. Ik had een ander paard, die nog fris was. Binnen de poorten van het paleis, werden onze paarden over genomen, maar niet afgezadeld. Een beetje zenuwachtig hiervan, dat was geen goed teken, gingen we naar binnen. De koning kwam al ons te gemoed gelopen. ‘’Jullie weten het dus. Mijn antwoord is nee.’’ Ik schrok van de harde klank in zijn stem. Achter de koning kwam een groep landgenoten naar ons toe gelopen. Ik herkende er een aantal als de harde kern van de Schreeuw. Ze lachte vuil. Ze probeerde me nog tegen te houden, maar ik stoof naar voren, zo goed en kwaad als het ging en mijn been toe stond. ‘’He Manke!’’ En de groep lachte en de koning ook. ‘’EEN KANS!” En ik stond nu stil voor het groepje. ‘’Jullie kregen een kans en die hebben jullie verpest!” De leider van de groep, was twee koppen groter dan ik zelf was, deed een stap naar voren. ‘’We hadden niet om die kans gevraagd.’’ “’Nee, maar dat was een kans die we jullie gaven om te blijven leven. Nu gaan we jullie uitroeien als een paar parasieten.’’ En de groep hoonde. Uit de groep maakte nog een jongen zich los. Ik herkende hem uit mijn droom bij de Auko’s. Het was hem, de moordenaar van Vertrouwen. Ik liet niks merken, maar de woede van de afgelopen dagen, borrelde op. ‘’Hey, jij hebt de landsheer vermoord!’’ En de groep Schreeuwers ging om me heen staan. Mijn woede spoot er in een keer uit en ik vloog de eerste naar de strot. Al gauw voelde ik overal klappen en schoppen. Ik werd opgetild en al spartelend werd ik mee genomen. Er was een harde klap en ik voelde niks meer.

In de verte zag ik een stofwolk. Ik en Liefde rende naar beneden en ook de rest van mijn mensen kwamen achter me aan. De ruiters kwamen dichterbij, ik kon de gezichten nu onderscheiden. Ik zag Zelfvertrouwen er niet bij. Er was een leeg paard en mijn hart werd koud. De ruiters zaten onder het stof en waren moe toen ze de poort binnen reden. Mensen hielpen ze van het paard en namen de paarden over. ‘’En?’’ ‘’Het is oorlog!”’ De voorste man stak me een vlag toe, die was besmeurd met bloed.

Koortsachtig was ik opzoek naar Zelfvertrouwen, ik kon hem niet vinden. Wat ik wel zag was de witte vlag, die niet zo wit meer was. ‘’Wat is er gebeurd?’’ Mijn vader liet de vlag door zijn vingers glijden, het bloed was vers en het liet strepen achter op zijn vingers. ‘’Waar is Zelfvertrouwen?’’ En het verhaal wat ik hoorde, maakte me misselijk. ‘’Bij de koning van het Zuiden, stond de harde kern van de Schreeuw. Ze herkende in Zelfvertrouwen de moordenaar van de landsheer en ze wouden hem grijpen. Zelfvertrouwen vocht als een leeuw, maar hij kon niet tegen een hele groep op. Bloedend en bewusteloos werd hij meegenomen naar de kerkers.’’ De hoofdman aarzelde. ‘’Hij wordt ter dood gebracht.’’

Ik werd wakker en mijn hoofd bonkte. Mijn ogen zochten naar licht, maar dat was er niet. Mijn hele lichaam bonkte en ik voelde opgedroogd bloed in mijn gezicht. Langzaam kwamen er flarden met herinneringen naar boven. Nu ik rustig was geworden, zag ik in hoe stom ik bezig was geweest. Het Zelfvertrouwen in Ureaup is weg, ik ben aan de kant van het Zuiden. Op deze manier was ons land reddeloos verloren.

Afbeelding

Ik zat met mijn beste mannen in een van de kantoren van de bunker van waaruit we gingen opereren. Het was een strategisch gelegen punt en er een kon een leger van een paar 1000 man overnachten. We waren hier heen gegaan, nadat we hadden gehoord dat het oorlog was. Liefde was ontroostbaar geweest toen ze hoorde wat er was gebeurd met Zelfvertrouwen. Snikkend biechtte ze op dat ze al een paar weken een relatie hadden. Het verbaasde me niks en ik vond het ook niet erg. Ik kon me een ergere schoonzoon wensen, al was ik nu niet zo blij met hem. ‘’Vader?’’ Liefde stond achter me. ‘’Waarom heeft u mij niet geroepen?’’ Ze schoof een stoel bij en ging zitten. ‘’Jij bent een meisje, dit zijn mannen zaken.’’ ‘’Nietes, het gaat over mijn vriend en ik weet dondersgoed hoe je goed oorlog moet voeren.’’ Nu pas zag ik wat ze had gedaan, haar haren had ze samen gebonden in vlechten aan de zijkant van haar hoofd. Ze had geen jurk meer aan, maar een hemd en een leren hesje, wat ze uit de spullen van Zelfvertrouwen moest hebben gehaald. Het meest was ik geschrokken van de broek die ze aan had. Ik had nog nooit een vrouw in een broek gezien, maar ze had wel haar eigen laarzen aan. ‘’Wat zijn dit voor fratsen?’’ ‘’Fratsen? U weet dat u het zonder mij niet gaat redden.’’ Ik slikte moeizaam. ‘’Nou, nee, ja, wat bedoel je?’’ ‘’Liefde is sterk genoeg om het zelfvertrouwen in een mens te doen afbrokkelen. We hebben liefde nodig om het Zuiden te kunnen verslaan en het Zelfvertrouwen terug te halen.’’

Vero

Re: [VER]De laatste ronde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 10:39

Leuk gedaan :D

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:41

leuk stuk weer, zelfvertrouwen is op rooftocht lijkt het wel. :D

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 19:40

De kans dat hij zelf dood gaat is aanzienlijk groter dan dat hij hun vermoord :')

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:30

klopt, omdat zijn wond nog steeds niet verbonden is geloof ik. :)* hij gaat gewoon dood door bloedvergifteging. O:)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:16

Ja :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 19:31

De wond aan zijn been bedoelen jullie? Die is wel verzorgd, in de weken na de toestand := Had ik er alleen niet bij gezet :P

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:02

ohw :') nou dan gaat hij dus niet dood van bloedvergiftiging :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 20:05

Wat niet is, kan nog komen :') Ik zuig het allemaal maar uit mijn duim, maar alles valt (eng) goed samen _O-

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:28

1 ding is nog een mysterie voor mij, waarschijnlijk voor altijd :') Waarom red Jarl hem eerst om hem daarna te willen vermoorden :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 21:20

BeSen schreef:
1 ding is nog een mysterie voor mij, waarschijnlijk voor altijd :') Waarom red Jarl hem eerst om hem daarna te willen vermoorden :')

Het winnen van vertrouwen om hem daarna eigenhandig te vermoorden. Hij wilde het persee zelf doen en de moord op zijn oom en later zijn vader te wreken :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:20

Oke bedankt voor de uitleg :j

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 21:24

Kleine moeite hoor, snap dat het onduidelijk was :P

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 20:33

Ik kon niet tegen haar op en ik gaf mopperend toestemming. ‘’Waar waren we gebleven?’’ We bespraken de laatste dingen en we wensten elkaar succes. We zouden elkaar niet meer zien, tot na de eerste slag, als we het overleefde natuurlijk. Die laatste gedachten probeerde ik weg te duwen.

Ik wist niet hoelang ik er al zat, in die kerker. Niemand anders was aanwezig en ook kwam er niemand langs. Ik voelde me eenzaam en verlaten door iedereen, zelfs de gedachten aan Liefde gingen voorbij en ik werd somber, zo somber dat ik mezelf van kant had gemaakt als ik die kans had gekregen. Ik begon te schreeuwen om iemand, maar niemand kwam. Ik schreeuwde me schor en ik beukte tegen de tralies aan, maar het werkte niet. Ik zakte tegen de tralies in een en ik viel in een diepe en droomloze slaap.

We maakten ons klaar, het duurde wel een aantal dagen voordat iedereen zo ver was. In de vroege ochtend van dag 4 vertrokken we, ik zat op een van de paarden van mijn vader. Mijn eigen paard was niet geschikt voor op het slagveld. Van binnen voelde ik me bang, dit was de eerste keer dat ik echt mee vocht. Mijn paard knabbelde te vrede op het bit, hij wist niet wat hem te wachten stond. Ik zelf eigenlijk ook niet, maar ik kon me er niet onder ontspannen, zoals hij het wel kon. Af en toe gluurde ik opzij, mijn vader zat met een vast beraden grimas op zijn eigen paard.

We reden in de richting van de grens. Er vlak voor stopte we. Ik wenkte een van mijn mannen, die zijn trompet tevoorschijn haalde. Op mijn knikje begon hij. Hij begon met de traditionele melodie waarmee je aankondigde dat je op oorlogspad was. In de verte kwam een antwoord. Hierop reden we de grens over. ‘’Het is nu serieus.’’ Mijn mannen knikte. Ze reden langs de lange rij met andere ruiters en vertelde dat iedereen nu paraat moest staan.

Er gebeurde niks. Gewoon helemaal niks. Waar ik altijd de voorstelling had gehad dat, zodra je de grens over stak, werd bestoven van alle kanten, gebeurde er gewoon niks! We reden door en het is dat je wist dat je de grens over was, anders had je niks gemerkt. Wel reden er nu wat ruiters voor ons uit, die ons zouden waarschuwen als er vijandelijke ruiters kwamen.

Ik werd ruw wakker en ik werd meegenomen. ‘’Hey!’’ Ik schrok en wilde me los rukken. Ik kreeg een klap en mijn neus begon te bloeden. Ik hield me nu timide en ik werd naar boven geleid, door een aantal donkere gangen en we stopten bij een zware deur. Dit deed me denken aan mijn eerste ontmoeting met de raad. Een ontmoeting die wel op iets goeds was uitgelopen.
Ik stond nu alleen in de kamer, mijn bewaker had me alleen gelaten. ‘’Zo.’’ Uit de schaduw stapte de koning van het Zuiden, ik herkende hem aan zijn kroon. ‘’Dus jij bent Jerric?’’ Ik moest wennen aan het feit dat hij mijn eigen naam gebruikte. ‘’Ja, wij doen niet aan die zogenaamde raad.’’ Hij zag dat ik er door verrast was. ‘’Die onzin van jullie Stille.’’ Ik zei niks. ‘’Wij, van het Zuiden, zijn officieel bekeerd tot de Schreeuw.’’ Stilte. ‘’Wij hebben meer met het feit dat je, je mond open doet als je er iets dwars zit. Wij houden ons niet stil. Wij hebben dat nooit gedaan.’’ Stilte. ‘’Dus, doe je mond eens open, Stille, wat zit je dwars. ‘’IK BEN GEEN STILLE!” Ik schreeuwde nu. De koning schrok nu op zijn beurt. ‘’Waarom ben jij anders bij die Raad?’’ ‘’Omdat ik een pest hekel heb aan de Schreeuw. Niet om wie ze zijn, maar om wat ze hebben gedaan!’’ Ik schreeuwde nog steeds, maar het was al wat zachter. ‘’Om wat ze hebben gedaan?’’ De koning lachte schamper. ‘’En wat is dat dan wel?’’ ‘’Honderden burger slachtoffers gemaakt, Vertrouwen vermoord, Wijsheid vermoord.’’ ‘’Maar jongen toch, heb je het nog steeds niet door?’’ ‘’Alles wat er met jullie als Raad gebeurd, is een reactie op de gebeurtenissen in jullie land?’’ Hij legde het uit alsof hij het tegen een kleuter had.

Met alle branden en de opstand, is het Vertrouwen verdwenen. Vertrouwen is daarom vermoord. Toeval, of het lot, hoe je het wil noemen. Daar voor in de plaats is Zelfvertrouwen gekomen, wie anders dan jezelf kan je vertrouwen in deze roerige tijden. Mensen zijn door waanzin gedreven, de Wijsheid is verdwenen. Vermoord. Daarvoor kwam slimheid, logisch redeneren is toch heel wat anders dan Wijsheid. Het geloof is de aanstichter van het hele probleem, hij is daarom vermoord door jullie zelf. Het is geen geloofskwestie meer, het is nu een kwestie vanwege macht. Mensen worden hierdoor Arrogant, daarom is hij gegroeid. Angst heerst er overal, Angst is daarom ook zelfverzekerder en sterker geworden. Maar jullie hebben Liefde toegevoegd. Liefde.

Liefde, ik merkte dat mijn hart koud werd. De koning had er duidelijk niks mee.
Liefde.

Daarmee willen jullie deze oorlog winnen. Liefde is dan ook het enige wat Zelfvertrouwen kan doen afbrokkelen. En aangezien wij nu jou hebben, Zelfvertrouwen, zijn wij aan de winnende hand. Jij bent als het ware de koningin tijdens het schaken, met jou kunnen we alles.

Ik was verbijsterd. Op deze manier had ik het nooit bekeken. Als een vis op het droge, stond ik daar naar lucht te happen. ‘’Neem hem mee.’’ En vanachter de deur kwam de wacht tevoorschijn en die trok me mee. Mijn benen konden het niet bij benen en ik werd meegesleept als een lappen pop.
‘’Vader?’’ Ik reed naar voren. ‘’Wie wordt eigenlijk het vijfde lid?’’ Mijn vader keek nu naar mij. ‘’Ik weet het niet.’’ Ik schrok van het antwoord, zonder het vijfde lid stonden we een stuk minder sterk, zeker nu Zelfvertrouwen aan de andere kant was.

Ik kwam weer bij in mijn kerker. Ik was met mijn hoofd tegen een stenen pilaar geslagen, dat was tenminste het laatste wat ik me kon herinneren. Tegen de muur aangeleund, kwam ik overeind. Zo bleef ik een tijdje staan, terwijl er een plan in mijn hoofd grote vormen aan nam. Het verhaal wat de koning mij had verteld, had de doorslag gegeven.

Het vijfde raadslid, het spookte al vanaf het begin af aan door mijn hoofd. Wie of wie? Wie is er geschikt als…? Ja, als wat eigenlijk? We hadden de Liefde en straks ook de Zelfvertrouwen. Daar was ik van overtuigd. Angst was een belangrijke spil en ook Arrogantie, de kracht om voor jezelf te kiezen.

Afbeelding

Ik hoorde voetstappen mijn kerker naderen en ik strompelde snel naar de tralies waar ik nonchalant tegen aan ging leunen. De koning was het dit keer zelf. ‘’Ben je weer een beetje helder?’’ Zo dapper als ik kon knikte ik. ‘’Jullie gaan niet bepaald netjes met me om, als ik al zo belangrijk ben voor jullie.’’ De koning was even van zijn stuk gebracht. ‘’Op deze manier kleineren jullie het zelfvertrouwen wat iemand heeft, iets wat in mijn geval, gevaarlijk kan uitpakken.’’ Ik zag dat de koning stond te twijfelen. ‘’Oke, kom mee dan.’’ Hij opende de tralies en zo recht als ik kon, liep ik stijf met hem mee. We gingen de trap op, ik trok me de trap op met behulp van de leuning. ‘’Wat is dit!?’’ Een van de Schreeuwers, die ik al wel eerder had ontmoet hier, kwam naar voren gestormd. ‘’Hij moet dood!”’ Ik weerde zijn hand. De koning greep in. ‘’Niet zolang we hem nog kunnen gebruiken!’’ Hij fluisterde snel in het oor van de schreeuw wat hij van plan was. Ik werd warm van binnen toen ik het hoorde, maar ik liet het niet merken. Het maakte me steeds meer sterker en het koste me geen moeite meer om het ook te laten zien.

We zagen in de verte het kasteel opdoemen. Een kilometer of twee daar van af stopte we. ‘’Hier slaan we ons kamp op!’’ En iedereen ging zijn paard afzadelen. ‘’Waarom hier, vader? Hier kunnen ze ons zien!’’ Hij knikte. ‘’En wij hun ook.’’ Hiermee draaide hij zich om en liep in de richting van een groep mannen die zich hadden verzameld tot een grote groep. Mijn vader gaf instructies en daarmee renden ze weg, in de richting van het kasteel. ‘’Wat gaan die doen?’’ ‘’Spioneren.’’

Ik werd meegenomen naar de kamer van de koning. Hij woonde op een van de bovenste vertrekken en je had een wijds uitzicht. ‘’Daar staan je vrienden.’’ Het woord vrienden sprak hij spottend uit. Ik ging naar het raam en leunde er nonchalant uit. ‘’Nou, mooi hoor. En wat kan ik hier nu mee?’’ De koning kwam naast me staan en legde zijn hand op mijn schouder. ‘’Hiermee kan je de keuze maken.’’ ‘’De keuze?’’ ‘’Ja, de keuze die ik je nu geef. Of je hoort bij hun en je blijft mijn gevangene of je kiest voor onze kant, die van de schreeuwers en je krijgt een groot stuk land en je wordt rijk.’’

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:07

Goed stuk en ben benieuwd wat er in het volgende stuk komt, welke keuze zelfvertrouwen maakt.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-16 20:11

‘’En als ik de keuze niet wil maken? Dat beide keuzes me niet aanstaan?’’ Ik hield mijn adem in, ik wist niet hoe hij hierop zou reageren. De koning zijn mond viel open, hij was het vast niet gewend dat mensen hem tegen spraken. ‘’Dan, dan, dan!’’ Hij draaide zich om en ging zitten op een van de stoelen achter het enorme bureau. Hij klapte twee keer in zijn handen en een bediende kwam binnen. ‘’Breng meneer naar zijn kamer!’’ De bediende pakte me bij mijn schouder en ik werd stribbelend weg gebracht.

De spionnen kwamen pas na twee uur terug. Moe en bezweet vielen ze neer in de tent van mij en mijn vader. ‘’Hebben jullie nieuws?’’ En ze hijgde. ‘’Ja, we hebben die jongen zien staan.’’ ‘’Zelfvertrouwen?’’ De mannen knikte. ‘’Waar?’’ Ik viel uit van opluchting, dan was hij in ieder geval niet dood. Dode konden niet staan. ‘’In het venster van de koning.’’ Ik schrok van het antwoord, betekende dat hij was overgelopen?

Ik hoorde zonder er op te reageren het verhaal aan. Dat hij daar stond, kon van alles zeggen. Hij kon zijn overgelopen, hij kon daar worden vast gehouden… Mijn hoofd sloeg op hol. Ooit was er iemand overgelopen. Woede. Een sterke man die altijd in de havens had gewerkt en vrij opvliegend was. Daarom was het Zuiden vaak boos, ze hadden de Woede bij zich. Van mij mochten ze hem houden, maar Zelfvertrouwen niet. Ten eerste hadden we Zelfvertrouwen nodig, en ten tweede, hij kon Liefde niet zo laten stikken!

De bediende duwde me de kamer in en de deur sloot achter me. Ik beukte tegen de deur aan en rammelde aan de klink, maar hij gaf niet mee. Ik zat opgesloten, alweer. Deze keer was het een groter probleem, als het leger het kasteel komt overnemen, zullen ze me moeten zoeken. Het was vanzelf sprekender dat ik in de kerker zat dan bij de koning op de verdieping. Ik ging zitten op het bed dat was opgemaakt. Ik veerde weer op en ging de kamer onderzoeken. Daarna ijsbeerde ik in de kamer, na vier passen moest ik al weer omdraaien.

‘’Vader?’’ De spionnen waren weg en ik zat enorm met twijfels in mijn maag. Er klonk een hummend geluid als antwoord. ‘’Denkt u dat Zelfvertrouwen is overgelopen?’’ Mijn vader draaide zich om van de spullen waarin hij zat te rommelen. ‘’Ik weet het niet.’’ Ik schrok van het antwoord, als mijn vader het niet wist, wie moest het dan weten? ‘’Ik weet het niet, maar ik hoop van niet. Dan zijn we namelijk verloren.’’ Ik rende naar buiten en ik plofte neer buiten het kamp. De tranen stroomde over mijn wangen.

Ik was geschrokken van de reactie van Liefde. Ik besloot haar achter na te gaan. Na een flinke tijd zoeken, zag ik haar zitten. Het was niet meer dan een hoopje verdriet en mijn hart brak. Zachtjes sloop ik dichterbij en ik plofte naast haar neer in het zand. Ik trok haar tegen me aan. ‘’Ik wou dat ik je kon helpen!’’ Ze snotterde. ‘’Hoe bedoel je?’’ Ik was verbaasd door haar opmerking. ‘’Ik zit hier nu te huilen als een klein kind.’’ ‘’Helemaal niet!’’ Ik sprak haar streng toe. ‘’Nu moet je eens goed luisteren, je bent mee om onder andere te helpen met het verslaan van het Zuiden, dat doen heel veel mensen je niet na.’’

Ik wist niet hoelang ik er al zat. De ramen waren smoezelig en lieten niet al te veel licht door. Af en toe werd er eten om de hoek geschoven en werd het ook weer opgehaald als ik er niks mee had gedaan. Ik durfde het niet te eten, bang dat het vergiftigd was. Al gauw werd ik magerder. Na een paar dagen, ik wist niet precies hoeveel, kwam de koning me halen. ‘’En, weet je het al?’’ Ik knikte. ‘’Nou, wat doe je?’’ ‘’Dat zeg ik u niet, niet hier.’’ Ik werd weer terug gebracht naar mijn kamer. Ik wist wat de keuze inhield als ik voor mijn eigen land koos, dan werd ik ter dood gebracht. Maar ik wilde ook niet kiezen voor het land van de Schreeuwers.

Het was besloten. Morgen gingen we aanvallen. Er kwamen heel wat ridders kijken bij ons kamp, maar ze bleven op een afstandje staan. We gingen zelf de eerste stap zetten, we hielden de eer aan onszelf. Die nacht kon ik dan ook niet slapen. Ik was bang voor wat er komen ging. Het kon soms wel dagen duren, voordat een slag was beslist. Ook kon ik niet slapen doordat mijn vader snurkte. Ik piekerde daar in mijn eentje en besloot naar buiten te gaan. Ik schoot mijn laarzen aan, we sliepen allemaal in onze kleding en ik sloop naar buiten. Ik wist de wacht te ontwijken en ik liep naar het bos. Ik wist dat ik gevaarlijk bezig was, maar het kon me even niks schelen. Ik volgde het pad waar ik op liep en ik kwam uit bij de bosrand, waar ik een vrij uitzicht had op het kasteel. Ik besloot er om heen te gaan lopen.

Ik stond naar buiten te staren. Ik sliep ook niet meer, van de stress die deze situatie met zich meebracht. Mijn benen waren te moe om nog te gaan lopen. Het raam was smoezelig en ik had geen poging gedaan om het schoon te maken. Omdat ik toch niks te doen had, maakte ik het schoon met mijn mauw. Ik moest flink kracht zetten en het piepte toen ik het schoonmaakte. Er viel nu meer maanlicht naar buiten en voor het eerst zag ik dat ik aan de buitenkant van het kasteel was geplaatst. Ik zag de kasteel tuinen, het zag er onverzorgd uit. In de glorie tijden van het Zuiden, moet het er goed hebben uitgezien.

Mijn nieuwsgierigheid won het van de angst die zich in mij had genesteld en ik besloot naar de kasteeltuinen te lopen. In de schaduwen viel ik niet op, dat wist ik. Ik had vroeger vaak krijgertje gespeeld met de kinderen die om het kasteel woonde. Achter een van de ramen was beweging te zien, ik hield mijn adem in. Ik sloop door tot aan de fontein, waar ik in ging zitten en me verschool achter de rand. Mijn ademhaling ging snel en gehaast, ik had spijt dat ik weg was gegaan uit het kamp. Ik had geen wapens bij me en was overgeleverd aan het lot.

Ik had een groot deel van het raam schoon gemaakt, ik zag nu wat bewegen buiten. Het dier of het mens, ik wist het niet, sloop naar de fontein. Ik hield mijn adem in, ik was bang. Wat was het? Wie was het? Het kwam voorzichtig omhoog, ik zag blonde haren. Blonde haren? Blonde haren van een vrouw? Liefde? Ik begon tegen het raam te bonken.

Ik besloot, nu ik er toch was, een blik te werpen op het kasteel. Ik zag een jongen achter het raam staan, ik dook weer weg. Ik hoorde gebonk en ik bleef aan de grond genageld staan. Ik keek weer en nu maakte mijn hart een sprongetje. Het was Zelfvertrouwen! Maar hij zag er niet goed uit. Hij was mager, had ingevallen wangen, flinke wallen onder zijn ogen, er zat opgedroogd bloed op zijn gezicht en zijn kleren waren kapot.

De deur achter me vloog open. ‘’Hola, wat is dit?’’ De wacht trok me bij het raam weg. Hij staarde door de schone vlek naar buiten, maar zag niks. Tenminste, dat hoopte ik. Ik begon te worstelen, om het af te leiden. Hij sloeg met zijn vlakke hang tegen mijn slapen aan, en nog een keer, en nog een keer. Er kwamen nu vuisten bij kijken en ik viel tegen het raam aan. Ik liet een veeg bloed achter, dat was ook het laatste wat ik zag toen ik naar de grond zakte en mijn bewustzijn verloor.

Ik zag nog dat Zelfvertrouwen tegen het raam viel en dat er bloed achter bleef. Ik draaide me om en zonder op te letten, rende ik weer naar het bos. In een rechte streep rende ik terug naar het kamp, waar de wachten me nu wel zagen. Ze vingen me op en vroegen boos of alles wel goed met was. ‘’Ik moet mijn vader spreken, nu!’’ Spartelend werd ik naar de tent gebracht en mijn vader sprong overeind. ‘’Wat is dit?’’ Hij trok ook snel zijn laarzen aan en nam me over van de wachten. ‘’Ze gaan hem vermoorden!”’ ‘’Wie?’’ Maar aan de blik in mijn ogen had hij genoeg gehad.

Ik gaf de wachten het commando om iedereen wakker te maken en te zeggen dat ze zich klaar moesten maken. In stilte bad ik, dat die jongen het nog wat langer kon volhouden, we hadden tijd nodig om ons te mobiliseren. Ook ik ging aan de slag, ik zadelde paarden en gaf ze over aan de mannen van wie ze waren. Achter het kamp steeg iedereen op en ik sprak ze toe. Ik beschreef het plan wat ik had bedacht, samen met andere leiders. Ook legde ik kort uit waarom we het nu deden, in plaats van te wachten tot morgen ochtend.

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:26

ben wel nieuwsgierig wie nu de vader is van degene in het kamp :) Denk nu dat Liefde in het kamp is en ik dacht altijd de koning haar vader was en die is nog op het kasteel dus wie is dan de vader in het kamp? :o

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-16 20:49

gerlienke schreef:
ben wel nieuwsgierig wie nu de vader is van degene in het kamp :) Denk nu dat Liefde in het kamp is en ik dacht altijd de koning haar vader was en die is nog op het kasteel dus wie is dan de vader in het kamp? :o

Er zijn 2 koningen. De koning van Ureaup, de vader van Liefde en de koning van het Zuiden, die houdt Zelfvertrouwen gevangen.

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 21:37

Ah, nou begrijp ik het. Had niet goed opgelet met lezen,bedankt voor de opheldering.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:42

leuk stuk :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 15:46

Huhuh, mijn laptop is gecrasht. Ik heb gelukkig het grootste gedeelte op bokt staan, dus ik ga er binnenkort weer mee verder. Ik heb het namelijk ook erg druk met schoolwerk :(

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:06

Balen zeg, niet fijn als je alles kwijt bent, lang leve bokt op deze manier dan *\o/* Succes met je schoolwerk hopelijk word de drukte snel minder en heb je snel vakantie. :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 09:35

Jaa, ik heb nog deze week veel toetsen en verslagen, ben helaas vandaag ziek door enorme migraine, al zo'n drie dagen. Volgende week is zo'n laatste weekje waarin je niks doet :P Moet dan wel een aantal avonden werken, maar dat vind ik alleen maar leuk :P

Helaas, ik was ook met een nieuw verhaal bezig, door een nummer van Fall out Boy waar ik acute inspiratie van kreeg. Maar die is dus ook weg :P

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 17:13

Nou, ik heb eindelijk mijn laptop terug. Ik ga nu weer verder :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 17:14

Haha, wel fijn dat je laptop weer terug is. :D