[FOTO] Eerste fotoshoots van Circefotografie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pinici

[FOTO] Eerste fotoshoots van Circefotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 11:19

Hoi!

Ik heb de afgelopen week mijn eerste serieuze fotoshoots gehad en vond het hartstikke leuk. Ik wil de foto's dan ook graag met jullie delen, misschien dat iemand nog tips heeft zodat we er nog wat van leren :D

Shoot 1, avondshoot:
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Shoot 2:
3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Shoot 3:
6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Shoot 4:
9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Heel erg bedankt voor het kijken, en tips zijn altijd welkom :)

_KiMbErLeY_

Re: [FOTO] Eerste fotoshoots van Circefotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 21:55

Vanaf shoot 3 en 4 vind ik de fotos leuker qua setting ed. Maar zijn ze wel onscherp...
En naar mijn smaak vind ik de fotos ook te donker.

Erg jammer dat de laatste foto niet scherp is, dat was anders mijn favoriet geweest!

Lekker blijven door oefenen!

Eepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 21:58

Ik vind persoonlijk sommige foto's iets te donker... Foto 6 is echt supermooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:19

Je bent zeker goed op weg!!

Pinici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 14:19

Dankjulliewel allemaal! Ik heb ze even via een andere computer bekeken en ze zijn inderdaad erg donker als ik het zo op deze bekijk, terwijl ze op mijn andere laptop wel goed belicht lijken... Heeft iemand enig idee hoe dit kan? :o

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:14

Sommige zijn flink donker.
Ik denk omdat jouw beeldscherm te licht staat of dat er iets mis gaat met bewerken/uploaden.

Maar 6 bijvoorbeeld vind ik gaaf! :D

Pinici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 22:26

Dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:08

Probeer de flitser niet in te schakelen bij paardenfotografie.
Op de 1e foto zie je gelijk het effect; een geel/groene reflectie in de ogen van het paard.

Verder zie ik hier en daar foto's waarbij je net de hoeven van het paard hebt afgesneden.
Houd die foto's iets ruimer in uitsnede als je ze maakt. Bijsnijden kan altijd nog, maar extra voeten erop zetten is lastiger ;)

Foto 9 vind ik heel mooi gemaakt :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:18

Probeer je beeldscherm goed te kalibreren voor je ermee aan het werk gaat. Daarnaast hebben laptopbeeldschermen als probleem dat de mate van belichting en kleurechtheid verschil met de mate waarin het beeldscherm gekanteld is. Alleen laptops met speciale schermen doen dit beter.

Zelf werk ik voor het bewerken van foto's met een groot, losstaand beeldscherm. Dit geeft een meer constant beeld.

Pinici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 16:34

Femke schreef:
Probeer de flitser niet in te schakelen bij paardenfotografie.
Op de 1e foto zie je gelijk het effect; een geel/groene reflectie in de ogen van het paard.

Verder zie ik hier en daar foto's waarbij je net de hoeven van het paard hebt afgesneden.
Houd die foto's iets ruimer in uitsnede als je ze maakt. Bijsnijden kan altijd nog, maar extra voeten erop zetten is lastiger ;)

Foto 9 vind ik heel mooi gemaakt :)

Dankjewel voor al je tips! Hier kan ik echt heel veel mee. Vooral dat van de hoeven die ik steeds net afgesneden heb was me zelf nog niet opgevallen, echt hele fijne tip :o Ik kijk altijd met heel veel bewondering naar jouw foto's, jij zorgt er echt voor dat elk paard er als een prachtbeest op staat. Zo knap vind ik dat!

Ik had inderdaad de flitser gebruikt, we hadden s'avonds afgesproken, en het was erg bewolkt + de schemering zorgde ervoor dat er niet zo veel licht was. Mijn diafragma kan niet lager dan 5.6 als ik volledig wil inzoomen. De iso had ik al wel een heel stuk omhoog gedaan, en een sluitertijd van 30, als ik mijn sluitertijd nog langer maak krijg ik geen scherpe foto als ik gewoon uit de hand schiet om het maar even zo te zeggen. Hoe doen jullie dat? Of is mijn diafragma echt het probleem, en is in de schemering foto's maken hierdoor gewoon eigenlijk niet goed te doen?

Pinici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 16:36

maaikemuis schreef:
Probeer je beeldscherm goed te kalibreren voor je ermee aan het werk gaat. Daarnaast hebben laptopbeeldschermen als probleem dat de mate van belichting en kleurechtheid verschil met de mate waarin het beeldscherm gekanteld is. Alleen laptops met speciale schermen doen dit beter.

Zelf werk ik voor het bewerken van foto's met een groot, losstaand beeldscherm. Dit geeft een meer constant beeld.

Ik ga even opzoeken hoe ik mijn scherm kan kalibreren! Heel erg bedankt voor alle tips. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:23

Pinici schreef:
Dankjewel voor al je tips! Hier kan ik echt heel veel mee. Vooral dat van de hoeven die ik steeds net afgesneden heb was me zelf nog niet opgevallen, echt hele fijne tip :o Ik kijk altijd met heel veel bewondering naar jouw foto's, jij zorgt er echt voor dat elk paard er als een prachtbeest op staat. Zo knap vind ik dat!

Ik had inderdaad de flitser gebruikt, we hadden s'avonds afgesproken, en het was erg bewolkt + de schemering zorgde ervoor dat er niet zo veel licht was. Mijn diafragma kan niet lager dan 5.6 als ik volledig wil inzoomen. De iso had ik al wel een heel stuk omhoog gedaan, en een sluitertijd van 30, als ik mijn sluitertijd nog langer maak krijg ik geen scherpe foto als ik gewoon uit de hand schiet om het maar even zo te zeggen. Hoe doen jullie dat? Of is mijn diafragma echt het probleem, en is in de schemering foto's maken hierdoor gewoon eigenlijk niet goed te doen?

Bedankt voor je lieve compliment <3

Als het 's avonds zo donker is, is de beste oplossing: een andere dag/tijdstip pakken.
Want het is dan gewoon "te" donker om echt fijn te fotograferen en de bewegingen van het paard te bevriezen.

Fotografie heeft wat dat betreft z'n beperkingen.