[FOTO] MA- fotografie, wat vinden jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

[FOTO] MA- fotografie, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 14:58

Ja, beetje een suffe titel, maar beter kan ik het niet verwoorden.
Ik ben nu begonnen aan 5 maanden stage dus kan helaas weinig foto's maken op dit moment denk ik, maar dat neemt niet weg dat ik geen tijd heb om er mee bezig te zijn. :+

De afgelopen tijd heb ik nog veel plaatjes geschoten (nu 2 á 3 weken geleden) en ik ben toch wel heel benieuwd wat jullie er van vinden!
Ik moet er wel bij zeggen; ik hou zelf wel van wat 'aparts' op mysterieus, dus sommige foto's waar een ander misschien niet enthousiast van is, heb ik dus juist bewust voor gekozen. (don't worry, ik bewerk deze foto's vaak op verschillende manieren zodat diegene voor wie de foto's zijn zelf kan beslissen welke hij/zij het mooist vind.) :)

ISO 160
135 mm
F/2.8
1/4000

Afbeelding

ISO 250
110 mm
F/2.8
1/2000

Afbeelding

ISO 1250
150 mm
F/2.8
1/4000

Afbeelding

ISO 2000
105 mm
F/4.5
1/2000

Afbeelding

ISO 2500
200 mm
F/4.5
1/200

Afbeelding

ISO 1600
180 mm
F/5
1/800

Afbeelding

ISO 6400
70 mm
F/5
1/800

Afbeelding

ISO 500
200 mm
F/5
1/1250

Afbeelding

ISO 1600
100 mm
F/5.6
1/4000

Afbeelding

ISO 1000
150 mm
F/5.0
1/50

Afbeelding

De NIET paarden foto's (op de pup na) zijn overigens gemaakt in de dierentuin. :+ Veel donkere ruimtes en een regenachtige dag.

Dus... Wat vinden jullie er van? Tips? Tops? Ik hoor ze graag allemaal! :D

Thesserd

Re: [FOTO] MA- fotografie, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 08:47

Foto 1 = mooi, maar jammer dat de vrouw wat krap weggesneden is (of wrs niet weggesneden, maar foto is zo denk ik :P ), ook vind ik die foto wat te warm qua kleuren. Witbalans lijkt niet helemaal in orde zeg maar. Foto kan m.i. met iets meer/betere bewerking een erg strakke plaat worden :D

Foto 2 mist net de blik van het paard en vind ik wat flets. Ook mag die wat scherper van mij

Foto 3 niks op aan te merken :D Leuke foto om te hebben van je paard.

Foto 4 vind ik qua sfeer erg mooi, maar ik mis de ogen van het paard. Persoonlijk zou ik dat gedeelte van de foto weer iets lichter maken. Nu is de foto een beetje 'dood'.

Foto 5 was mooier geweest als die boomstam net niet achter het hoofd van die foto zat. Dan was de foto wat rustiger, de vogel iets meer geisoleerd :j

De 2 foto's daarna heb ik niet zo veel mee, vind die eerste vogel maar griezelig :') en de foto van de vis vind ik ook wat 'dood'.

Foto van jongen met pony; zou ik bovenaf iets afsnijden, en als het kon onderaan iets er bij haha.

Foto van de pup vind ik erg leuk, alleen qua witbalans ook iets te warm. Zou misschien ook rechts iets meer ruimte zien en links iets minder voor een iets spannendere compositie :j

Laatste foto mooi, alleen qua focus was misschien mooi geweest als er iets meer hoofd scherp was, zeker ook dat puntje op zijn neus. Die is juist interessant denk ik, voor dat dier :D

- nou is dit allemaal best kritische kritiek hoor, al met al schiet je leuke plaatjes.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 10:02

Bedankt! Altijd goed om kritische tips etc te krijgen! :j Light room ben ik nog altijd niet zo heel handig mee, maar dat is een kwestie van blijven proberen. :+

Bedankt in elk geval!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:35

Zo veel mogelijk doen helpt idd! En hoe lang je ook bezig bent, er blijft altijd ruimte voor verbetering :D Daarnaast is het deels ook een kwestie van smaak. Je moet het uiteindelijk voor jezelf doen, hoe je het zelf mooi vindt. Niet voor een ander.

Lightroom is wel een lekker programma, maar idd wennen. Dingen waar ik zelf niet uit kom in Lightroom doe ik daarna gewoon in Photoshop :')

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:46

Vind vooral de laatste 4 foto's heel mooi!
(En niet alleen omdat Jesse en Macho op een van die foto's staan O:) Animal event? )

De eerste vind ik inderdaad wat warm, maar je gaat echt de goede richting op denk ik! Keep up the good work *D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 11:57

Photoshop kan ik heel goed in werken idd, maar mijn laptop pakt het niet meer.. :( *spaart voor een goede laptop!*

ODonoghue, nee iets oudere foto, die van Jesse! Horse Event! Ik was een bokt fotograaf. Had bij deze show van Nalanta gevraagd of ik de ring in mocht (bit piste), dit mocht! Maar ik moest wel bij de ingang blijven zegmaar.

Bedankt beiden! Er zijn nog veel meer foto's waar ik zelf erg trots op ben. :j nu helaas een half jaartje weinig fotograferen maar wil dit zeker weer oppakken! En vooral ook cursussen gaan volgen.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:58

LoveUggs schreef:
Photoshop kan ik heel goed in werken idd, maar mijn laptop pakt het niet meer.. :( *spaart voor een goede laptop!*

ODonoghue, nee iets oudere foto, die van Jesse! Horse Event! Ik was een bokt fotograaf. Had bij deze show van Nalanta gevraagd of ik de ring in mocht (bit piste), dit mocht! Maar ik moest wel bij de ingang blijven zegmaar.

Bedankt beiden! Er zijn nog veel meer foto's waar ik zelf erg trots op ben. :j nu helaas een half jaartje weinig fotograferen maar wil dit zeker weer oppakken! En vooral ook cursussen gaan volgen.

Oaaahhh jaloers, nalanta is geweldig! <3 heb ze een paar keer mogen ontmoeten, Jesse herkent me al :+