[FOTO]Whipsnade Zoo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

[FOTO]Whipsnade Zoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 11:50

Goedemiddag bokkers,

ik ben afgelopen week met school in Engeland geweest en we zijn een dag naar de Whipsnade Zoo geweest. Ik zit op het Groenhorst in Barneveld en Whipsnade is een bijzondere dierentuin als het gaat om dierenwelzijn. Het is enorm groot en de dieren hebben enorme verblijven, die in de buurt komen van hun natuurlijke leefgebieden. Een bezoekje kon dus niet uit blijven :P Ik had een camera mee van mijn tante, een digitale camera, terwijl ik een spiegelreflex ben gewend. Om toch mijn fotografie skills te verbeteren, wil ik graag een topic openen. Als er tips zijn voor het bewerken, ik heb de originele foto's nog. Maar let op! Ik ben een enorme beginneling als het gaat om fotografie en ook met het bewerken!

1. Een Bennethwallaby met jong. Ben zelf erg te vrede met deze foto :)
Afbeelding

2. Een Humboldtpinguin. Ik vind dit zelf altijd erg grappige beestjes, met al die rare blikken die ze kunnen geven :') Over de foto zelf ben ik wel te vrede :P
Afbeelding

3. De Mara's en ook de Wallaby's liepen los door het park. Dit gaf mooi de mogelijkheid om dichterbij te komen.
Afbeelding

4. De Rode Flamingo. Jammer van de foto dat aan de linkerkant een stukje staart mist, maar ik vind de houding wel erg gaaf!
Afbeelding

5. Stokstaartje! Ik twijfel een beetje over de scherpte?
Afbeelding

6. Een van de zwanen. Ik vind hem net niet helemaal fijn, maar daarom post ik hem ook. Misschien heeft een van jullie tips?
Afbeelding

7. De Ara's bij de vogel show. Moeilijke dieren om op de foto te zetten, ze zijn een beetje bewegelijk :P Jammer van de achterste ara, maar de voorste vind ik wel heel erg gaaf.
Afbeelding

8. Ook bij de vogel schowL de zeearend. Een statig dier. De uitsnede vind ik zelf aan de krappe kant, maar er stonden mensen bij op en die verpestte de foto een beetje. Ook rond de kop vind ik het niet helemaal fijn kijken, iemand misschien tips hiervoor?
Afbeelding

9. De Algazel. Ook geen geweldige uitsnede, maar ik vind het lastig om storende objecten weg te werken :P
Afbeelding

10. *Schaam* Ik kan van dit dier even niet meer op de naam komen :o Maar jammer van de boven kant, dat de hoorns missen :o
Afbeelding

Ik heb nog veel meer foto's maar laat ik het hier maar even bij houden :D

xniieeenke

Re: [FOTO]Whipsnade Zoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:19

Alle foto's zijn leuk, maar ik mis overal eigenlijk wel scherpte en soms staat het dier et niet 100% op.
Maar goed, het blijven dieren die bewegen :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 12:40

Hmm ik twijfel inderdaad over de scherpte :P Maar soms is het zo lastig te zien :P

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:42

Snap ik, heb ik ook.
Inmiddels heb ik door dat mijn camera niet anders kan en ben ik wanhopig opzoek naar tips voor nabewerken zodat de foto's die wel scherp zijn ook scherp blijven. Met verkleinen gaat het mis.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:42

Ik vind je foto's erg leuk, maar niet meer dan dat.
Zoals hierboven al werd gezegd zijn ze niet scherp en heb je veel dieren ongelukkig afgesneden. Mooi leerpuntje voor volgende keer!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 12:45

Ja, dat zeker goof, moet ook zeggen, ik moet ontzettend wennen aan de camera. Ik stel normaal handmatig scherp en ik had niet door hoe het met dat andere ding moest :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:54

Je kunt waarschijnlijk niets aan de onscherpte doen.
De "waas" die je hier over de foto's ziet zitten, wordt veroorzaakt door het glas in de lens van de camera.

Bij een spiegelreflex camera kun je dat iets voorkomen door het diafragma niet helemaal wijd open te zetten, maar iets verder dicht te doen.
Dan hebben de meeste (goedkopere) lenzen dit probleem niet meer.

Maar bij gewone compactcamera's (ik neem aan dat je dat met digitale camera bedoelde) is dat vaak een stuk lastiger met instellen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 15:58

Jaa zo'n ding! Ik baal als een stekker, op klein formaat zagen ze er goed uit :(