Urban fotografie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SamCas

Urban fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 20:19

Hallo allemaal.

Ik ben erg geïnteresseerd in urban fotografie, maar ik ken geen plekken waar ik heen kan gaan.

Op internet geven ze bijna geen informatie weg. Zijn hier mensen die mooie plekken weten en dit aan mij willen vertellen. Mag eventueel ook in pb.

Bedankt alvast.

Babeth

Re: Urban fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 09:17

Het leuke aan urbex is juist het ontdekken en uitzoeken waar de plekken zijn. Zelf heb ik het ook gedaan jaren geleden en vond het altijd een kick als ik achter een locatie was gekomen.
Het is echt niet zo moeilijk als het lijkt. Veel plezier met puzzelen! Echt, het is heel leuk.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 09:36

Over de grens zijn wat meer mogelijkheden. België en Duitsland hebben aardig wat plekken waar je wat makkelijker bij kunt komen dan in NL. Dus als je de mogelheid hebt en een stukje rijden niet erg vindt zou ik daar Eens rond gaan zoeken.

Ik trek er persoonlijk meestal op uit hiervoor tijdens een reis. juist de andere kant oplopen dan de toeristen etc. En goed je ogen openhouden.

SamCas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 21:54

DieL_Zor schreef:
Over de grens zijn wat meer mogelijkheden. België en Duitsland hebben aardig wat plekken waar je wat makkelijker bij kunt komen dan in NL. Dus als je de mogelheid hebt en een stukje rijden niet erg vindt zou ik daar Eens rond gaan zoeken.

Ik trek er persoonlijk meestal op uit hiervoor tijdens een reis. juist de andere kant oplopen dan de toeristen etc. En goed je ogen openhouden.

We zijn in bezit van een auto. Dus dat zou kunnen.

Dankje wel voor deze tips.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:58

Doel :j In België.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 09:50

Ze houden plekken graag geheim zodat er geen vandalen op af komen die dingen kapot maken, graffiti gaan spuiten en spullen weg halen.

Het is over het algemeen illegaal, hou daar ook rekening mee. Er zijn plekken waar het wel mag maar daar moet je dan vaak ook betalen.

Een hele mooi urbex locatie waar ik zelf graag eens naar toe wil gaan ligt vlakbij Berlijn, in Beelitz. Een oud militair ziekenhuis.

En het Sokhumi train station in abkhazia Georgia. Zie ik niet zo snel gebeuren maar vind het zo mooi! <3

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:22

Abkhazia kun je niet komen. Ik woon in Georgië, maar het is compleet afgesloten. Daarbij is het een ontzettend gevaarlijk gebied met conflicten momenteel helaas.

SamCas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 21:15

Klopt dat fotografen het geheim willen houden. Snap ik ergens ook wel. Helaas hier in de achterhoek nog niets kunnen vinden.

Buitenland wel veel kunnen vinden maar dat is vaak te ver weg

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:01

Ken iemand die het heel fanatiek doet en hij wijkt uit naar het buitenland. Daar vind je toch de meeste en ook mooiste verlaten gebouwen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:07

In Nederland heb je weinig kans. Hier wordt alles of meteen gesloopt of het krijgt een andere bestemming/anti kraak. Belgie heeft erg veel en is niet zo ver van huis. Luxemburg idem.

SamCas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 13:51

Babeth schreef:
In Nederland heb je weinig kans. Hier wordt alles of meteen gesloopt of het krijgt een andere bestemming/anti kraak. Belgie heeft erg veel en is niet zo ver van huis. Luxemburg idem.

Klopt. Hier in Nederland is echt niets. Maar denk vraag toch even :)
Toch maar eens een dagje België doen dan.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:05

Een klein beetje brutaal zijn.
Op zoek naar oude leegstaande gebouwen als stoomgemalen die ook in nl bestaan.
Vervallen schuurtjes.
In Duitsland heb je veel net als in Belgiè.

Urban is een stijl. Het belangrijkste is dat je creatief bent in je koppie.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:23

Ik denk dat ts ook meer de wat bekendere lokaties bedoelt die een reputatie hebben in de urbex wereld

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 11:09

Bekende plekjes zijn bekend kijk eens op zoom.

Verder zijn er ultieme bunker locaties in Duitsland, Belgiè, Rusland maar ook in NL o.a hoek van Holland.
in de Achterhoek zullen ook zeker locaties zijn.

Het unieke aan urban is het lugubere, hiervoor heb je echt een verlaten pand, bunker, fabriek, molen etc nodig en die zijn vaak niet bekend. Als ze bekend zijn is het unieke en lugubere eraf.

Je kunt hooguit kijken waar een aantal bunkers staan en gewoon kijken of het wat is. De urban fotografen gaan echt opzoek naar de gebouwen dat is onderdeel van hun hobbie. Die willen helemaal geen pand waar al 100 mensen geweest zijn.

SamCas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 21:43

waxmeltsenzo schreef:
Bekende plekjes zijn bekend kijk eens op zoom.

Verder zijn er ultieme bunker locaties in Duitsland, Belgiè, Rusland maar ook in NL o.a hoek van Holland.
in de Achterhoek zullen ook zeker locaties zijn.

Het unieke aan urban is het lugubere, hiervoor heb je echt een verlaten pand, bunker, fabriek, molen etc nodig en die zijn vaak niet bekend. Als ze bekend zijn is het unieke en lugubere eraf.

Je kunt hooguit kijken waar een aantal bunkers staan en gewoon kijken of het wat is. De urban fotografen gaan echt opzoek naar de gebouwen dat is onderdeel van hun hobbie. Die willen helemaal geen pand waar al 100 mensen geweest zijn.

Daar heb je ook gelijk in. Dat word zelf op onderzoek gaan:)

SamCas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 21:44

Babeth schreef:
Ik denk dat ts ook meer de wat bekendere lokaties bedoelt die een reputatie hebben in de urbex wereld

Ja dat was mijn bedoeling ook. Omdat ik dit nog nooit gedaan had dacht ik misschien weet iemand een plek waar ik voor het eerst heen kan gaan :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:44

SamCas schreef:
Babeth schreef:

Ja dat was mijn bedoeling ook. Omdat ik dit nog nooit gedaan had dacht ik misschien weet iemand een plek waar ik voor het eerst heen kan gaan :)

Nou kun je nou echt geen plek bedenken waar bunkers staan?
Iets met tweede wereld oorlog :)

Bezoek eens een grot o.a in de Belgische ardenne kun je onder begeleiding van een gids in bijvooorbeeld de grotten van hotton bezoeken
http://www.grottesdehotton.be/nl/home.html
niet uniek wel een beetje duister en onder begeleiding is tevens een leuke bezienswaardigheid. Er is licht dus niet gevaarlijk etc.

En dit is wel een leuke site
http://rvgdesign.nl/fotografie/fotograf ... fotografie