Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DieL_Zor schreef:Over de grens zijn wat meer mogelijkheden. België en Duitsland hebben aardig wat plekken waar je wat makkelijker bij kunt komen dan in NL. Dus als je de mogelheid hebt en een stukje rijden niet erg vindt zou ik daar Eens rond gaan zoeken.
Ik trek er persoonlijk meestal op uit hiervoor tijdens een reis. juist de andere kant oplopen dan de toeristen etc. En goed je ogen openhouden.
In België.
Babeth schreef:In Nederland heb je weinig kans. Hier wordt alles of meteen gesloopt of het krijgt een andere bestemming/anti kraak. Belgie heeft erg veel en is niet zo ver van huis. Luxemburg idem.

waxmeltsenzo schreef:Bekende plekjes zijn bekend kijk eens op zoom.
Verder zijn er ultieme bunker locaties in Duitsland, Belgiè, Rusland maar ook in NL o.a hoek van Holland.
in de Achterhoek zullen ook zeker locaties zijn.
Het unieke aan urban is het lugubere, hiervoor heb je echt een verlaten pand, bunker, fabriek, molen etc nodig en die zijn vaak niet bekend. Als ze bekend zijn is het unieke en lugubere eraf.
Je kunt hooguit kijken waar een aantal bunkers staan en gewoon kijken of het wat is. De urban fotografen gaan echt opzoek naar de gebouwen dat is onderdeel van hun hobbie. Die willen helemaal geen pand waar al 100 mensen geweest zijn.
SamCas schreef:Babeth schreef:Ik denk dat ts ook meer de wat bekendere lokaties bedoelt die een reputatie hebben in de urbex wereld
Ja dat was mijn bedoeling ook. Omdat ik dit nog nooit gedaan had dacht ik misschien weet iemand een plek waar ik voor het eerst heen kan gaan