Profielwerkstuk onderwerp

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ratties4life

Profielwerkstuk onderwerp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 18:39

Hoi mensen!

over een flink aantal weken moeten wij ons onderwerp voor het profielwerkstuk doen. Nou heb ik het vak Kunst Beeldend en mag ik een praktisch profielwerkstuk maken. Ik wil daar graag paarden in verwerken. Ik wil ook graag een product oid ontwerpen, maar dit hoeft niet. Weten jullie misschien iets leuks?

Zelf had ik al de ideeën:

Een soort paarden modeshow organiseren, met zelf ontworpen hoofdstellen/borsttuigen ed.
Of ik wil een product ontwerpen/verbeteren.

Maar wie weet hebben jullie veel leukere suggesties! Ik sta overal voor open!

JustMyZtje

Re: Profielwerkstuk onderwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:41

Iets over de spaanse/weense rijschool? Zit ook een stuk geschiedenis achter wat ze best kunnen waarderen denk ik :)

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:46

Misschien welke rol paarden in de kunst door alle jaren hebben gespeeld :j

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:49

JustMyZtje schreef:
Iets over de spaanse/weense rijschool? Zit ook een stuk geschiedenis achter wat ze best kunnen waarderen denk ik :)

Zou idd zoiets doen. Profielwerkstuk moet bestaan uit 2 vakken, dus met geschiedenis erbij zou het best iets heel interessants kunnen worden!
Hou er rekening mee dat niet iedereen iets met paarden heeft, dus maak het ook voor de anderen interessant!
Iets presenteren voor een ongeïnteresseerde groep is heel lastig. :o

Ratties4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 18:55

Paris_ schreef:
JustMyZtje schreef:

Zou idd zoiets doen. Profielwerkstuk moet bestaan uit 2 vakken, dus met geschiedenis erbij zou het best iets heel interessants kunnen worden!
Hou er rekening mee dat niet iedereen iets met paarden heeft, dus maak het ook voor de anderen interessant!
Iets presenteren voor een ongeïnteresseerde groep is heel lastig. :o

Voor zover mij is verteld moeten wij niet presenteren en bestaat ons profielwerkstuk ook maar uit een vank? Verschilt dit per school of heb ik het gewoon slecht meegekregen?

En ik wou graag iets praktisch doen! :P Theoretisch doet idereen al! En Je moet toch al zo veel verslagen maken :D

Maar het lijkt me idd wel interessant, ik ben niet zo bekend met dressuur en Spaanse
Rijschool (Western ruiter). En door de jaren heen is ook een erg leuk idee!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:09

Het zou per school kunnen verschillen hoor, maar misschien toch slim om het even na te vragen.
Bij ons bestond het profielwerkstuk uit een praktisch (onderzoeken) en theoretisch (onderzoeksresultaten verwerken en presenteren) deel.
Wij mochten het in tweetallen doen. Met een vriendin koos ik ervoor om de vakken bio en scheikunde te combineren (havo, NG profiel) met als onderwerp 'Het placebo effect van homeopatische middelen'
Achteraf hebben we er veeeel te veel tijd ingestoken (eis was 180 uur per leerling, wij zaten op 250 per leerling :=) en het resultaat was dan ook een gigantisch boekwerk en een flinke presentatie. :')
We kregen er wel veel complimenten over, het was echt een volwaardig iets geworden en het was te zien dat we er moeite in hadden gestoken (ja.. goh :+)

Er werden bij ons zoveel eisen aan gesteld. Zo moest het onderwerp iets zijn waar je echt een nuttig onderzoek naar kon doen, en waar je ook echt iets over kon schrijven.
Alvorens we eraan begonnen moesten we een plan opstellen waarin we opschreven hoe we het onderzoek dachten uit te voeren etc. en dit moest goedgekeurd worden door 2 begeleiders (1 docent van bio, 1 van sk)
Het mocht echt geen 'Ik-ben-pietje-en-dit-is-mijn-cavia' spreekbeurt voor groep 8 worden. :=

Vraag gewoon nog eens voor de duidelijkheid hoe het precies zit. Het is echt een belangrijk onderdeel van je schoolcarriére en (als het goed is :D) is het heel veel werk, dus dan kan je dat liever in 1x goed doen!
Succes!!

Ratties4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 19:18

Wij hoeven er maar 80 uur in te steken! Jezus, 180 is veel man!
Ik weet heel zeker dat we geen presentatie hoeven te doen, mocht dat wel zo zijn dan doen we iets dat in de afgelopen jaren nog nooit is gedaan! (gelukkig, ik haat presenteren)

En de erg enthousiaste mensen die al een tijdje geleden zijn begonnen hebben ook maar één vak gekozen, maar ik ga het zeker nog eens navragen!

Mariska14015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:20

Paris_ schreef:
Het zou per school kunnen verschillen hoor, maar misschien toch slim om het even na te vragen.
Bij ons bestond het profielwerkstuk uit een praktisch (onderzoeken) en theoretisch (onderzoeksresultaten verwerken en presenteren) deel.
Wij mochten het in tweetallen doen. Met een vriendin koos ik ervoor om de vakken bio en scheikunde te combineren (havo, NG profiel) met als onderwerp 'Het placebo effect van homeopatische middelen'
Achteraf hebben we er veeeel te veel tijd ingestoken (eis was 180 uur per leerling, wij zaten op 250 per leerling :=) en het resultaat was dan ook een gigantisch boekwerk en een flinke presentatie. :')
We kregen er wel veel complimenten over, het was echt een volwaardig iets geworden en het was te zien dat we er moeite in hadden gestoken (ja.. goh :+)

Er werden bij ons zoveel eisen aan gesteld. Zo moest het onderwerp iets zijn waar je echt een nuttig onderzoek naar kon doen, en waar je ook echt iets over kon schrijven.
Alvorens we eraan begonnen moesten we een plan opstellen waarin we opschreven hoe we het onderzoek dachten uit te voeren etc. en dit moest goedgekeurd worden door 2 begeleiders (1 docent van bio, 1 van sk)
Het mocht echt geen 'Ik-ben-pietje-en-dit-is-mijn-cavia' spreekbeurt voor groep 8 worden. :=

Vraag gewoon nog eens voor de duidelijkheid hoe het precies zit. Het is echt een belangrijk onderdeel van je schoolcarriére en (als het goed is :D) is het heel veel werk, dus dan kan je dat liever in 1x goed doen!
Succes!!

Het wisselt per school. Bij ons was het gewoon een vak, ik had als profiel ng en nt en keuzevak economie, maar aangezien dat de meest chille leraar was, gekozen voor een pws voor economie over kinderarbeid. Wij hebben er pp denk nog geen 30 uur aangezeten, eis was bij ons 80. En toch een 9 gehaald. Wel moesten wij presenteren, maar ook het publiek verschilt per school. Bij ons waren het alleen de ouders van drie groepjes. Het is dus erg wisselend, maar vraag het voor de zekerheid even na. Moet je het in je eentje of met meerdere personen? Daar zit ook weer verschil in... Succes!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:22

misschien tuig door de jaren heen en kan je zelf iets ontwerpen wat op die van vroeger lijkt en iets op die van nu en daar een show dan meedoen?

Ratties4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 19:23

BeSen schreef:
misschien tuig door de jaren heen en kan je zelf iets ontwerpen wat op die van vroeger lijkt en iets op die van nu en daar een show dan meedoen?

Dat is een erg leuke!

Mariska14015 schreef:
Het wisselt per school. Bij ons was het gewoon een vak, ik had als profiel ng en nt en keuzevak economie, maar aangezien dat de meest chille leraar was, gekozen voor een pws voor economie over kinderarbeid. Wij hebben er pp denk nog geen 30 uur aangezeten, eis was bij ons 80. En toch een 9 gehaald. Wel moesten wij presenteren, maar ook het publiek verschilt per school. Bij ons waren het alleen de ouders van drie groepjes. Het is dus erg wisselend, maar vraag het voor de zekerheid even na. Moet je het in je eentje of met meerdere personen? Daar zit ook weer verschil in... Succes!

Wij mogen zelf kiezen! Of een of twee!

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:36

Bij mij op school was het ook 1 vak met een partner en dan er beide 80 uur in steken. Een presentatie moest wel aan het eind maar alleen voor een vakdocent en een andere docent. Dus niet voor een klas die je geinteresseerd moest houden :')

MuurpJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 06:49

Het is niet toegestaan om huiswerktopics te openen, daarom gaat er op dit topic een slotje.