Hallo allemaal, Ik heb een Nikon D3200 met een 18-300mm f3.5-6.3 lens ook van Nikon. Als ik foto's maak zijn ze altijd helder en mooi duidelijk maar zodra ik ze op mijn computer ( iMac 27-inch) upload zijn ze heel donker en sommigen ook opeens onscherp... Sowieso heb ik het gevoel dat mijn camera niet helemaal goed scherp stelt, ligt dat aan de soort enzovoort of aan de instellingen? Weten jullie hoe ik dit kan oplossen?
Misschien is het handig dat je een aantal foto's plaatst als voorbeeld met de instellingen erbij waarmee je op dat moment de foto hebt geschoten. Met alleen deze info kunnen de mensen hier niet zo heel veel.
Heel vaak is het beeldscherm van je camera erg "Helder" ingesteld. Via het menu van je camera kun je die wat minder fel zetten. Dan heb je al iets meer een idee van de juiste kleuren.
Als de zon schijnt, moet je dan wel even in je eigen schaduw draaien, om de foto's te kunnen zien.
Zo'n piepklein schermpje op je camera; daar kun je niet echt scherpte op zien. Hoe ze echt zijn geworden, zie je pas als je ze op je pc bekijkt. Op een monitor met behoorlijk wat meer resolutie dan het LCD scherm van je camera Dus dat klopt wel.
Verder wordt onscherpte in 99 van de 100 gevallen veroorzaakt door de gebruiker. Een verkeerde instelling, een knopje dat op Manual focus in plaats van Autofocus staat, single focus terwijl het object in beweging is... Etc.
Maar zoals Cleo al schrijft: om dat te achterhalen is wat meer info nodig. En wat voorbeeldfoto's.
xSelina
Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-16 20:56
Bij die van in de wei had ik hem wel een klein beetje ingezoomd op mn camera