[ART] Leerbewerkingsprojectjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veriye

Berichten: 2397
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 19:19

Waar heb je het laten maken? ze hebben gewoon een stuk zwart leer gepakt? :+ Lekker...ziet er inderdaad niet uit en de naad is er ook helemaal scheef en krom...ik hoop dat je er niks voor betaald hebt :D

Je kunt bij sommige webwinkels (boomsma of ledermacher bv.) stroken tuigleer kopen, dan zit je niet met een hele hals of rug opgeschept, gewoon de maat bestellen die bij de teugels passen. Je hebt dan naaitanden nodig, garen, naald, polijsthoutje en een kantenschaaf. Dus vind dat pakket wat over the top :)

Als je er hulp bij nodig hebt, mag je hier altijd schrijven of een pb, dan kan ik van de stapjes misschien ook foto´s maken.
Tilburg is een beetje ver lijkt mij, anders was je welkom geweest om het hier samen te doen.

_Hedi

Berichten: 1699
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:51

droomy schreef:
Even een beetje off-topic..
Paardlief is op haar teugels gaan staan en nu is het leer gebroken.
Nu heb ik het laten maken maar het ziet er niet uit.. dusss ik wil graag een stukje leer kopen om zelf aan de slag te gaan (ben best handig aangelegd, maar geen concrete leerbewerk kennis :7 )

[ [url=m/2UGihK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar koop ik zo’n lapje leer?

Ik zag een toolkit bij Bol, heb ik daar wat aan?
https://www.bol.com/nl/p/grote-set-lede ... uctPageUrl

Roep ook vooral als ik niet zelf moet gaan knoeien en dit beter aan de pro’s overlaat :')


Wauw, dat ziet er inderdaad niet heel mooi uit..
Ik heb zelf nog geen ervaring met dit soort reparaties, maar die kit van Bol.com is een beetje too much als dit het enige is wat je er mee wilt doen. Denk dat je driekwart niet nodig hebt hiervoor :D

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:46

droomy schreef:
Even een beetje off-topic..
Paardlief is op haar teugels gaan staan en nu is het leer gebroken.
Nu heb ik het laten maken maar het ziet er niet uit.. dusss ik wil graag een stukje leer kopen om zelf aan de slag te gaan (ben best handig aangelegd, maar geen concrete leerbewerk kennis :7 )

[ [url=m/2UGihK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar koop ik zo’n lapje leer?

Ik zag een toolkit bij Bol, heb ik daar wat aan?
https://www.bol.com/nl/p/grote-set-lede ... uctPageUrl

Roep ook vooral als ik niet zelf moet gaan knoeien en dit beter aan de pro’s overlaat :')


Woowie dat is slecht gedaan :=

Jammer dat je niet uit de buurt komt. Boomsma kan je dezelfde kleur denk wel vinden (strookje tuig leer, zal voor een stukje teugel wel voldoende zijn)

Klosje draad en zadelmakers naalden kom je een heel end. Met een stanleymes en een metalen liniaal kun je ook heel recht stroken snijden.

Hopelijk kun je het oplossen



Nu ik toch reageer mijn varken is af....


Afbeelding

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:47

Runa schreef:
Oh, dat is inderdaad niet de meest elegante reparatie...

Ik haal zelf graag leer in Zwolle, maar ik denk dat dat voor jou vanuit Tilburg wat te ver is, haha. Je zou kunnen vragen bij een schoenmaker of zadelmaker of die niet een reepje leer voor je over heeft! Als je met de teugels daar langs gaat, kun je meteen laten zien hoe dik het leer moet zijn.



Waar in Zwolle haal jij leer? Ik bestel altijd, maar ik woon in Zwolle, dus dat moet makkelijker kunnen :p

Veriye

Berichten: 2397
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 21:55

Super leuk varkentje, sasika!!

Eilleen: eurolatino is volgens mij in zwolle. Die wou ik ook een keer proberen, is maar 20 min rijden voor mij.

Ik ben nu met twee projectjes bezig:

Een riemtasje met flower tooling

Afbeelding

En om mijn vaardigheden in het leerbranden te verbeteren een adelaar voor mijn brennpeter. Ben er wel een beetje bang voor :P

Afbeelding

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:02

eilleen333 schreef:
Waar in Zwolle haal jij leer? Ik bestel altijd, maar ik woon in Zwolle, dus dat moet makkelijker kunnen :p

Bij Eurolatino! Mooi tuigleer, heeeeeel veel kleurtjes leer en ze hebben altijd bakken met mooie lappen restleer voor 3,50 per kilo. Aanrader!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [ART] Leerbewerkingsprojectjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:09

Veriye wat leuk! Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!

Ik ben nu bezig met een hoofdstel waarvan het kopstuk meer naar achter ligt. Kopstuk uitgesneden, maar was een behoorlijk meetwerkje. Dit hoofdstel. Moet dan gecombineerd worden met een lagere neusriem.

Afbeelding

ricojoreen

Berichten: 531
Geregistreerd: 23-07-13
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 23:12

Ik meld mij ook hier, lees al een tijdje mee en ben er erg enthousiast van geworden :D Ik heb een leerbewekingssetje besteld bij ali express, scheelde toch een hoop geld! (Die via bol.com staat ook op ali)
Ik vind het hoofdstel van sasika echt prachtig, dus wil graag zoiets voor mijn tinker die net tussen cob en full inzit :#
Nu heb ik een goedkoop hoofdstel gekocht om te 'ontleden' en heb ik nog voldoende tijd om filmpjes te kijken voordat mn setje wordt bezorgd *\o/*

Veriye

Berichten: 2397
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [ART] Leerbewerkingsprojectjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 23:13

Welkom! Veel plezier alvast met video's kijken!

_Hedi

Berichten: 1699
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 08:39

ricojoreen schreef:
Ik meld mij ook hier, lees al een tijdje mee en ben er erg enthousiast van geworden :D Ik heb een leerbewekingssetje besteld bij ali express, scheelde toch een hoop geld! (Die via bol.com staat ook op ali)
Ik vind het hoofdstel van sasika echt prachtig, dus wil graag zoiets voor mijn tinker die net tussen cob en full inzit :#
Nu heb ik een goedkoop hoofdstel gekocht om te 'ontleden' en heb ik nog voldoende tijd om filmpjes te kijken voordat mn setje wordt bezorgd *\o/*


Super leuk! Ik ben heel erg benieuwd maar de foto's straks! Ik ben ook ooit begonnen met een ali express setje. Sommige dingen gebruik in nog steeds, de rest is inmiddels vervangen omdat ik wist dat ik dit veel meer wilde gaan doen :D

Veriye

Berichten: 2397
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 08:52

Ik heb de arend gisteren nog op het leer gebracht. Mijn vingers deden wel zeer toen ik klaar was :+
Vandaag hoop ik een begin te kunnen maken met branden.
Afbeelding

Veriye

Berichten: 2397
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [ART] Leerbewerkingsprojectjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 15:05

Work in progress, maar nu even pauze houden...mijn vingers doen pijn :+
Afbeelding

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [ART] Leerbewerkingsprojectjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:53

Gaaf! Wat een werk!

Veriye

Berichten: 2397
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [ART] Leerbewerkingsprojectjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 18:30

Ja...oog moet nog, de beek, en een tweede ronde over de veren heen...gaan nog wel paar uurtjes inzitten.

Maar ondertussen ben ik wel met de bloemen voor de tas verder gegaan.

Afbeelding

voor vandaag ben ik er wel klaar mee...mijn handen/vingers doen pijn :+

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:57

Gaaf hoor! Ga je die bloemen ook nog een kleur geven? Of gewoon zo? (wat overigens ook al erg mooi is) Waar heb je leren toolen? Ik wil mij daar ook is in gaan verdiepen, heb namelijk wel de spullen er voor liggen.


Vandaag kopstuk onderlegd en de frontriem ingelegd met strass.
Nu de frontriem onderleggen en deze vastmaken aan het kopstuk. Ik begin steeds meer te begrijpen waarom dit soort Hoofdstellen duur zijn... Wat een werk :\

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Veriye

Berichten: 2397
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [ART] Leerbewerkingsprojectjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 21:01

Ik ga de achtergrond zwart kleuren en dan de bloemen in antique finish zetten.
Vind dat altijd erg mooi.


Het toolen heb ik met hulp van youtube videos en proberen geleerd. Had wel een keer een uurtje cursus, maar daar heb ik alleen aantal trucjes meegekregen, maar niet echt veel geleerd.

Wow super mooi. Ik hou niet zo van het bling, maar vind het zo ingelegd erg mooi!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [ART] Leerbewerkingsprojectjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:09

Oké ben heel benieuwd! Knap gedaan, ik ga ook is YouTube uitpluizen.


Ja bling in combi van lak moet je wel van houden. Hoofdstel maak ik voor iemand anders en die houd wel van een beetje van iets opvallends op haar paard.

Veriye

Berichten: 2397
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [ART] Leerbewerkingsprojectjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 21:35

Tandy Leather en Eltracks Studio hebben videos waar ze de basics uitleggen en je magmij ook altijd een pb sturen. Ben geen master, maar denk dat ik toch al wat trucjes heb opgepakt :+

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [ART] Leerbewerkingsprojectjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:12

Thanx voor de tips!

Zooo ik kap er ook mee voor vandaag. Morgen of overmorgen frontriem aan het kopstuk bevestigen en dan heb ik het meest moeilijkste onderdeel van dit hoofdstel gemaakt.

Afbeelding

_Hedi

Berichten: 1699
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:16

sasika schreef:
Thanx voor de tips!

Zooo ik kap er ook mee voor vandaag. Morgen of overmorgen frontriem aan het kopstuk bevestigen en dan heb ik het meest moeilijkste onderdeel van dit hoofdstel gemaakt.

[ [url=m/thlmBb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super gaaf!! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat :):)


Ik heb vandaag de floral gemaakt op de klep van te tas. Misschien nog een klein beetje aanpassen morgen.
Afbeelding

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [ART] Leerbewerkingsprojectjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:17

Echt gaaf Hedi_! Moet dat echt is gaan proberen.

Vandaag weer naar de leerwinkel geweest, even wat onderleg leer gescoord en leer voor het bankje van mijn mini concourswagentje
Afbeelding
Afbeelding

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:20

Ik heb eindelijk eens goed nieuws, vanaf maandag mogen de belgjes terug de grens over dus kan ik terug naar NL om mijn cursus verder te zetten! *\o/* Wat heb ik het gemist!!

Veriye

Berichten: 2397
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [ART] Leerbewerkingsprojectjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 14:47

Jaaa, eindelijk! *\o/*

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:21

Ik heb ontdekt dat er cat armour bestaat in leder, iemand hier die ooit al eens iets van armour gemaakt heeft en tips heeft? Binnenkort eens wat ontwerpjes uittekenen op papier :p

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 23:12

Ondertussen had ik afgelopen weekend mijn tweede les, geleerd hoe ik de stempels moet gebruiken en om achtergronden te maken, ect...ik heb me allesinds rot geamuseerd, zalig dat repetitieve werk als je in de sfeer zit en het vlot verloopt.

Alle termen zijn me nog niet zo bekend maar langzaamaan begint het te komen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding