[SCH] Sterretjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mar_fay

[SCH] Sterretjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 11:09

:wave:

Sterretjes heb je in meerdere vormen. Je kunt ze zien, bijvoorbeeld als je een mega infectie hebt en het zo'n pijn doet, dat je in huilen uitbarst, je armen om jezelf heenslaat en wiegend en trillend op de grond zit. Dat ben ik op dit moment, al hoewel het al wat beter gaat. Die eerste paar keer dat het wat beter gaat geloof je dat niet en daarna krijg je zo'n *WHAM! Ik ben fantastisch en badass *\o/* }:) * gevoel, dat het hele leven positief lijkt en je je een grote ster voelt dat je dat maar weer allemaal overleeft hebt - dat is, totdat die pijn je er weer aan herinnert dat je echt helemaal niets bent, maar dat even achterwege gelaten is dat 'ik ben badass'-gevoel toch echt wel fijn.

Beide foto's zijn gebaseerd op - ja ja, echt waar- selfie's. Die eerste van mij daadwerkelijk huilend op de grond, waarvan de houding gebaseerd is op een foto die ik via internet vond. De achtergrond heb ik als afreageer-blad gebruikt, de rest van de tekening is heen-en-weer huppelend gemaakt omdat ik niet kon zitten :+

Pijn:

Afbeelding

En de tweede van enkele foto's met de carnaval, toen ik mezelf als canvas voor een bodypaint had gebruikt. Daar komt ook het probleempje met de ogen vandaan: het voor ons linkeroog stond helemaal nergens op en het rechteroog en de omgeving daarvan was superdonker, dus ik heb ze moeten improviseren en ik ben niet helemaal tevreden over het resultaat ten opzichte van de mond: wat mij betreft moeten ze wat meer naar rechts. Wel ben ik heel blij met de huid en lippen, het geheel had van mij wat paarser gemogen. En met mijn eigen commentaar in mijn achterhoofd ben ik dus ook van plan om dit schilderij te gaan herhalen. Dus jullie commentaar en tips kan ik zeker gebruiken :)

En de mega originele titel ''galax-me'':

Afbeelding

geerte

Re: [SCH] Sterretjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:50

Wauw, wat ontzettend gaaf, vooral de eerste vind ik ontzettend sterk neergezet.

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:07

Ik vind het echt prachtig, de kleuren zijn mooi fel waar nodig. Ik vind het deel met de sterren(beelden) ook heel mysterieus en interessant overkomen. Mijn persoonlijke favoriet is dan ook de tweede. Die zou aan de muur niet mis staan.

Heb je zout gebruikt in de eerste? Mooi effect!

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:14

Wat een prachtig werk! Ben jaloers op hoe jij het gevoel en de kracht zo neer kunt zetten. Ik snap wat je bedoeld qua ogen bij galax-me maar het neemt niet weg van het prachtige kleurgebruik!

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:38

Twee erg mooie werkjes. Prachtig kleurgebruik en fijn stijltje om naar te kijken. Wat betreft de ogen van galaxy-me; als je enkel naar de ogen kijkt zou je het gezicht recht van voren zijn, het hoofd gezien de mond en neus naar links gedraaid is (3/4e hoek zegmaar). Maar ergens past het wel bij de hele sfeer van de tekening. Ik vind het wel wat artistieks hebben.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 07:50

Bedankt dames! Het lijkt er zelfs op dat het tweede werk al verkocht is :D

Forbiddenpie, wat je ziet is inderdaad zout. In het tweede werk was ik daar net te laat mee en daarom valt het niet op. Ik vind het zouteffect heel leuk én het voordeel van zout is dat je het meerdere keren kan gebruiken :)

Bimmerd, wat jij zegt over de ogen is inderdaad precies wat ik bedoel. Maar je brengt me wel op ideeën. Ik wil al langer een bijzonder vreemd en enigszins surrealistisch schilderij maken en misschien kan ik dat hier wel mee proberen... Ik geloof dat ik nog maar wat meer versies van deze foto's moet maken. Wat overigens voor mij een uitdaging op zich is, want ik heb geloof ik nog nooit een ontwerp voor een tweede keer gemaakt of bewerkt.