Creatief? Nou nee niet echt... of toch?
Een tijdje terug zag ik op etsy een sleutelhouder in een Harry Potter Thema.. volgens mij was het gefeatured door buzzfeed.
Zie hier:

Bron: https://www.etsy.com/uk/listing/1839621 ... =related-1
(Voor de niet-harry-potter-kenners: Alohomora is de spreuk om deuren open te krijgen/ontgrendelen).
Nou vond ik dat incl verzendkosten een beetje duur worden en zit ik een beetje te nietsen bij m'n ouders thuis dus besloot ik het zelf te maken met een beetje een eigen variant er op.
Omdat ik het project zelf erg leuk vond, dacht ik het eens te delen.

M'n vader heeft een hele hobby kelder dus die had toevallig de materialen wel die ik nodig had.
Ik gebruik eikenhout. Volgens mij is het een restant van een oud stuk vloer o.i.d.
Hij heeft de achterkant opgeschuurd zodat alle ribbels eruit waren en het wat dunner werd. Ook alle zijkanten zijn bijgesneden in het formaat dat ik wilde, al wil ik aan beide kanten nog een paar cm er vanaf.
Eerst op Dafont.com een lettertype uitgezocht (serioussally).

Vervolgens met carbon papier overgetrokken op het hout.

Toen eens gekeken hoe het uit zou zien met de haakjes die ik gekocht had.

Daarna heeft m'n vader me uitgelegd hoe je iets frased (?)

En nu is het frezen klaar.

Volgende stappen is het algemeen opschuren zodat alle scherpe kantjes ervanaf zijn.
Dan zal m'n vader er nog wel eens overheen gaan op de ongelijke plekken.
We vullen het dan met meel, om te zien hoe het uitziet met wit en of er nog kantjes bijgewerkt moeten worden.. dan verf ik de letters wit en gaat er nog een laag vernis over en kunnen de haakjes erop.

Dit is de eerste keer dat ik een ''Doe Het Zelf'' project doe en ben er best een beetje trots op, want normaal houd m'n creativiteit op bij een stokpaardje of een kleurplaat.

Ben benieuwd wat jullie vinden.
*edit: ik heb overigens extra gekozen voor het stuk hout met de knoest erin, ik vond dat juist wel iets hebben.